Tytuł dość odważny i przyciągający, bo przecież kto by nie chciał poznać odpowiedzi na pytanie: jak zwiększyć sprzedaż na allegro ? Ponad 2/3 sprzedawców wystawiając przedmiot na pomarańczowym portalu robi to po linii najmniejszego oporu ( na skróty 😉 ) dodając tylko jedną aukcję danego produktu. W tym dość krótkim artykule chciałbym zachęcić Was do troszkę odmiennego podejścia i skorzystania z dobrodziejstw serwisu allegro.pl – darmowego wystawiania w niektórych kategoriach.
Czego szukasz ?
Po kilku latach pracy przy śrubowaniu sprzedaży na allegro w przeróżnych branżach wiem jedno – każdy Klient jest inny. Jedni zwracają uwagę miniaturkę, dla części Konsumentów szybkie odnalezienie produktu wiąże się z natychmiastowym zakupem, innych kręci darmowa wysyłka jako element triggera zakupowego, no i wszyscy dobrze znamy tych dla których liczy się najniższa cena na allegro !
Zwiększ liczbę odwiedzin swoich aukcji
Nie znam prostszej metody na poprawienie wyników sprzedaży jak wystawienie jednego przedmiotu w kilku wariantach. Co rozumiem przez wariant ? Każdy element aukcji, który jest kluczowy dla Klienta, na który Klient zwraca uwagę podczas procesu zakupowego. Cztery podstawowe warianty z których korzystam to:
- Zdjęcie
- Tytuł aukcji
- Opis
- Cena
Dla przykładu wystawiając tuner, zadbaj o to by aukcja była w różnych cenach, zdjęcie z miniaturce było za każdym razem inne, tytuły odmienne, a sam opis również był zróżnicowany. Poniższe zdjęcie prezentuje zastosowanie mechanizmu powielania aukcji – tytuł + środek aukcji. Pierwsze trzy nie generują zamówień, dopiero czwarty wariant aukcji zanotował sprzedaż.
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Automatyzacja, testowanie, optymalizacja
Zdaje sobie sprawę, że przy 1000 unikalnych przedmiotów, może być ciężko wszystko zrobić według powyższego schematu. Dla firm, które korzystają z „kombajnów” do wystawiania aukcji można to zautomatyzować, a później kontrolować. Dla mniejszych firm polecam wystawić przedmiot w 3-5 wariantach i dla małej liczby produktów z oferty ( tam gdzie jest największa konkurencja ). Dla „chcących” podpowiadam, że można bawić się również typem aukcji, kategorią, kosztami wysyłki itp.
Podany przykład to nic innego jak przetestowanie i wyłonienie najlepszego rozwiązania. Nieodłacznym elementem tej strategi jest optymalizacja i wygaszanie aukcji. Chodź koszty wystawienia mogą być zerowe to już zarządzanie takim portfolio niekończenie. Przy optymalizacji warto zwrócić uwagę na dwie wartości: liczba wyświetleń i liczba zakupów. Nie zawsze dana aukcja musi sprzedawać – może przyciągać Konsumenta i przez wielowariantowość odsyłać do innej aukcji.
Jeśli jesteś ciekawy jak jeszcze bardziej podkręcić aukcję by zwiększyć obroty napisz do mnie: poczta@vsprint.pl