Zarówno nowi, jak i obecni Sprzedawcy coraz częściej zadają sobie pytanie: czy warto być na allegro ? Temat nowości na allegro i kierunku rozwoju portalu poruszyłem już na blogu. Dziś krajowy rynek e-commerce znajduje się na przełomie pewnej epoki. Do Polski puka AliExpress i Amazon, a własny sklep internetowy można mieć od 36 zł miesięcznie. Po drugiej stronie mocy mamy Allegro.pl – platformę sprzedażową z największą popularnością wśród rodaków, platformę, która właśnie zyskała nowego właściciela i zmienia się nie do poznania ( miniaturki, szablony to dopiero początek innowacji ). Właściciel firmy, nie jest już w stanie nadążyć nad tymi zmianami i wszystko sprowadza się do rozważań z tytułu wpisu. Jeśli szukacie powodów, by nadal sprzedawać na Allegro.pl rozwieję Wasze wątpliwości:
[quads id=”1″]
Zablokowanie rozwoju konkurencji
Znam firmy, które rozpoczynały od Allegro, a dziś urosły do biznesów z kilkudziesięcioma sklepami stacjonarnymi. Gdyby w pewnym momencie, oddały to pole innym Sprzedawcom, ich przychody mogłyby zostać zachwiane, a rozwój spowolniony. Fakt, że miało to miejsc 5-7 lat temu nic nie zmienia, bo najlepszy czas na rozpoczęcie swojego biznesu jest właśnie teraz. Sam uczestniczyłem w procesie „wyprowadzania” firmy z allegro ( mimo moich wielkich sprzeciwów ). Nie minęło pół roku i wróciliśmy jak bumerang do sprzedaży na portalu – tylko szkoda tych 5 miesięcy i braku cyferek na koncie ;-( . A czy Ty oddasz 30 000 zł przychodu konkurencji ?
Dywersyfikacja źródeł przychodu
Jeśli myślimy o stabilnym biznesie musimy twardo stać przynajmniej na 4 filarach. Do wyboru mamy między innymi własny sklep internetowy, sklep stacjonarny, allegro, sprzedaż hurtowa, export itd. Biznesy jednokanałowe znikają najszybciej. Strata połowy przychodów, w przypadku dwóch filarów jest bolesna. W mojej opinii trzy kanały dystrybucji to jeszcze za mało, dopiero cztery dają nam poczucie bezpieczeństwa. Przestój wynikający z usterki na serwerze czy utraty kluczowego hurtownika może być gwoździem do trumny. Allegro jest obszarem, w którym przez zwiększenie promocji i spójnej strategi odbijemy sobie braki z innych płaszczyzn.
Twoja Marka na Allegro
Mimo tych wszystkich zmian, które na przestrzeni ostatnich miesięcy dokonują się na platformie, uważam że jest na niej miejsce dla Twojej marki. Nie bez powodu Deichmann ( https://magazyn.allegro.pl/14038-deichmann-wchodzi-na-allegro-i-rozdaje-kupony ) czy Go Sport ( https://magazyn.allegro.pl/15109-go-sport-rozpoczyna-sprzedaz-przez-allegro ) szukają na allegro Klientów. Takie mechanizmy jak Strefa Marek, Brand Belka czy ulotka w wysłanej paczce budują wizerunek i wzmacniają pozycję Twojej firmy na rynku. Czytaj więcej o promocji marki na allegro.
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Szybkie zakupy i reklama w TV
Ilu użytkowników ma konto na Twoim sklepie ?
Oferujesz szybkie płatności u siebie ?
Jaki masz budżet na reklamę ?
Czy Twoje spoty lecą w telewizji ?
Twój sklep jest pierwszym miejscem gdzie Klient szuka produktu z Twojego asortymentu ?
Jak stabilny jest Twój serwer ?
Oferujesz program ochrony kupującego ?
….
…
..
.