IV Konferencja Olimp Marketplace - Kup Taniej Bilet !

#wywiad – Zamiast 10% na prowizje, wydajcie 6% na marketing

utworzone przez Konrad
2017-05-12

Ten blog bez Was – Sprzedawców nie mógłby istnieć. Postanowiłem więc stworzyć strefę, w której będziemy mogli przekazać swoje cenne uwagi i podzielić się pomysłami z szerszą widownią. Pierwszym odważny – Dominik z XPROM .

[quads id=”1″]

1. Cześć Dominiku, na początek przedstaw się i powiedź coś o sobie 🙂

Nazywam się Dominik Borsa. Od 2010 roku zajmuję się szeroko pojętym e-commerce. Obecnie prowadzę firmę która zajmuje się między innymi doradztwem e-commerce, w tym również allegro.

2. Największy błąd który wg Ciebie widzisz u Sprzedawców na Allegro ?

Granie ceną. Gdyby wszyscy sprzedawcy utrzymywali normalne marże, to wszystkim im żyłoby się lepiej, niestety to dość utopijna wizja. Kosztem niskich cen cierpi często jakość obsługi lub obsługa posprzedażowa. Przez tak zwane cenodajstwo wiele firm upada, na szczęście można inaczej przyciągnąć do siebie klienta.

3. Jak zapatrujesz się na obecne zmiany ?

Obecne zmiany moim zdaniem są dobre, szczególnie dla Allegro i dla klientów 🙂 . Tak jak ze wszystkimi zmianami, będą osoby które sprzeciwią się im, zaczną oponować, koniec końców wyjdzie jak zwykle i każdy się dostosuje (tak jak w przypadku miniaturek). Na pewno ucierpią nieuczciwi sprzedawcy, dużo złych praktyk ukrócą nowe szablony, niestety złą stroną tych zmian jest to, że wspomniane przeze mnie cenodajstwo będzie się jeszcze bardziej nasilać, wiele osób nie znajdzie innych sposobów na wybicie się wśród tłumu. Niepokojące są według mnie są też rosnące prowizje allegro, monopolista zaczyna mocno szarżować. Cóż, na tym etapie ciężko wyrokować jednoznacznie, trzeba jeszcze trochę czasu. Być może sprzedający zaczną chętniej szukać alternatyw do niegdyś łatwego i szybkiego zarobku – sprzedaży na allegro. Mam dużą nadzieję na rozkwit rynku wyspecjalizowanych sklepów internetowych, a może pojawi się jakaś konkurencyjna platforma sprzedażowa? Zobaczymy.

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

4. Jak sądzisz, w którym kierunku będzie podążać sprzedasz na allegro i jakie dalsze zmiany nas czekają ?

Wszystko zmierza według mnie w kierunku modelu Amazona. Niedługo klient może nawet nie wiedzieć u kogo kupuje, kiedy zabroni się pokazywania numerów telefonów czy adresów e-mail.

5. Na co zwracasz największą nacisk w ofercie allegro ? Cena , opis , zdjęcia , techniki sprzedażowe itp.

Lubię wiedzieć co dokładnie kupuję, dobry opis i zdjęcia to dla mnie najważniejsze cechy. Później dopiero jest cena. Wolę kupić coś trochę drożej, ale u kogoś kto dobrze to opisał, wiem wtedy, że dostanę to, czego oczekuję.

6. Twój ulubiony mechanizm, zwiększający sprzedaż na serwisie ?

Najchętniej stosuję mechanizmy które zwiększają sprzedaż poza allegro 🙂 Bardzo lubię sprawiać, aby klienci kupujący na allegro wrócili do mnie, ale już na innej platformie, np. sklepie internetowym.

7. Co chciałbyś przekazać osobom rozpoczynającym przygodę z e-commerce ?

Zakładajcie sklepy internetowe. To nie takie straszne, a jeśli dobrze to ogracie, to nawet nie zobaczycie różnicy w realizacji zamówień, bo wszystko da się ze sobą spiąć. Zamiast 10% na prowizje, wydajcie 6% na marketing i jest profit.

[quads id=”1″]

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount