Samo Allegro nie posiada zbyt wielu narzędzi, które pomagają przy wystawianiu ofert, sprzedaży, obsłudze Klienta czy procesach łączących wszystkie elementy układanki. Najlepszą rzeczą, którą zrobili było udostępnienie API Allegro wraz z dokumentacją. Dzięki temu, jeśli posiadamy zaplecze programistyczne, sami możemy napisać oprogramowanie, które będzie wsparciem dla każdego etapu sprzedaży. Jeśli jesteśmy małą firmą, możemy skorzystać z gotowych rozwiązań. Poniżej prezentuję listę narzędzi, z których sam korzystam. Narzędzia przyśpieszają pracę, automatyzują pewne procesy i odkrywają nowy potencjał sprzedażowy. Zachęcam do zapoznania się z nimi i przetestowania.
TradeWatch – raporty, statystyki, sprawdzanie konkurencji
Musiałem od niego zacząć 🙂 . Moje ulubione narzędzie, budzę się przy nim i zasypiam. Żadne inne nie dało mi tak wielkiej dawki informacji dotyczącej tego co się dzieje na allegro : raporty kategorii, analizy sprzedaży, nierentowne aukcje, monitoring cen to tylko początek . Mimo braku tutorial’a oraz ciężkiego interfejsu polecam . Wprawdzie narzędzie jest płatne, ale autor umożliwia skorzystanie z wersji demo. Możliwości tego rozwiązania ilustruje artykuł pt. jak sprawdzić średni koszyk Twojej konkurencji na Allegro dzięki Tradewatch.
Strona: https://tradewatch.pl
Alternatywy: Autoworker
Baselinker – automatyzacja sprzedaży
Kto raz skorzystał z tego narzędzia nie zamieni go na żadne inne. Wszyscy doskonale wiemy jak toporny jest Manadżer Sprzedaży. Gdy tylko słyszę, że ktoś wystawia przez MS, zastanawiam się z jakiej jest epoki i ile osób musi u Niego obsługiwać sprzedaż. Baselinker integruje ze sobą takie działania jak: wystawianie przedmiotów, obróbkę zamówień, procesy magazynowe oraz połączenie ze sklepem www.
Jeśli jesteś zdecydowany i potrzebujesz kodu na darmowy miesiąc testów BaseLinker zapraszam do kontaktu: poczta@vsprint.pl
Strona: https://baselinker.com
Alternatywy: Sello, EasyUploader, Menadżer Sprzedaży
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
AllegroAuction & StandardAllegro
Dwa świetne skrypty opracowane przez Krzysztofa z firmy Dink.Dev . Pierwsze służy do podglądania sprzedaży, drugie natomiast do prognozowania Standardu Allegro ( dostanę czy nie dostanę w tym miesiącu 🙂 )
Strona: http://www.dink.com.pl/app/allegroAuction.php
Strona: http://www.dink.com.pl/standardAllegro/
[quads id=”1″]
Snajper – ustrzel sobie aukcje
Narzędzie dla kupujących, które kilka sekund przed zakończeniem licytacji podbija stawkę do wartości wcześniej zadeklarowanej. Nie musimy przebijać się z innymi chętnymi na upolowanie okazji. W momencie, gdy aukcja się kończy możemy być 100 km od internetu – automat za Nas zaopiekuje się wylicytowaniem przedmiotu w odpowiedniej stawce.
Strona: http://www.snajper.net/
Alternatywy: snip.pl, www.aukcjoner.pl/snajper-allegro/
Panele Aukcyjne – szybki sposób na cross-selling
Proste narzędzie umożliwiające promowanie dodatkowych ofert na swoich aukcjach. Konfiguracja zajmuje kilka minut, a przy dobrym dopasowaniu oferty, zysk może być liczony w tysiącach złotych.
Strona: https://www.paneleallegro.pl
Alternatywy: https://www.aukcjoner.pl/panele-allegro/
Nowy szablon oferty: brak wsparcia
Panel Komentarzy – każda opinia ma znaczenie
Jedną z technik zwiększania sprzedaży jest prezentowanie opinii zadowolonych Klientów. Można robić zrzuty ekranu raz w miesiącu i podmieniać obraz na serwerze – ale po co 🙂 ? W internecie mamy pełno rozwiązań, umożliwiających dynamiczne wyświetlanie komentarzy z wybranego okresu.
Strona: http://panelkomentarzy.pl
Alternatywy: paneleallegro.pl, allewzrost.pl/panel-komentarzy
Nowy szablon oferty: brak wsparcia
Brakujące komentarze – opinia na wagę złota
Prowadząc konto Firma, może zdarzyć się sytuacja, że do uzyskania Standardu Allegro brakuje nam kilku ocen. Dzięki temu narzędziu w szybki sposób przejrzymy transakcje do których komentarz nie został wystawiony. Delikatne przypomnienie z ciekawym uzasadnieniem pozwoli zaoszczędzić w kolejnym miesiącu na aukcjach promowanych.
Strona: https://www.aukcjoner.pl/comments/
Alternatywy: ręcznie 🙂
Nowy szablon oferty: nieaktualne
Newsletter aukcyjny – zbieraj bazę Klientów
Wartość legalnie pozyskanego adresu email waha się między 10, a 50 zł ( w zależności od branży czy grupy docelowej ). Nie każdy kto odwiedza Twoją ofertę musi od razu dokonać zakupu. Jeśli zostawi e-mail, możesz próbować go nakłonić do zakupu ( na sklepie 🙂 ) wartościowymi poradami czy darmową dostawą. W jednym z wcześniejszych wpisów otrzymałem informację, że nie jest to do końca regulaminowe działanie, jednak przez kilka lat widzę, że technika stosowana jest u kilkunastu Sprzedawców z powodzeniem.
