Mój pierwszy tips dotyczący sprzedaży na allegro był związany z odświeżaniem aukcji. Zamykane oferty, które od dłuższego czasu nie konwertowały otrzymywały „nowe życie”. Algorytm trafności był zerowany czego efektem była pojawiająca się sprzedaż. Dziś prezentuje sytuację zupełnie odwrotną i chciałbym Cię odwieść od zamykania aukcji, które mają nabitą popularność lub dobre wyniki trafności.
[quads id=”1″]
Daną ofertę zamyka się z różnych powodów: wycofania danego modelu ze sprzedaży, brak towaru u dostawcy, wysoki odsetek reklamacji, rezygnacja ze względu na rentowność itp. Częstym błędem Sprzedawców jest podjęcie nieprzemyślanej decyzji i zakończenie aukcji, mimo sporej historii zakupowej. A przecież dożyliśmy czasów, w których można edytować prawie wszystko. Jedynym elementem nie podlegającym zmianom jest tytuł.
W przypadku, gdy tytuł jest uniwersalny, w ofercie mamy przedmiot, który by pasował pod zamykaną aukcję, a My moglibyśmy zrobić podmiankę ? Robimy !
Poniżej dwa przykłady, w których tytuł jest na tyle ogólny ( nie ma w nim wyszczególnionego modelu ), że możemy pod tą aukcję podpiąć podobny mebel kuchenny nie tracąc popularności. Zauważcie, że oba przypadki mają bardzo małą ilość dostępnych sztuk.
Takie rozwiązanie ma jeszcze jedno zastosowanie, ale to może przy 20 tipsie opisze 🙂