Każdemu z Nas marzy się wypłynięcie na błękitny ocean. Zanim to jednak nastąpi, musimy odnaleźć się w codziennej rzeczywistości. Rzeczywistości, gdzie cena gra

Każdemu z Nas marzy się wypłynięcie na błękitny ocean. Zanim to jednak nastąpi, musimy odnaleźć się w codziennej rzeczywistości. Rzeczywistości, gdzie cena gra główną rolę. Każdy z Nas zapewne zna wojnę na groszówki ( konkurencja da 9,89 to dam 9,88 by się wyżej wyświetlać na listingu ), konkurencja da 3 gratis ja dorzucę 4 itp , list gratis u konkurencji ? – zwrot gratis i u mnie . Według swojego doświadczenia w 8/10 przypadków o wojnę cenową obwiniamy konkurencją . Po bliższym zbadania sprawy ( wywiad z pracownikami, przejrzeniu historii zmian cen – Manager Sprzedaży na własnym koncie , TradeWatch u konkurencji ) wnioski są „lekko odmienne”.

[quads id=”1″]

Ucz się od konkurencji

Stara ludowa prawda mówi: „Jeśli się nie rozwijasz – to się zwijasz„, a nawet zawijasz interes. Nie ma tygodnia, w którym nie otrzymuje informacji od przedsiębiorców, dla których Allegro od kilku lat było głównym źródłem utrzymania, a dziś nie wiedzą jak sprzedać na przyzwoitym poziomie . To już nie jest ten sam portal aukcyjny. Ostatnie miesiące to ciągłe zmiany : algorytm trafności, ads allegro , czyste miniaturki, uruchomienie Oficjalnego Sklepu Allegro . Klienci są coraz bardziej wymagający , a My mamy coraz mniej czasu na sprostanie ich oczekiwaniom.

Jak być konkurencyjnym ?

Jak wpłynąć na Klienta by wybrał naszą ofertę, a nie tą o kilka groszy tańszą ? Nie ma prostej odpowiedzi, ale są proste wskazówki jak przybliżyć się do Klienta. Wg badań 10% różnicy w kwocie jest akceptowalne dla konsumenta. Oczywiście to wszystko zależy od branży , czasu i miejsca w którym się znajdujemy. Allegro umożliwia od pewnego czasu manipulację ceną, warto to przetestować i znaleźć wyważoną wartość i trzymać rękę na pulsie.

Często w pogoni za PLN zapominamy o :

  • 50 znakowym tytule aukcji
  • odpowiedniej kategorii
  • zdjęciu oddającym walory przedmiotu
  • galerii do zdjęcia głównego
  • czasie wystawienia aukcji 
  • wypełnieniu wszystkich parametrów aukcji
  • urozmaiconych formach dostawy
  • ….

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

Tym wpisem pragnę zacząć cykl artykułów dotyczący budowania przewag konkurencyjnych. Każdy z podpunktów będę chciał rozwinąć w osobnej notatce ( piszcie w komentarzach od którego zacząć ) .

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
Scroll to Top