Uwielbiam wpisy, które generują dużo pytań. Ostatni mój materiał dotyczący wzrostu sprzedaży na allegro właśnie takim był. Aby uzupełnić w pełni temat odsyłam

Uwielbiam wpisy, które generują dużo pytań. Ostatni mój materiał dotyczący wzrostu sprzedaży na allegro właśnie takim był. Aby uzupełnić w pełni temat odsyłam do ciekawego artykułu przygotowanego przez samo allegro ( część punktów się pokrywa ) https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/jak-przygotowac-sie-do-sezonu-swiatecznego-XEGrPzBM7hy .

Wasze pytanie potwierdzają mi tezę, że nie stosujecie prezentowanych podpowiedzi, bo boicie o utraconą sprzedaż / wygenerowany obrót. Staram się podkreślać, że nie liczy się obrót, a uzyskany przychód – czyli to co  zostanie po odjęciu wszystkich kosztów.

Brak Case Study ? Oto i jest…

Poniżej krótki przykład (spora liczba próśb o audyty i zwiększona ilość pracy przed Świętami odrywa mnie od przyjemności pisania 🙂 ), w którym wykorzystałem mechanizm podniesienia ceny, celem zwiększenia zysku. Moment jest idealny, 18 urodziny allegro i darmowe paczkomaty, zbliżający się black friday, mikołajki oraz choinka. W tym okresie postrzeganie wydatków jest mniej odczuwalne dla kieszeni konsumenta. Polak na wakacjach i w Święta może pozwolić sobie na więcej. Aukcja, w której podniosłem cenę miała ponad 200 ofert. Po przekroczeniu popularności na poziomie 200 zakupów, zawsze podnoszę cenę i czekam co się stanie. Do prezentacji wyników użyłem narzędzia do badania sprzedaży TradeWatch i zakładki https://tradewatch.pl/report/item-bids.jsf .

Poniższe zdjęcie prezentuje transakcje w cenie 199 zł, przed podwyżką w dniu 19 listopada. Aby uwierzytelnić wynik podałem po jednej ofercie dzień wcześniej i dzień później. Popularność: 13 sprzedanych.

TradeWatch - raport 19 listopada

Kolejne zdjęcie to sprzedaż dzień później 20 listopada w cenie 229 zł i uzyskana sprzedaż 7 sztuk. Nie bez powodu wybrałem moment przejścia z niedzieli na poniedziałek. Z doświadczenia te dwa dni są najmniej inwazyjne i przejście jest łagodne. Najgorzej wychodzi z piątku na sobotę i w konsekwencji ciężko odbić sobie wynik w późniejszym czasie.

TradeWatch analiza sprzedaży allegro

Na sam koniec porównanie z tego samego dnia ( poniedziałek ) tylko tydzień wcześniej. Uzyskana sprzedaż 7 sztuk. Różnica w wygenerowanym zysku 210 zł ( trzeba odliczyć prowizję, podatki itp ). Zapewniam Was, że nie zmieniłem składu zestawu, nie uruchomiłem kampanii Ads Allegro czy nie dodałem darmowej dostawy ( była ona od początku. Zastanawiam się czy w kolejnym kroku jej nie wyłączyć i dodać kilka zł).

Trade Watch allegro sprzedaż 13 listopada

Docelowo chciałbym na tej aukcji zarobić minimum 4 tys zł w perspektywie zbliżającego się miesiąca. Bardzo ważne jest śledzenie trendu – co się dzieje z ofertą, czy nagle zainteresowanie nie spadnie. Na jednym koncie podniosłem ceny 7 przedmiotów – domyślcie się jaki może być zysk jeśli wszystko wypali.

W tym samym czasie konkurencja nie zmieniła cen. Nadal zarabia 30 zł mniej, pakując zbliżoną liczbę paczek i obsługując podobną liczbę klientów. Zostawiłem im te roszczenia o gratisy, niskie oceny za darmowe koszty wysyłki + jednodniowy czas realizacji zamówienia i prośbę o to, że jak weźmie dwie to czy będzie taniej 🙂

Pewnie spytacie mnie o link do aukcji – chętnie go podeślę zainteresowanym na maila.

Paweł || vSprint

 

 

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
Scroll to Top