IV Konferencja Olimp Marketplace - Kup Taniej Bilet !

Rekord sprzedażowy na allegro – przygotowania do sezonu

utworzone przez Konrad
2017-11-09

Już niebawem w większości branżowych serwisów nastąpi wysyp artykułów „jak przygotować sklep internetowy do Świąt”. Chcąc być unikalnym, ja przygotuje wpis pod tytułem: jak zwiększyć sprzedaż na allegro w grudniu ? Na samym wstępie dodam tylko, że nie znajdziesz tu informacji w stylu: zatowaruj swój magazyn, zatrudnij więcej osób w formie pracy dorywczej, przygotuj premie za wyniki. Uważam, że ten etap już macie za sobą, a bardziej Was interesują mechanizmy sprzedażowe i wzrosty do zrealizowania na allegro.

[quads id=”1″]

Sprawdź swoje opinie

Przygotowania rozpocznij od przejrzenia swoich opinii. Jeden negatywny komentarz może zniechęcić kilku potencjalnych Klientów. Przed okresem wzmożonej sprzedaży warto mieć czyste konto. Jeśli Klient nie jest skory do współpracy i nie chce usunąć opinii, powinieneś w sposób rzetelny i rzeczowy na nią odpowiedzieć. Każdy może się pomylić, ale nikt nie lubi być lekceważony.

Świąteczne tytuły aukcji

Jeśli jeszcze nie masz aukcji z frazami: prezent dla niej, upominek pod choinkę, oryginalny podarunek dla mężczyzny, prezent dla mamy na mikołaja to wystawiaj aukcję szybko. Spróbuj również tytułów na Black Friday, Cyber Monday oraz dzień darmowej dostawy. Dobra rada na sam koniec:  zakończ oferty z mikołajkowymi tytułami przed Wielkanocą 🙂

Promowanie czy Ads Allegro ?

Na forach dyskusyjnych trwa nieustająca batalia z głównym pytaniem: bardziej opłaca się wyróżnić aukcję czy skorzystać z systemu reklamowego allegro ? W okresie przedświątecznym odpowiedz jest prosta: oby dwa rozwiązania zwiększą sprzedaż! To czas w którym Polacy wydają najwięcej, zwiększając budżet kampanii reklamowych na allegro zwiększamy szansę na pozyskanie nowych Klientów. Już widzę te spoty promocyjne serwisu w TV, kinach i Onecie – najlepsze prezenty znajdujemy na allegro i pod choinką 🙂

reklama allegro

Stary opis oferty – skorzystaj !

To początek końca dotychczasowego szablonu allegro. Od czerwca wszystkie opisy będą wyglądały bardzo podobnie. Na ostatniej prostej zachęcam do skorzystania ze wszystkich dobroci starego szablonu – ikonografia, świątecznego tła, pixela FastTony ( jak nikt nie zauważy ) czy konfiguratorów ułatwiających wybór produktu np http://www.allegro.uwolnijkolory.pl. Od stycznia powinniśmy rozpocząć płynne przechodzenie z dotychczasowego na nowy opis oferty allegro.

Uzupełnij stany

Na początku wspominałem, że nie będę mówił o stanach magazynowych i tak będzie. W tym punkcie zalecam do przejrzenia poszczególnych oferta i sprawdzenia dostępnych sztuk na aukcji. Po kilkumiesięcznej sprzedaży może się okazać, że aukcja z dużą popularnością posiada jedynie kilka dostępnych sztuk. Przy wzmożonej sprzedaży oferta naturalnie zakończy swój żywot. Ciężko będzie wrócić na piedestał w krótkim czasie. Jeśli tylko masz możliwość, napisz aplikację, która będzie regularnie monitorować to za Ciebie. W innym przypadku przejrzyj w pierwszej kolejności oferty z największą popularnością.

Produkt + produkt = zestaw Świąteczny

Nic tak dobrze się nie sprzedaje przed Świętami jak zestawy. Dobierz kilka produktów z oferty, przygotuj eleganckie, dedykowane opakowanie i uzupełnij to unikalnym dodatkiem ( kartka zapachowa, przydatny gadżet ).

Sekcje promowane

Wraz z pojawieniem się nowego wyglądu strony głównej – na znaczeniu zyskały trzy sekcję: Inspiracje, Strefa Okazji i Strefa Marek. Przed Świętami pojawiła się również zakładka Produkty z reklamy TV.  Do dwóch ostatnich może być ciężko się dostać, ale o inspirację i okazje warto powalczyć. Produkty umieszczone w tym obszarze cieszą się ogromną popularnością i są wzmacniane dodatkową reklamę wewnątrz serwisu jak również za pośrednictwem portali zewnętrznych np: google Adwords czy Facebook Ads.

Zwiększ obrót prostym ruchem

Święta i wakacje to dwie daty w których nie patrzymy na zasobność portfela. Wydajemy dużo, bo to przecież normalne. Jeśli posiadasz produkt z dobrze nabitą popularnością, nie bój się podnieść ceny o 1-3%. Oczywiście rób to stopniowo i obserwuj czy sprzedaż nagle nie stanęła w miejscu. Na jednej z moich aukcji w ten sposób zyskałem ponad 1000 zł. Konkurencja w tym samym czasie musiała spakować ponad 90 paczek więcej, aby wypracować ten sam zysk ( nie mylić z obrotem ) .

[quads id=”1″]

Gwarancja dostawy

Nie ma nic gorszego na Święta jak niedostarczony prezent. Negatyw murowany. Umieść na swojej aukcji informację zawierającą datę z dniem gwarantującym dostarczenie towaru. Grudzień jak co roku zaskoczy kurierów, ważne by nie odbiło się to na Twojej opinii. Unikaj sytuacji z materiału poniżej – no chyba że masz full serwis i chcesz się znaleźć w TV 🙂

https://www.tvn24.pl/poznan,43/sprzedawca-nie-wyslal-prezentu-na-czas-wsiadl-w-samochod-i-dostarczyl-osobiscie,382546.html

Bądź czujny

Szczególnie w okresie świąteczny monitoruj i analizuj sytuację w Twojej branży/kategorii. O tym jak to realizować za pomocą darmowych narzędzi pisałem w tym artykule monitoring allegro. Pilnuj cen, stanów, sprawdzaj poczynania konkurencji i reaguj na nowości.

 

Według moich danych, pierwszych wzrostów sprzedaży można oczekiwać po Święcie Niepodległości. Od 27 listopada do 19 grudnia mamy żniwa. Nie prześpij tego czasu. Na sam koniec trochę rozrywki 🙂

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount