Pozycjonowanie ofert na Allegro stało się głównym tematem rozmów we wszystkich środkach masowej komunikacji: od for internetowych przez grupy dyskusyjne po kongresy, konferencję i szkolenia Allegro. Zaskoczenie niewielkie, bo przecież każdy by chciał sprzedawać, ale gdy spojrzymy w statystyki można się zdziwić – dwie pierwsze pozycje na listingu generują 20% sprzedaży. Zatem walka o podium na liście ofert jest nieunikniona. Patrząc głębiej w statystyki możemy dowiedzieć się, że najlepiej sprzedaje pierwsza strona wyników zapytania. Zresztą podobnie jest w samym Google, gdzie legenda głosi …
W tym artykule nie będziemy mówić o ofertach sponsorowanych ( tutaj znajdziesz najczęstsze błędy Allegro Ads ), a o mitach dotyczących sztucznego wypozycjonowania ofert względem trafności.
1. Najważniejsza jest liczba wyświetleń
Nie, nie jest – gdyby była to wystarczyłoby dłużej przycisnąć klawisz F5 lub wrzucić link oferty do programiku generującego liczbę odświeżeń strony.
2. Liczą się tylko zakupy
To też nie jest prawdą i można szybko wytłumaczyć – ile razy na listingu widziałeś aukcję, która była w TOP20, a nie miała żadnej sprzedaży ?
3. Niższa cena = wyższa trafność
Ja trzymam się zdania, że Allegro lubi zarabiać pieniądze, a najwięcej ich ma z prowizji. Zatem jeżeli najniższa cena byłaby jedynym albo największym czynnikiem wpływającym na trafność to u samej góry byłyby aukcje za 1 zł ( najtańsze ). I teraz jest ten moment, w którym wpisujesz główną frazę dla swojej kategorii, wpisujesz w wyszukiwarkę i sprawdzasz pierwsze top10. Daj znać w komentarzu czy najtańsza oferta jest najniżej ( ja znam odpowiedź )
4. Allegro sztucznie steruje trafnością
To jest HIT 🙂 Spiskowe teorie o tym że ktoś wpadł lub wypadł z puli losującej trafność istnieją. Konta VIP, TOP, Strefa Marek i Oficjalny Sklep Allegro zawsze są na górze, reszta szura po dnie trafności. Jak dla mnie to ma duży związek z podejściem do procesu zakupowego, obsługi Klienta, inwestycji w działania marketingowe jak i obecnością w firmie specjalisty ds sprzedaży na Allegro.
5. Spadłem w trafności, a nic nie robiłem
Wystarczy, że Twoja konkurencja zrobiła 🙂 Bo w biznesie chodzi o to, żeby zwykłe rzeczy robić trochę lepiej. Trafność jest dynamiczna, na różnych komputerach i w różnym czasie może mieć inne wyniki. Właśnie po to została stworzona, aby odpowiadać na popyt rynku i zmiany jakie na nim następują. No i po to byśmy mieli co robić 🙂
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
6. Konkurencja kupuje trafność
Poproszę numer do konkurencji! Znawcy konkurencji są tak mocno skoncentrowani na biznesie innych, że zapominają o swoim. Na pewno nie wiesz ile konkurencja ma upomnień i ostrzeżeń. Kiedy wstrzymała aukcję i jak długo była na urlopie ( co do minuty ). Dla tych, którzy chcieliby kupić wysoką pozycję w wyszukiwarce odsyłam do Allegro Ads 🙂 To działa!
7. Sztuczne kupowanie polepszy trafność
Zapewne tak, ale do momentu aż algorytmy Allegro tego nie wykryją ( lub czujna konkurencja ) i Cię nie zgłosi. A za to możesz wypaść z wyników wyszukiwania na bardzo długo …
8, 9 i 10…
Pozostałe 3 punkty dotyczące wpływu komentarzy negatywnych na trafność, skuteczności programów podbijających trafność i ciekawej metody wypromowania aukcji znajdziecie na zamkniętej grupie facebookowej https://www.facebook.com/groups/743606912665520/?ref=bookmarks Grupa dostępna jest dla wszystkich partnerów, którzy skorzystali z konsultacji, audytu lub szkolenia ( pełna oferta ) . W ten sposób, chce docenić ich zaufanie i nadal wspierać w „pompowaniu” sprzedaży. Pozostałych zachęcam do komentowania, dzielenia się swoimi obserwacjami. Najbardziej zaangażowanych zaproszę do grupy vSprint.
Poniżej reklama 🙂 Reklama lubi być klikana 🙂
[quads id=”1″]