IV Konferencja Olimp Marketplace - Kup Taniej Bilet !

Jeden przedmiot w czterech cenach

utworzone przez Konrad
2017-07-17

W pierwszym swoim wpisie Jak wygrać z konkurencją na Allegro dość ogólnie przedstawiłem zagadnienia, które na łamach bloga będę z czasem rozwijał. Ten czas właśnie nadszedł, na pierwszy rzut : cena. Poniżej zaprezentuje metodę, którą sam stosuje dla nowych aukcji. Potoczna nazwa to MixCena: trzy warianty Kup Teraz oraz Licytacja.

[quads id=”1″]

Tańszy  przedmiot, droższa wysyłka

Rozpoczynamy od aukcji, która w wynikach sortowania: cena od najniższej będzie na samej górze.  Spora część allegrowiczów, korzysta z tego typu sortowania tym samym uzyskujemy duże zainteresowanie naszą ofertą. Ogólny koszt transakcji jest ukryty, a ze względu na niższą cenę przedmiotu, prowizja allegro jest również niższa. Dla Klientów, którzy realizują większe zakupy, koszt wysyłki jest jednorazowy i akceptowalny. Pamiętajmy, by nie przesadzić za bardzo: 30zł+ przy odzieży może podchodzić pod łamanie regulaminu. Bezpieczna granica z której korzystam wynosi 20 zł.

Rozwiązanie standardowe

Wariant najbardziej powszechny. Cena przedmiotu jest wyśrodkowana i przesyłka również. Opcja wybierana przez 90% Sprzedawców, nie zawsze efektywna.

Droższy przedmiot, wysyłka gratis

Fakt pierwszy: liczne grono allegrowiczów szuka ofert z darmową wysyłką. Są przyzwyczajeni, że zakupy przez internet to darmowa dostawa. Fakt drugi: sam serwis, promuje takie aukcje wyrazistym wpisem wysyłka gratis, możliwością filtracji po ofertach z ceną wysyłki 0 zł oraz podpinając ten parametr pod algorytm trafności. Nie zapominajmy, że dla Sprzedawcy każdy dodatkowy koszt jest balansowaniem na granicy marżowości. Zwykle koszty związane z gratisową wysyłką , przerzucane są w cenę towaru. 10 zł za kuriera to przy towarach do 100 zł nawet 1/3 zysku. Nic więc dziwnego, że gdzieś trzeba sobie tą różnicę odbić.

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

Licytacja na allegro

Uzupełnieniem powyższych wariantów cenowych jest licytacja. Mechanizm zapomniany, choć w niektórych kategoriach nadal skuteczny. Znam sprzedawcę, który tylko tym sposobem prowadzi sprzedaż. Na moich kontach zawsze znajdziecie tą formę aukcji. Stosuje ją jako wyróżnik, a niejednokrotnie wylicytowana stawka jest wyższa od aukcji Kup Teraz. Jest to tylko chwyt marketingowy, mający na celu dotarcie do głównej oferty i zakup przedmiotu niezwłocznie w regularnej cenie. W tym modelu istnieje element ryzyka, co jest dodatkowym atutem tej aukcji :).

Podsumowanie

Cztery warianty aukcji to co najmniej 4x większe koszty. Nigdy nie udało mi się uzyskać czterokrotnie większego zysku, ale w porównaniu do rozwiązania standardowego z jedną ofertą, wynik był przynajmniej dwukrotnie większy. Koszty wystawienia zwracały się z nawiązką, a już niebawem we wszystkich kategoriach wystawianie będzie darmowe.

 [quads id=”1″]

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount