Jak stworzyć dobry tytuł aukcji Allegro? – temat, którego na blogu brakowało. Wpisu podjęła się Ewelina, doświadczony sprzedawca na Allegro wraz z przykładami opracowanymi na bazie narzędzia do raportów Tradewatch. Dajcie znać w komentarzach jak przekazane treści są dla Was przydatne 🙂
[quads id=”1″]
Wzrost sprzedaży bez dodatkowych kosztów?
Kto by nie chciał mieć większej sprzedaży? Dla wielu Allegrowiczów sprzedaż słabo się kalkuluje. Jest drogo. To fakt. Prowizje, kilkukrotnie większa opłata za wyróżnienia, prowizja od wyróżnienia i inne ulepszenia, które niekoniecznie przypadają do gustu sprzedawcom. Głównie przez ich cenę.
Jak więc być widocznym na Allegro i przyciągnąć klientów? Przy okazji nie nadwyrężając jeszcze bardziej budżetu?
Wśród bezpłatnych opcji mamy na Allegro jedną podstawową, o której wielu z nas zapomina – tytuły aukcji.
Jasne, że możemy płacić za wyróżnienia, ADSy, monety. Ale jeśli nie masz na to budżetu lub masz, a i tak na Twoje aukcje trafia zbyt mało klientów, warto wrócić do podstaw i pomyśleć, czy tytuły Twoich aukcji nie utrudniają klientom dotarcia do nich.
Myśląc o zwiększeniu sprzedaży na Allegro, zastanów się, jak w Twoim sklepie Allegro przebiega proces tworzenia tytułu. Czy w ogóle jest jakiś proces, czy może tytuł to zbiór Twoich skojarzeń na temat produktu, który wystawiasz? 😉
A jeśli mówimy o skojarzeniach, to to, co Tobie nasuwa się na myśl, niekoniecznie przyjdzie do głowy Twojemu potencjalnemu klientowi. Z prostej przyczyny – Ty znasz swój produkt, a klient (może być, ale) zazwyczaj nie jest specjalistą. On szuka czegoś, co da mu korzyść lub rozwiąże jego problem.
Do rzeczy. Powiedzmy, że jestem studentem przed sesją lub dyrektorem firmy, który rozpoczął właśnie nowy projekt. Obydwaj pracują umysłowo na wysokich obrotach, często zarywając noce. W efekcie mają coraz większe problemy z koncentracją. Okazuje się, że jest na to rozwiązanie. Świetny produkt, w dobrej cenie, który błyskawicznie poprawia umiejętności planowania, skupienia się i koncentracji. Nazywa się Celitin. Super!
Tylko ile osób go zna i wpisze nazwę własną tego produktu w wyszukiwarce Allegro i go kupi? Na pewno mniej, niż wpisałoby: koncentracja, pamięć, stres itd. Co widać na załączonych obrazkach.
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Co można zrobić lepiej?
1. Nazwa własna produktu lub marka w tytule jest istotna, o ile jest ona szeroko znana. W przypadku suplementów diety na pewno warto w tytule pochwalić się np. produktami Swanson lub Olimp.
2. Kolejność słów ma znaczenie. Chcąc sprzedać np. spodnie nieco wyżej w trafności pojawi się aukcja mająca tytuł “Spodnie dresowe męskie sportowe” niż: “Sportowe męskie spodnie dresowe”. Ponieważ słowa “spodnie dresowe” są wyszukiwane częściej niż np. “sportowe”.
3. Różnorodność jest istotna, więc uważaj z przesadą. Jeśli sprzedając np. 10 modeli rowerków dziecięcych, każdy z nich będzie miał tytuł złożony z (oczywiście najpopularniejszych) słów takich, jak: “Rowerek biegowy dla dzieci” na pewno wpłynie to na Twoją sprzedaż pozytywnie, ale jeszcze lepiej by było, gdybyś na końcu tytułu aukcji każdego modelu dodał mniej popularne, a wpisywane przez klientów słowa takie, jak np. “amortyzatory”, “przerzutki”
4. Wykorzystuj możliwości. Każdy tytuł aukcji może liczyć 50 znaków. A każde słowo, które w nim umieścisz, może przyciągnąć dodatkowych klientów. Wykorzystuj więc bezpłatne miejsce, które daje Ci Allegro.
5. Warto eksperymentować. Pamiętaj, aby testować i zmieniać tytuły aukcji tak, aby jak najlepiej dostosować się do wyszukiwań klientów. A jeśli działasz w branży sezonowej, dopasować słowa w tytule do sezonu.
To tyle na dziś. Mam nadzieję, że podobały się Wam moje wskazówki i szybko je wdrożycie.
Dziękuję za uwagę, a Pawłowi za propozycję napisania tego artykułu.
Po więcej pomysłów na temat tytułów odsyłam do wcześniejszego wpisu: pomylone tytuły na Allegro
Wpis gościnny autor: Ewelina Nietupska