Statystyki na allegro to temat rzeka. Nadszedł więc czas na pierwszy wpis dotyczący podstawowego narzędzia wszystkich wyjadaczy allegrowych : TradeWatch.
Co to jest TradeWatch ?
Obecnie na rynku nie ma bardziej dokładnego oprogramowania, które pozwoliłoby w precyzyjny i szybki sposób przejrzeć tony danych sprzedażowych. Samo Allegro nie oferuje tak rozbudowanego narzędzia, niemniej jednak warto skorzystać na początek ze statystyk serwisu. Niektóre czynności można zrobić na piechotę, zliczyć i analizować dane ogólnodostępne w serwisie – tylko po co ? Zaoszczędzony czas można przeznaczyć na realizacji nowych rozwiązań wynikających z zaobserwowanych wniosków. Istnieje mała alternatywa dla TradeWatch, która udostępnia okrojony, ale przydatny wycinek tego narzędzia. Aplikacja allegroAuction pozwala podejrzeć szczegóły danej aukcji ( historie sprzedaży, liczbę wyświetleń, zmiany ceny itp ).
[quads id=”1″]
Kilka szczegółów dotyczących TradeWatch
- narzędzie jest płatne, ale autor udostępnia okres testowy. Sprawdź TradeWatch za darmo przez 7 dni
- przed rozpoczęciem pracy, należy zweryfikować swoje konto. Proces weryfikacji polega na wysłaniu określonej wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego Allegro. Kiedyś wystarczyło wklejeni kodu w odpowiednią sekcję.
- na YT zachowała się prezentacja z wystąpienia twórcy https://www.youtube.com/watch?v=P-Hv9uUODK4
- możliwości narzędzia jest ogrom, jednak brakuje dokładnej instrukcji, która by szablonowo opisała każdą dostępną opcję – tutaj pojawia się pole do popisu dla mnie 😀
Monitoring Cen na Allegro
Po tym krótki wprowadzeniu, chciałbym zaprezentować pierwszy raport. Zamiast wertować codziennie po filtrach allegro i analizować zmiany w cenach, można skorzystać z gotowego rozwiązania. Minuta konfiguracji i mamy zautomatyzowany proces dostarczania zmian na naszą skrzynkę, do dzieła !
- Wybieramy raport Monitoring Cen
- Ustawiamy stosowne parametry ( kategorię, sprzedawcę, cenę itp )
- Generujemy raport
- Na samej górze klikamy Zapisz raport
- Na Pop-Up ustawiamy szczegóły raportu ( dni w który raport ma spływać na nasz email )
- W panelu głównym pojawi się nasz nowo stworzony raport.
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Aby lepiej zobrazować proces tworzenia raportu posłużę się przykładem. Kategoria Drony, sprzedajemy model DRON OVERMAX X Bee, interesuje nas codzienne analiza z wahań cenowych tego przedmiotu ( obniżka i podwyżka )
Wybieramy odpowiednią kategorię, zakres dat oraz frazę kluczową, zaznaczając dziennik zmian cen.
Wygenerowany raport zapisujemy, korzystając z elementu Zapisz raport umieszczonego na samej górze.
Ostatni element to wybranie szczegółowych opcji, w jakich dniach dany raport ma spływać na naszą skrzynkę.
Czekam na Wasze przykłady raportów i inspirację. Którym elementem powinienem zająć się w następnym wpisie dotyczącym TradeWatch ?
[quads id=”1″]