Powiedzmy się szczerze – bez Tradewatch raporty Allegro ich tworzenie, przeglądanie i analizowanie to by była męka. Tradewatch to narzędzie, które znacznie ułatwia pracę, pozwala podglądać konkurencję na Allegro oraz podpowiadać jakie produkty wprowadzić do oferty. Rekord wygenerowanych raportów padł 7 października 2019 roku – ponad 38 tys. raportów w ciągu 1 dnia. Czy znacie wszystkie możliwości TradeWatcha? Poniżej kilka bardziej zaawansowanych raportów. P.S. Doczytaj do samego końca i sprawdź niespodziankę 🙂
Wartość wystawionych przedmiotów na Allegro
Na rozgrzewkę zaczniemy od Twojego konta i sprawdzenia ile byś zarobił, gdyby wszystkie wystawione przedmioty wyprzedały się do końca.
TradeWatch -> Lista Aukcji -> Wybierz Sprzedawcę -> Generuj
Piękna liczba – pochwalcie się w komentarzu
Wynik jednego z 300 moich partnerów poniżej 🙂
Zapisywanie raportów Allegro
Przeglądając konta znacznej liczby sprzedawców na Allegro zauważyłem, że nie lubią Oni ułatwiać sobie życia i oszczędzać czasu. Każdorazowo analizując kategorię lub konkurencję powtarzają tą samą sekwencję ruchów zamiast stworzyć raport. Dzięki takiej konfiguracji mamy kilka kliknięć mniej, a nawet istnieje możliwość by taki raport przychodził nam codziennie na maila. Na samej górze raportu mamy ikonki, które pozwalają wyeksportować dane do pliku, jak również zapisać raport by w przyszłości szybciej go uruchomić. Pomocna funkcja, ułatwiająca pracę. Zapisane raporty znajdują się w dolnej części kokpitu TradeWatch
Zoom
Tę funkcję odkryłem po kilku latach korzystania z raportów TradeWatch. Mała rzecz, a cieszy. W momencie kiedy macie zadeklarowany duży okres czasu, wykres może być bardzo nieczytelny i trudno dostrzec szczegóły. Aby nie korzystać z filtrów i szybko zrobić „przybliżenie” wystarczy kliknąć myszką w odpowiednim miejscu, przeciągnąć i puścić myszkę. W efekcie otrzymujemy bardziej szczegółowe dane w zaznaczonym zakresie czasu. W każdej chwili korzystając z przycisku Reset Zoom po prawej strony możemy wrócić do danych początkowych
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Weryfikacja ceny dostawy
Koszt wysyłki jest jednym z 3 parametrów ocenianych przez kupującego i wartością, która ma wpływ na status Super Sprzedawcy. Póki nie odkryłem raportu uniwersalnego musiałem na piechotę przejrzeć wartość kosztów dostawy w całej kategorii. Na szczęście również tu z pomocą przychodzi TradeWatch.
Raport Uniwersalny -> Wybór kategorii -> Dostawa
i mamy jak na tacy pokazane jaki jest najczęściej ustawiany koszt dostarczenia paczki kurierskiej.
Dni i godziny sprzedaży
Bardzo ważny raport z perspektywy najbardziej skutecznych okienek sprzedażowych. Zastanówcie się chwilę i spróbujcie przypisać odpowiednie dni i pory największej sprzedaży w branży ( odpowiedź i interpretacja dla ciekawskich na poczta@vsprint.pl ):
Poradniki do gier, kody do gier
Ekran do telefonu
specjalistyczny sprzęt monterski
Jeśli nie wiecie, to odpowiedź możecie znaleźć w dwóch raportach: uniwersalny lub raport kategorii.
Teraz możecie efektywnie i świadomie planować budżety kampanii oraz ustawić dostępność biura obsługi Klienta.
Więcej możliwości TradeWatch możecie znaleźć w pozostałych wpisach raporty Allegro lub na oficjalnym koncie Youtube tego narzędzia.
Narzędzia do analizowania konkurencji na Allegro
W najbliższym czasie planuje zorganizować darmowy Webinar, na którym zaprezentuje 7 narzędzi do analizowania rynku, konkurencji i produktu na Allegro. Pokażę schematy, które wykorzystuje we własnej pracy – dużo wiedzy praktycznej. Jeśli jesteś zainteresowany to śledź moją grupę Paweł, praktyk e-commerce i daj klika reklamie 🙂
[quads id=”1″]