Ten blog bez Was – Sprzedawców nie mógłby istnieć. Postanowiłem więc stworzyć strefę, w której będziemy mogli przekazać swoje cenne uwagi i podzielić się pomysłami z szerszą widownią. Pierwszym odważny – Dominik z XPROM .
[quads id=”1″]
1. Cześć Dominiku, na początek przedstaw się i powiedź coś o sobie 🙂
Nazywam się Dominik Borsa. Od 2010 roku zajmuję się szeroko pojętym e-commerce. Obecnie prowadzę firmę która zajmuje się między innymi doradztwem e-commerce, w tym również allegro.
2. Największy błąd który wg Ciebie widzisz u Sprzedawców na Allegro ?
Granie ceną. Gdyby wszyscy sprzedawcy utrzymywali normalne marże, to wszystkim im żyłoby się lepiej, niestety to dość utopijna wizja. Kosztem niskich cen cierpi często jakość obsługi lub obsługa posprzedażowa. Przez tak zwane cenodajstwo wiele firm upada, na szczęście można inaczej przyciągnąć do siebie klienta.
3. Jak zapatrujesz się na obecne zmiany ?
Obecne zmiany moim zdaniem są dobre, szczególnie dla Allegro i dla klientów 🙂 . Tak jak ze wszystkimi zmianami, będą osoby które sprzeciwią się im, zaczną oponować, koniec końców wyjdzie jak zwykle i każdy się dostosuje (tak jak w przypadku miniaturek). Na pewno ucierpią nieuczciwi sprzedawcy, dużo złych praktyk ukrócą nowe szablony, niestety złą stroną tych zmian jest to, że wspomniane przeze mnie cenodajstwo będzie się jeszcze bardziej nasilać, wiele osób nie znajdzie innych sposobów na wybicie się wśród tłumu. Niepokojące są według mnie są też rosnące prowizje allegro, monopolista zaczyna mocno szarżować. Cóż, na tym etapie ciężko wyrokować jednoznacznie, trzeba jeszcze trochę czasu. Być może sprzedający zaczną chętniej szukać alternatyw do niegdyś łatwego i szybkiego zarobku – sprzedaży na allegro. Mam dużą nadzieję na rozkwit rynku wyspecjalizowanych sklepów internetowych, a może pojawi się jakaś konkurencyjna platforma sprzedażowa? Zobaczymy.
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
4. Jak sądzisz, w którym kierunku będzie podążać sprzedasz na allegro i jakie dalsze zmiany nas czekają ?
Wszystko zmierza według mnie w kierunku modelu Amazona. Niedługo klient może nawet nie wiedzieć u kogo kupuje, kiedy zabroni się pokazywania numerów telefonów czy adresów e-mail.
5. Na co zwracasz największą nacisk w ofercie allegro ? Cena , opis , zdjęcia , techniki sprzedażowe itp.
Lubię wiedzieć co dokładnie kupuję, dobry opis i zdjęcia to dla mnie najważniejsze cechy. Później dopiero jest cena. Wolę kupić coś trochę drożej, ale u kogoś kto dobrze to opisał, wiem wtedy, że dostanę to, czego oczekuję.
6. Twój ulubiony mechanizm, zwiększający sprzedaż na serwisie ?
Najchętniej stosuję mechanizmy które zwiększają sprzedaż poza allegro 🙂 Bardzo lubię sprawiać, aby klienci kupujący na allegro wrócili do mnie, ale już na innej platformie, np. sklepie internetowym.
7. Co chciałbyś przekazać osobom rozpoczynającym przygodę z e-commerce ?
Zakładajcie sklepy internetowe. To nie takie straszne, a jeśli dobrze to ogracie, to nawet nie zobaczycie różnicy w realizacji zamówień, bo wszystko da się ze sobą spiąć. Zamiast 10% na prowizje, wydajcie 6% na marketing i jest profit.
[quads id=”1″]