Przez ostatni kwartał rzetelnie badam opinie właścicieli e-sklepów o Allegro. Jeżdżę po konferencjach, biorę udział w szkolenia + sam szkolę, czytam artykuły branżowe.

Przez ostatni kwartał rzetelnie badam opinie właścicieli e-sklepów o Allegro. Jeżdżę po konferencjach, biorę udział w szkolenia + sam szkolę, czytam artykuły branżowe. Często wywołując temat Allegro słyszę, że to marketplace z najniższą ceną, że nie da się zarobić tylko zniszczyć pozycjonowanie produktu itp. Gdy zadaję pytanie jakie jest główne kryterium wyboru oferty, uzyskuje następujące odpowiedzi:

  • najniższa cena
  • szybka, darmowa wysyłka
  • gratisy
  • raz na jakiś czas – liczba monet

[quads id=”1″]

Gdybym miał podsumować 3 główne czynniki wpływające na wybór konsumenta: cena, cena i cena !

Po krótkiej chwili dopytuje o kryteria wyboru konkretnego sklepu internetowego, który oferuje ten sam produkt. Okazuje się, że kryteria są te same ( oczywiście bez monet ) ….

Taniej być nie może

Ale co się dziwić takiemu podejściu. Sprawdźmy kilka przykładów z życia codziennego.

Biedronka Codziennie niskie ceny

Media expert włączamy niskie ceny

Castorama na allegro

Robert ! I ty przeciwko mnie 🙁

Robert Huawei Allegro

Przypadki można mnożyć: Netto – więcej za mniej, CCC – cena czyni cuda, Polski Bus – szybko,tanio, komfortowo.

I teraz zadajmy sobie pytanie: czy to Allegro psuje rynek ceną ?

Rozdawnictwo na szeroką skale

Będąc na tych właśnie konferencjach czy zagłębiając się w lekturę artykułu o e-sprzedaży czytam poradę:  rabat na pierwsze zakupy lub darmowa dostawa zwiększa liczbę zamówień. Kto tych marketerów uczył biznesu ? Czerwony owad w czarne kropki ? Polski rynek e-commerce jest bardzo młody, stąd też próżno szukać innych wyróżników niż niska cena. Klient oczekuje zniżek na pierwszy zakup, rabatów po znajomości czy cen hurtowych od dwóch sztuk.

[quads id=”1″]

Allegro zmienia bieg rzeki

To co napisze będzie mocno kontrowersyjne. Moim zdaniem pomarańczowy portal w ostatnim czasie obrał zupełnie inny kierunek. Poprzez standaryzację wyglądu ofert, podwyższenie prowizji czyści rynek z „taniości i cenodajstwa”. Dał sygnał, że na miernotę nie będzie miejsca tym samym zmieniając postrzeganie swojego serwisu. W efekcie na forach internetowych, grupach na facebook podniósł się lament niezadowolenie, bo w końcu trzeba przyciągnąć klienta czymś innym niż ceną: dobrymi zdjęciami i opisem, szybką realizacją zamówienia, dokumentem potwierdzającym zakup oraz obsługą na wysokim poziome. To pokazuje jak Allegro jest silne, albo jak reszta jest słaba. I wiecie co ? Ja wierzę, że im się uda !

[quads id=”1″]

 

 

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
Scroll to Top