Strona: http://allewzrost.pl/
Alternatywy: brak ?
Nowy szablon oferty: brak wsparcia
Monitoring Cen – zawsze o krok przed konkurencją
Kto nie zna branży w której Sprzedawcy toczą wojne cenową „na żyletki” ? Tam liczy się każdy grosz. Sprzedawca A obniża cenę hulajnogi o 0,01 zł to Sprzedawca B,C,D również. Ze świeczką szukać takich firm, które wolą uzupełnić swoją ofertę wartością dodaną : wydłużoną gwarancją, serwisem itp. Czy tego chcemy czy nie na Allegro szuka się najniższej ceny . Stąd też powstało rozwiązanie, które za Nas będzie monitorowało ceny i zautomatyzuje cały proces zarządzania polityką cenową. Raporty o cenach, hurtowa zmiana cen czy ustalanie cen na podstawie konkurencji – to już nie problem. Odsyłam do prezentacji na stronie https://allegropricewars.pl/informacje/prezentacja-video/ gdzie pokazane są możliwości narzędzia. Od siebie dodam, że twórcy oprogramowania aktywnie rozwijają swój projekt i często uzupełniają go o nowe funkcje. Sami możemy mieć wpływ na wygląd tego narzędzia.
Strona: https://allegropricewars.pl/
Alternatywy: dealavo.com/pl ( jedynie monitoring cen rozszerzony o sklepy internetowe i porównywarki )
( źródło : allegropricewars.pl )
Remarketing allegro
Słysząc pierwszy raz o tej możliwości – nie dowierzałem. Allegro zabrania tego typu praktyk i na pewno zablokowało taką możliwość programowo. Rzeczywistość jest troszkę inna, a ja odsyłam do wujka Google, celem zgłębienia tematu .
Strona: https://fasttony.es
Alternatywy: frool.pl
Nowy szablon oferty: brak wsparcia
Keyword Planner – dobierz słowa do tytułu
Pierwsze z narzędzi, które używam do tworzenia tytułów. Planer słów kluczowych został udostępniony przez Google celem analizy i doboru słów dla usługi Adwords. Jego zastosowanie można przenieść na grunt Allegro. Pierwsze kroki mogą nie być intuicyjne, dlatego warto przeczytać / obejrzeć poradnik – jak używać Keyword Planner. Dla mnie to ogromna baza inspiracji i pomysłów, szczególnie jeśli chodzi o frazy niszowe. Narzędzie darmowe dla posiadaczy konta w Gmail.
Strona: https://adwords.google.com/home/tools/keyword-planner/
Alternatywy: senuto,semstorm
Google Trends – sprawdź obecne trendy
Po odnalezieniu słów kluczowych, sprawdzam je w „trendsach”. Tutaj uzyskuje odpowiedź dotyczącą popularności i sezonowości każdej frazy. Gdy mam 3 propozycje złożonych tytułów, a budżet tylko na jedną aukcję wyróżnioną – wybieram opcję z większą popularnością fraz kluczowych, a pozostałe dwie wrzucam bez promowania.
Strona: https://trends.google.pl/trends/
Alternatywy: brak ?
Archiwum Aukcji – przegląd zakończonych ofert
Szczególnie przydatne narzędzie do określenia ceny sprzedaży przedmiotów unikalnych , szczególnie dla kolekcjonerów monet, znaczków czy sztuki. Dodatkowo może służyć jako źródło pomysłów do określania tytułów aukcji. Korzystam zarówno z oficjalnego archiwum allegro, jak również z wersji alternatywnej.
Strona: https://archiwum.allegro.pl/
Alternatywy: allearchiwum.pl
Zliczacz Znaków & Synonimy
Dwa bardzo proste narzędzia, których nie trzeba opisywać. Tytuł może posiadać max 50 znaków. W 99 na 100 przypadków zapełniam cały możliwy obszar. Aby nie przeholować i nie uciąć jakiegoś słowa korzystam z aplikacji do zliczania znaków – można również utworzyć sobie szablon w Excelu. Synonimy natomiast, pozwalają odnaleźć słowa zastępcze do tytułów lub opisów
Strona: http://ile.liter.pl
Strona: https://www.synonimy.pl/
Znajdź Kuriera – porównywarka kurierów
Będąc małym Sprzedawcą lub wysyłając towary sporadycznie, zachęcam każdorazowo do sprawdzenia, który kurier oferuje najtańszą wysyłkę towaru. Wystarczy uzupełnić prostu formularz.
Strona: http://www.znajdzkuriera.pl/
Alternatywy: kurierem.pl
[quads id=”1″]
Pozostałe – uzupełnienie wpisu
Skracacz linków : https://bitly.com lub https://goo.gl – umieszczając w ofercie odnośnik do innej aukcji, jestem ciekawy ilości kliknięć . Oba narzędzia pozwalają to sprawdzić.
Statystyki serwisów aukcyjnych : http://aukcjostat.pl/ – z sentymentu sprawdzam jak rośnie ilość aukcji w poszczególnych platformach. Szkoda zamknięcia lekkikoszyk.pl czy świstaka.
Archiwum Internetu – tak istnieje 🙂 . Gdy chcę podejrzeć jak zmieniało się samo allegro ( strona główna, kategorie , listing oferty ) , a nawet szablony poszczególnych Sprzedawców korzystam z web.archive.org
Automatyczna wysyłka kodów – autokoder.pl
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Oprócz wymienionych aplikacji, korzystam również z narzędzi, które sam stworzyłem ( sprawdzanie kosztów, udział w rynku, powiadomienie o zmianie cen/tytułów itp ). Z jakich narzędzi Wy korzystacie ?
A może zapomniałem o którymś ?