IV Konferencja Olimp Marketplace - Kup Taniej Bilet !

Popularne serwisy aukcyjne : trendy 2018

utworzone przez Konrad
2018-01-10

Zapewne już przeczytaliście masę artykułów dotyczących podsumowania roku. Nie zamierzam Was  zamęczać, ale mam prośbę byście w tym czasie rzetelnie przysiedli do analizy Waszych sprzedaży na Allegro w 2017 ( rok do roku, miesiąc do miesiąca, nowa konkurencja w kategorii, najefektywniejsze działania, błędy, opinie klientów, nowe wprowadzenia produktów itp. ) Nie odpuszczę natomiast trendów w 2018, bo może to pchnąć lub nadać kierunek Waszym działaniom.

[quads id=”1″]

Polski portal aukcyjny

Mimo częstych wypowiedzi ekspertów na łamach różnych czasopism, konferencji czy wywiadów Allegro nie jest ani portalem aukcyjnym, ani polskim portalem aukcyjnym 🙂 W serwisie stosunek ofert kup teraz do licytacji wynosi 97% do 3 %. Do Allegro lepiej pasuje określenie platforma handlowa, galeria marek czy ostatnio modne określenie marketplace. Historie przejęć firmy można odnaleźć na Wikipedii https://pl.wikipedia.org/wiki/Allegro.pl_(przedsiębiorstwo)

Straszak na Allegro

„Jak wejdzie Amazon to wymiecie tę bandę złodziei i się skończy … !!” W ostatnim czasie bardzo popularne stwierdzenie wśród społeczności sprzedawców. Nie trzeba wiele, by sprawdzić jak kształtuje się cennik i zasady funkcjonowania na Amazon czy Ebay. Prowizja na Amazon wynosi 15% w modelu własnej wysyłki, a prowizje na Ebay 9% + 3% PayPal. Odsyłam do cennika Allegro i porównania. Potwierdza się teza, którą ostatnio usłyszałem: te wszystkie krytyczne opinie w stosunku do Allegro wywodzą się z braku wiedzy.

Facebook MarketPlace

Jeśli miałbym polecić miejsce którym warto się zainteresować to bez wątpienia polecam facebook marketplace. Nie wiem czy Zuck zdaje sobie sprawę jaki ma potencjał w swoim narzędziu sprzedażowym. Miejsce rozrywki kilkudziesięciu milionów Polaków, z ogromną wiedzą dotyczącą zainteresowań, miejsc pobytu, preferencji zakupowych. Łączą to ze społecznym dowodem słuszności ( rekomendacja znajomych ) mamy machinę do sprzedawania. Wystarczy popracować nad wyglądem i będzie moc !

OLX z nowym cennikiem

Powoli kończy się czas w którym dawna Tablica jest darmowym portalem ogłoszeniowym. Niedowiarków odsyłam do źródła informacji https://pomoc.olx.pl/hc/pl/sections/115001610749-Zmiany-w-kategorii-Dom-i-Ogród Od momentu gdy Fundusz przejął Allegro, OLX stało się bezpośrednią konkurencją. $ na marketing trzeba skądś uzbierać 🙂

olx nowy cennik

eMag – wielobranżowy sklep internetowy

Kto pamięta Agito.pl ? To portal, który był w portfolio Grupy Allegro. Stara się jak może, by przyciągnąć sprzedawców na swój serwis. Obecnie jestem w trakcie negocjacji i będę chciał wprowadzić jednego ze swoich Klientów w to narzędzie sprzedażowe. Jeśli szukacie alternatywy – próbujcie.

Poznańska Arena.pl

W ostatnim czasie z zaciekawieniem przyglądam się rozwojowi tej platformy zakupowej. Moje pierwsze opinie były sceptyczne i opisałem je we wpisie konkurencja dla Allegro. Dzisiaj widzę, że coraz więcej inwestują w marketing ( http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/arena-pl-swieta-bez-ale-w-bozonarodzeniowych-reklamach-wideo# ) rozszerzają współpracę z partnerami ( http://www.portalspozywczy.pl/technologie/wiadomosci/marketplace-arena-pl-podpisal-umowe-z-payu,153100.html ) czego efektem jest wzrost użytkowników na stronie ( screen poniżej ). Nie widzę nadal wartości, wyróżnika tego portalu, co oznacza że jedzie tym samym torem co Allegro, tylko że jest daleko w tyle.

