Proces eliminacji konkurencji na Allegro część pierwsza

Tytuł wpisu dość kontrowersyjny, dla osób bardziej wrażliwych powinien  brzmieć : zgłoszenie naruszeń zasad na platformie allegro.pl. Jeśli  handlujecie na portalu od kilku lat zapewne mieliście „przyjemność” otrzymania maila o łamaniu regulaminu na Waszych aukcjach. Dla szczęśliwców przyszła wiadomość z wyznaczonym terminem dokonania zmian pod rygorem zakończenia oferty. Gorzej, gdy to nie był pierwszy raz lub naruszenie było na tyle istotne, że aukcja zniknęła z portalu. Zdarzają się przypadki zawieszenia kont – ale to już mocno trzeba napsocić 🙂

Zgłoś naruszenie zasad

Reguły gry na allegro dla wszystkich są takie same. Dlaczego ktoś ma stosować nadużycia, tylko ze względu na naszą nieznajomość regulaminu?  Dlaczego Nasze aukcje są usuwane, kiedy konkurencja ma dokładnie tak samo skonstruowaną ofertę? Korzystanie z tego wariantu może wydawać się nieetyczne, lecz przez wielu stosowane jest jako skuteczna broń stworzenia sobie większej przestrzeni sprzedażowej.

Formularz do zgłaszania aukcji znajduje się na dole aukcji. Co jakiś czas jego miejsce jest zmieniane, wcześniej było pod sekcją „Dane firmy” na wysokości początku opisu. Jeszcze nie wiemy, gdzie zostanie na stałe umieszczony w nowym szablonie, ale ja zwykle odpalam CRTL + F w przeglądarce i wpisuje frazę „Zgłoś” .

Allegro zgłoś naruszenie zasad

Wyprowadzanie ruchu poza allegro

Przejdźmy do najbardziej wartościowej części tego materiału. Allegro bardzo nie lubi, gdy w jakikolwiek sposób wyprowadza się ruch poza ich portal. Stąd nowy szablon, który w części to ograniczy oraz kolejne rozwiązanie jeszcze oficjalnie nie są zakomunikowane. Wracając do tematu: umieszczanie na allegro linków do sklepu internetowego grozi usunięciem konta. Takie praktyki są rozpatrywane priorytetowe, a oferty zamykane. Od momentu przejęcia portalu przez nowych właścicieli OLX oraz Ceneo są konkurencją i ta zasada również dotyczy wymienionych serwisów. Dodatkowo, odsyłanie na konto YouTube czy funpage na Facebook’u, gdzie umieszczony jest adres sklepu www, może być odbieranie jako naruszenie zasad.

Masz standard allegro, ale nie możesz się nim pochwalić

Zasada, której nie do końca rozumiem. Przez dwa miesiące ciężko pracowałeś na SA, udało się mimo kilku niskich ocen za czas realizacji zamówienia – Klient zamówił w piątek po 14, a na paczkę musiał czekać do poniedziałku, przecież to 4 dni! Koszty promowania maleją, chcesz pochwalić się odznaczeniem, a nie możesz. Allegro nie pozwala umieszczać takiej informacji na miniaturce, tytule, opisie czy grafice . Koniec i kropka.

Kontakt przed zakupowy

Każdy zapis, będący zachętą zakupu poza allegro.pl jest zabroniony. Informacje typu „Rabat na telefon”, „Zadzwoń przed zakupem„, „Przyjdź do sklepu i zobacz towar przed zakupem” są niezgodne z regulaminem. Co do ostatniej regułki istnieje pewne ominięcie tego przepisu – Polak potrafi – ale o tym w kolejnych postach.

Podróbki na allegro

Długo nie trzeba szukać, by znaleźć na www.allegro.pl markową odzież czy perfumy w cenie 1/3 wartości. Portal próbuje z tym walczyć – Strefa Marek, formularz zgłoszenia, z drugiej strony Program Ochrony Kupujących – ale zawsze będzie istnieć pewna skala tego zjawiska. Jeśli sami jako Sprzedawcy tego nie zgłosimy, problem nie zniknie. Innym kwestią są tytuły typu

Napój chłodzący PychaOla jak Coca Cola jak Pepsi


Twórca/Twórczyni marki PychaOla chce zbudować popularność na plecach marek Coca Cola i Pepsi, zapewne sprzedając swój produkt 1/3 taniej. Łamie regulamin – zgłaszamy. 

Newsletter dla Sprzedawców
Twoja konkurencja już się zapisała 😉 i korzysta z cotygodniowych wskazówek sprzedażowych. Nowości, trendy, techniki zwiększające przychody - Zero SPAMu i Śmieci.

Niedozwolony wybór towaru z listy

Ze względu na oszczędność w kosztach, częstym nadużyciem jest umieszczanie w jednej aukcji wielu modeli danego przedmiotu np trzy różne wiertarki tego samego producenta różniące się mocą lub typem uchwytu. Chodź różnica jest niewielka, zgodnie z regulaminem allegro trzeba umieścić to na osobnych aukcjach, a jedyne co możemy zrobić to połączyć te przedmioty w wielowariantowość, płacąc 3x koszty wystawienia i 3x koszty promowania. Odstępstwem od reguły są kolory/odcienie np dla farb czy odzieży.

Ze względu na obszerność tematu zostanie on rozbity na trzy wpisy. Śledźcie bloga i opisujcie kto Was zgłosił lub kogo Wy zgłosiliście i za co 🙂

ZaGłosuj !

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*