Tele-expresowy skrót z dzisiejszej konferencji
Allegro to obecnie około 102 mln ofert. Codziennie pojawia się ok 90 tys. nowych ofert. 17 mln klientów miesięcznie, każdego dnia kupuje 1,2 mln produktów. Czym więc chce nas zaskoczyć największy e-commerce w Polsce ?
[quads id=”1″]
Wyszukiwanie wizualne
To co znamy m.in., z Alibaby czy Aliexpress w końcu zawita na rodzime podwórko. Pod koniec roku ma być dostępne wyszukiwanie i nawigowanie wizualne. Robimy zdjęcie interesującej nas rzeczy a największa wyszukiwarka produktów w Polsce znajduję ją dla nas lub pokazuje oferty zbliżone wizualnie.
Panel „Jakość mojej sprzedaży”
To co niektórzy z nas mają okazję już oglądać w dość okrojonej wersji, czyli porównanie siebie względem konkurencji. Pomocne gdy ktoś śledzi swoje poczynania do kwalifikacji do programu Super Sprzedawcy.
W tym miejscu wspomniana została również przebudowa systemu oceny sprzedawców, niestety bez żadnych szczegółów. Ma to być większy i bardziej kompleksowy system oceny, który da lepszy obraz jakości usług sprzedawcy.
Odroczona płatność
Allegro zapowiada rozwój swoich usług finansowych zarówno dla sprzedawców (kredyt odnawialny, leasing) jak i dla kupujących. Odroczona płatność to jedna z tych nowości. Klienci kupują i płacą dopiero po 30 dniach. Ma to być alternatywa dla płatności pobraniowych, które w Polsce są bardzo popularne. Podobnie jak w przypadku rat na Allegro, sprzedawca otrzyma wpłatę za przedmiot od razu po zakupie.
Gwarantowany czas dostawy
Chyba najciekawsza z ogłoszonych nowości. Planowane jest uruchomienie opcji „Same Day Delivery” w wybranych miastach. Dokładne szczegóły funkcjonowania nie są jeszcze znane. Na chwilę obecną prowadzone są prace wdrożeniowe oraz rozmowy z wybranymi sprzedawcami którzy będą testować nową usługę. A zatem więcej szczegółów zapewne w najbliższych dniach.
Planowane jest również wprowadzenie przewidywalnego czasu doręczenia oraz śledzenie realizacji zamówienia na każdym jego etapie. Allegro zmierza do tego, aby był to standard na platformie gdzie swoje towary prezentują najlepsi sprzedawcy w sieci. Jak to ma wyglądać w rzeczywistości i czym będzie się różniło od zwykłego śledzenia przesyłki – tego sam jestem ciekaw.
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Nowe formy kontaktu.
Jak dowiadujemy się z informacji podanych przez platformę handlową, planowane jest wprowadzenie 24-godzinnego wsparcia, usługa zamawiania rozmowy z konsultantem a co najciekawsze udostępniony ma być kontakt w czasie rzeczywistym na linii sprzedawca – kupujący (chat online?) – tu chyba wszyscy jesteśmy ciekawi jaką formę to przybierze.
Dalszy rozwój Smart!.
Allegro szczyci się że już niemal połowa(46mln) ofert dostępnych w ramach platformy uczestniczy w programie Smart!. Niebawem ogłoszona ma być 7-cyfrowa ilość subskrybentów programu dla kupujących. Zatem program ma zostać rozbudowany, jednak w tym przypadku też brak jest konkretnych informacji o szczegółach.
Z ciekawostek, w 2018 roku 28 nowych sprzedawców osiągnęło obrót 1 mln zł, a najszybszy z nich potrzebował na to zaledwie 19 dni.
Bilety https://sprawnymarketing.pl/szkolenia/allegro-ebay-amazon/