arena portal zakupowy

Podsumowanie

Pomarańczowe Mocarstwo w 2018 roku utrzyma swoją pozycję. Część sprzedaży będzie jednak uciekać w kierunku wschodnim – AliExpress – w przypadku drobnicy rekompensatą na długo oczekiwaną paczkę jest 3x tańszy produkt i wysyłka gratis. Niestosowne byłoby pominąć takie serwisy jak Carrefour marketplace czy Empik  marketplace. Na tym krótkim przedstawieniu chciałbym jednak skończyć :))))

[quads id=”1″]

P.Ssssss.

Chciałbym tworzyć tego bloga razem z Wami. Dlatego proponuje, byście uczestniczyli w procesie doboru tematów na kolejne wpisy. Poniżej znajdują się trzy propozycje tematów na kolejny artykuł. Czekam w komentarzach na Wasze opinie, który z nich wg Was jest najbardziej interesujący i chcielibyście, aby pojawił się na blogu. Możecie zgłaszać również swoje własne pomysły :

  1. Jak tworzyć i optymalizować kampanię ads allegro ?
  2. Monitorowanie Allegro: dane, statystyki, metryki sprzedaży.
  3. Własny sklep internetowy czy sprzedaż na Allegro ?

Komentujcie

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

6 komentarzy

  1. Tomek

    Najlepszy temat 🙂 >> Jak tworzyć i optymalizować kampanię ads allegro ?

    Odpowiedz
  2. Piotr

    Temat : Jak tworzyć i optymalizować kampanię ads allegro ? – opłacalność , case bez danych właściciela 🙂

    Odpowiedz
  3. Marcin

    Monitorowanie Allegro: dane, statystyki, metryki sprzedaży.

    Odpowiedz
  4. Łukasz

    adsy! 🙂

    Odpowiedz
  5. pebeo

    Artykuł wyżej kierowany jest zapewne do jednoosobowych działalności gospodarczych. Ja sprzedaję w necie jako osoba fizyczna. W latach 2003-2007 działałem na Allegro. Zrezygnowałem, gdy serwis próbował wymuszać płatność za transakcje, które nie doszły do skutku z winy kupujących (brak płatności po wylicytowaniu przedmiotu). Po dekadzie przerwy wróciłem na rynek netowy (nadal jako osoba fizyczna). Założyłem konto na sprzedajemy.pl – bezprowizyjnym słupie ogłoszeniowym konkurencyjnym dla olx. Aktualnie mam na nim cztery konta o różnych specjalnościach. Generalnie serwis jest OK. Od 2018 r. próbuje się lepiej pozycjonować poprzez stworzenie tzw. luster, tj. replik części bądź całości ogłoszeń pod innymi adresami. Serwis ma, niestety, dość paskudną cechę. Mianowicie brak rubryki „o mnie”, gdzie można umieścić dane wspólne dla wszystkich ogłoszeń: informacje o sposobach przesyłki lub odbioru przedmiotów, dane teleadresowe itp. W związku z tym wszystkie te dane trzeba zamieszczać w treści danego ogłoszenia. W przypadku zmiany czegokolwiek robi się to strasznie upierdliwe przy ilości sięgającej jednorazowo – w moim przypadku – liczby ~500 ogłoszeń. Inną upierdliwością jest nieprzytomny moderator, który od czasu do czasu unieważnia bezsensownie niektóre ogłoszenia pod pretekstem rzekomego naruszenia regulaminu.

    Odpowiedz
  6. ATEXIM

    Allegro w 2020 roku to rozbój w biały dzień. Prowizje przekraczają zyski. Blokują konta aby samemu sprzedawać. To już nie jest platforma handlowa. Zresztą po blokadach sprzedaży art bhp jak maski środki dezynfekujące itp na rozkaz „WSPANIAŁEGO RZĄDU” który chwalił się przez ostatnie lata jaki to mamy dostatek okazało się że na Allegro obowiązuje cenzura jak za komuny. Na innych platformach tego nie ma tylko na Allegro i Olx – czyżby rząd miał udziały w tych portalach?

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount