Ten artykuł został napisany w związku z częstymi zapytaniami dotyczącymi niskiej sprzedaży na Allegro. Każdego dnia kilku sprzedawców podsyła swoją aukcję do darmowego audytu Allegro. Spora część obszarów do poprawy się powtarza więc warto je opisać w dedykowanym wpisie. Oczywiście, prócz tych 5 błędów istnieją również inne. Im głębiej spojrzy się na daną ofertę i konto to można zdefiniować kolejne elementy nad którymi sprzedawca powinien się pochylić. Zaczynajmy! Detale, które mogą zrujnować Twoją sprzedaż:
[quads id=”1″]
Wiarygodność sprzedawcy na Allegro
Bardzo ważny punkt w pomarańczowej układance. Część sprzedawców mocno chroni się przed podawaniem numeru telefonu czy dodania punktu stacjonarnego w którym można odebrać towar. Osobiście, gdy widzę brak możliwości kontaktu telefonicznego to zamykam taką aukcję w obawie przed długim czasem oczekiwania na odpowiedź mailową. Z kolei punkt w którym mogę odebrać lub zobaczyć towar przed zakupem jest dla mnie odznaką bezpieczeństwa transakcji.
Czas odpowiedzi na zapytanie do sprzedającego
Mam swoją tezę. Nie bez powodu Allegro wrzuciło do panelu jakość mojej sprzedaży kryterium Średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów. Na Allegro w swojej ofercie dany przedmiot/model ma co najmniej kilku sprzedawców. Nie łudźcie się, że w danej chwili konsument przegląda tylko Waszą ofertę. Zwykle ma w kolejnych oknach przeglądarki otwarte aukcjami Waszej konkurencji. Jeśli trafiło do Was zapytanie ofertowe, z prośbą o podanie szczegółowych danych przedmiotu to jest dobra wiadomość. Teraz należy udzielić rzetelnej odpowiedzi w czasie krótszym niż 5 minut. Jeśli prowadzenie biznesu na Allegro jest dla Was tylko dodatkiem do pracy na etacie (dropshipping Allegro) i odpowiedzi mailowej lub telefonicznej udzielacie w godzinach 16-18 to wyniki mają prawo być niezadowalające. Klient jest w stanie czekać na paczkę 24h, ile ma zamiast czekać na Twoją odpowiedź mailową?
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Estetyczna aukcja Allegro
W nowym szablonie Allegro nie ma zbyt wielu możliwości aby „poszaleć” ze stylem oferty. Z drugiej strony niestety można tak stworzyć aukcję, że jej układ jest mało czytelny. Przykład? Ściana tekstu, która nie jest podzielona w sensowny sposób, zdjęcia ilustrujące produkt mikroskopijnej wielkości z białym tłem na szerokość ekranu czy wymuszanie na Kliencie by skakał wzrokiem z lewej na prawo celem zapoznania się ze szczegółami oferty niczym widz oglądający mecz tenisa ziemnego. A przecież już od dawna dostępne są badania, z których wynika, że użytkownicy poznają zawartość – „czytają treści na stronie„, przesuwając wzrokiem po kształcie zbliżonym do litery „F”.
Komunikacja sprzedaży
Brak spójności w informacjach jest kolejnym „blokerem” sprzedaży na Allegro. Zdarzają się sytuacje, gdzie na zdjęciu przestawiona jest sukienka w kolorze niebieskim, a w ofercie sprzedawca pisze o dostępności wyłącznie koloru czerwonego. Podobnie z przykładem poniżej
Takie niedopowiedziane sytuację stwarzają u konsumenta zamieszanie, które najczęściej kończy się zamknięciem oferty. Niestety, trudno samemu zlokalizować te niedopatrzenia, więc warto dać do sprawdzenia kilka aukcji osobą z zewnątrz albo podesłać do Nas na audyt 😉
Który kurier na Allegro
Zasada jest prosta: im więcej form dostawy tym większa szansa na sprzedaż. To, którego sprzedawcę wybierze konsument często zależy od preferowanego środka dostarczenia paczki. Klient, który ma blisko Żabkę wybierze tę formę dostawy, osoby które cenią sobie wygodę, skorzystają z paczkomatów, a mieszkańcy wiosek ze względu na odległość do placówki Poczty Polskiej skorzystają z kuriera – najlepiej za pobraniem. ( Co zrobić z dużą ilością nieodebranych pobrań ) Nie wspomnę o fanach przesyłek Smart, których jest już ponad milion!
Macie nad czym pracować 🙂