W związku z nadchodzącą istotną zmianą, która w najbliższy poniedziałek stanie się faktem, pragniemy już dzisiaj Was na to przygotować. Od 12 lutego 2024 roku przewidziane są modyfikacje w stawkach minimalnych za kliknięcie ofert sponsorowanych na allegro.pl. Chcemy być z Wami krok w krok podczas tych zmian i dlatego przedstawiamy Wam nie tylko te informacje, ale również kilka praktycznych rozwiązań, które pomogą Wam skutecznie przystosować się do nowych wyzwań.
Jak przygotować się do podniesienia stawek CPC?
Od 12 lutego Allegro.pl zacznie podnosić stawki minimalne za kliknięcie w kilku kategoriach. To znaczące zmiany, które mogą wpłynąć na kampanie reklamowe. Poniżej przedstawiamy tabelę porównawczą starych i nowych stawek:
Stawki dla działów Firma i Usługi oraz Nieruchomości pozostaną bez zmian. Warto przygotować się na te zmiany, aby móc odpowiednio zareagować.
Strategie reakcji na zmiany stawek CPC
W obliczu podwyżek stawek CPC, warto rozważyć kilka strategii reakcji:
1. Skupienie się na reklamach graficznych: tworzenie reklam graficznych może być alternatywą dla kampanii reklamowych rozliczanych w model CPC, ponieważ mają stawki CPM i mogą być mniej narażone na podwyżki.
2. Wykorzystanie miejsc emisji na lewej kolumnie Allegro: mniej popularne miejsca emisji, takie jak lewa kolumna na Allegro, mogą być skutecznym miejscem na wyświetlanie reklam graficznych.
3. Stworzenie Showcase na stronie głównej Allegro: ta opcja może być atrakcyjna dla producentów marek, pozwalając na promowanie swojej marki w konkretnej kategorii.
Inne zmiany w panelu Allegro ADS
Oprócz podwyżek stawek CPC Allegro.pl planuje inne zmiany, które obejmują:
- zawieszenie opcji reklamowych na innych platformach: od końca stycznia nie są dostępne opcje reklamowe takie jak sieć reklamowa, serwisy partnerskie czy reklamy na Facebooku, pozostanie tylko opcja Google Ads,
WSKAZÓWKA: Warto sprawdzić swoje aktywne kampanie i dostosować je do nowych warunków, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów.
Podsumowanie
Zmiany w panelu Allegro Ads wymagają od nas większej uwagi i elastyczności w prowadzeniu kampanii. Konieczne będzie dostosowanie strategii reklamowej do nowych warunków, ale dzięki temu możemy osiągnąć jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe.
Zachęcamy do kontaktu w razie pytań lub potrzeby wsparcia. Nasz zespół jest tutaj, aby pomóc w dostosowaniu się do tych zmian i osiągnięciu sukcesu w kampaniach Allegro Ads.