Produkt leży na magazynie, zdjęcie obrobione, opis stworzony przychodzi moment by podjąć decyzję w jakiej cenie sprzedać produkt na Allegro? Trzy najpopularniejsze metody wyceniania produktu to: na podstawie cen konkurencji, na podstawie cen zakupów oraz na podstawie oferowanych wartości (wsparcie pozakupowe np door2door, wydłużona gwarancja, materiały dodatkowe itp). Allegro jest dobrym miejscem, by analizować rynek i „za bardzo nie odlecieć”, ale na pewno decyzja o cenie zakupu powinna być składową wielu obserwacji. Dla porównania sklep OleOle oraz Euro RTV AGD ze względu na swój sposób dystrybucji ma zupełnie inne ceny, a przecież to ten sam właściciel. Do brzegu: od czego zależy cena i kiedy ją podnieść ?
szybki klik, który przeniesie Cie w tajemnicze miejsce…
[quads id=”1″]
Elastyczność cenowa Amazon
Dobry przykład idzie z góry. Amazon jest w stanie zmienić cenę w swoich ofertach każdego dnia około 2,5 mln razy. Specjalne algorytmy analizują sytuację na rynku (cenę dolara, oferty konkurencji, dostępność produktu itp) reagując na bieżąco i zarządzają polityką cenową.
Jak często zmieniać cenę na Allegro ?
Po drugiej strony barykady są sprzedawcy, którzy jak raz ustawią cenę to jej „nie tykają”. Do sytuacji dochodzi zarówno w momentach gdy towar się nie sprzedaje (trzeba dobrze wychwycić moment, aby się nie okazało, że nowa technologia całkowicie wyparła towar z rynku i my zostajemy z kosztem na magazynie) jak również w wtedy, gdy produkt rozchodzi się jak ciepłe bułeczki. Swego czasu natchnąłem się na bardzo ciekawy artykuł, dotyczący obniżania i zwiększania wartości oferowanego produktu. Polecam przeczytać: jak zwiększać rentowność sklepu, właściwie ustalając ceny?
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Kiedy podnieść cenę na Allegro?
Odpowiadając na pytanie z tytułu, proponuje przeanalizować poniższe zdarzenia i spróbować dźwignąć cenę!
Kiedy warto podnieść ceną ?
- gdy zbliża się sezon
- gdy na magazynie mamy ostatnie sztuki produkt, a dostawa dopiero za X okres
- gdy konkurencja nie ma towaru
- gdy konkurencja jest na urlopie
- gdy wystawiamy towar na aukcję promowaną
- gdy nasza oferta czymś się wyróżnia (monety, super sprzedawca, wysyłka tego samego dnia)
- gdy rośnie cena zakupu (to powinno być oczywiste)
Pamiętam jeszcze sytuację, w której dla kategorii Depilatory na Allegro prowizja z 9% została obniżona na 2,5%. Jak na to zareagował rynek? Obniżył ceny… A można było przecież zarabiać więcej. Jeśli masz ciekawe doświadczenia, dotycząc zwiększania ceny podziel się w komentarzu.
Zaproszenie na webinar
Już w czwartek podzielę się wiedzą związaną z Allegro. Rejestracja jest otwarta, a temat prezentacji brzmi Sprzedawanie na Allegro, a zarabianie na Allegro. Do wygrania będzie godzinna konsultacji o wartości 250 zł!
Jeśli potrzebujecie wsparcia w obszarze sprzedaży na Ebay to koniecznie zapoznajcie się agendą szkolenia Ebay. Zaprzyjaźniony trener poprowadzi całodniowy warsztat w centrum Górnego Śląska.