Automatyzacja sprzedaży na Allegro || BaseLinker od podstaw

BaseLinker od podstaw

Manager sprzedaży nie działa, wystawiania poprzez moje oferty Allegro jest czasochłonne ? Skorzystaj z narzędzia, które usprawni Twoje procesy sprzedażowe. “Sprzedaż na Allegro dzieli się na to przed baselinkerem i po” – to prawda i mam nadzieję, że po tym artykule pomyślicie podobnie

Baselinkera przedstawiać nie trzeba nikomu, kto już zajmuje się sprzedażą na Allegro, ale warto poświęcić mu chwilę, bo nie każdy zna jego możliwości. Z pomocą, czy też pośrednictwem tego narzędzia możemy wystawić produkt na Allegro i obsługiwać klientów – to nie jest żadna ciekawostka czy nowość. Poczytajcie, jak możecie ułatwić sobie życie i obsługę zarówno samej sprzedaży jak i posprzedażną obsługę klienta.

10 metod automatyzacji sprzedaży na Allegro

  1. Obsługa – Przy małej ilości ofert czy zamówień pewnie nie ma to znaczenia, jednak w przypadku większych kont czasem ważne jest kto obsługiwał danego klienta. Dla każdego pracownika możesz stworzyć osobne konto i udostępnić dla tego konta odpowiedni przywileje, dzięki czemu możesz również sprawdzać np. ilość obsłużonych przez daną osobę zamówień.
  2. Edycja – większość sprzedających ma w swojej ofercie produkty, które mają cześć wspólną opisu lub ten sam produkt wystawiony w jednej ofercie. Korzystając z baselinkera możecie edytować trwające oferty kilkoma kliknięciami. Wystarczy zmienić treść w szablonie (jeśli jest wspólna dla wielu produktów) lub w samym produkcie i zastosować zmiany do ofert – kilka kliknięć zamiast edycji kilkunastu czy kilkudziesięciu ofert. Edytować możecie zarówno opis jak i cenę, cennik wysyłek, parametry, ilość, tytuł (o ile można go edytować w danej ofercie) oraz ustawienia dotyczące wznawiania.
  3. Duplikowanie – w szybki i łatwy sposób możecie zduplikować oferty (wiele na raz) na koncie lub na innym koncie (ta opcja jeszcze w wersji beta, ale działa).
  4. Zakończenie/wznowienie – od kilku miesięcy można wznawiać zakończone oferty i właśnie ta opcja jest dostępna również w baselinkerze. W przypadku chwilowego braku magazynowego warto wyłączyć ofertę, aby uniknąć sprzedaży produkty, a w konsekwencji na zbyty długie oczekiwanie lub rezygnację, negatywnego komentarza. Z tej opcji również możecie skorzystać dla wielu ofert równocześnie.
  5. Opłaty – wielu, o ile nie wszyscy uważa, że opłata utrzymaniowa do zbędny wydatek. I Ci właśnie mają rację. Twórcy baselinkera w miarę szybko zareagowali na potrzeby rynku w  tym temacie i dzięki temu Ty możesz szybko zduplikować te oferty (wystawić nowe), a te nierentowen, trwające blisko rok bez sprzedaży, zakończyć.Zarządzanie ofertami - baselinker
  6. Generowanie etykiet/wysyłka – nie musicie korzystać z kilku zewnętrznych paneli, a wszystkie rodzaje przesyłek możecie generować bezpośrednio z baselinkera. Ułatwia to obsługę zamówień, bo wszystko macie w jednym miejscu i nie ma konieczności logowania się na różne strony czy panele. Baselinker ma w swojej ofercie gotowe już wtyczki dla wielu różnych rodzajów paczek czy przesyłek, a większość z nich jet bezpłatna i łatwo je zainstalować. Co więcej, numer przesyłki automatycznie wysyłany jest do Allegro, a za chwilę udostępnianie tych numerów będzie obowiązkowe, aby otrzymać Super Sprzedawcę.
  7. Generowanie paragonu/faktury – Kiedy zintegrujesz baselinkera ze swoim programem księgowym będziesz mógł generować dokument księgowy z poziomu zamówienia.
  8. Korespondencja z klientem – programów do obsługi jest wiele, jednak z tych rozwiązań korzystają raczej duże firmy. Baselinker przygotowuje stronę z informacjami o zamówieniu, którą możemy wysłać do kupującego. Na stronie dostępne są informacje o sprzedającym, kupionych produktach, kwocie do zapłaty i sposobie płatności, rodzaju przesyłki i adresie dostawy oraz historia wiadomości. W tej historii znajduje się podgląd na wiadomości wysłane do kupującego, ale też te, które na stronie zamieści dla nas kupujący. W jednym miejscu mamy zatem komplet informacji o zamówieniu oraz ewentualnych pytaniach. A sam adres do strony możemy przecież wysłać w @ z podziękowaniem za zamówienie, kiedy tylko wpłynie ono do baselinkera. Baselinker - korespondencja
  9. Zwrot prowizji – Z poziomu panelu zamówień od klientów możecie również wystąpić o zwrot prowizji do Allegro. Wybierz tylko powód, a formularz zostanie wysłany do Allegro. Oczywiście dla kupującego nic się nie zmienia.
  10. Automatyczne akcje – Wiele rzeczy związanych z obsługą klientów czy zamówień jest czasochłonna. A gdyby tak @ z prośbą o wybranie koloru koca wysyłały się automatycznie? Nic trudnego – kilka ustawień i zaoszczędzone sporo godzin. W śród tych opcji dostępne jest wiele elementów, które ułatwią nam pracę:
  • Wysłać @ do klienta – podziękowanie za zakup, informację o przesyłce itp.
  • Wysłać sms do klienta
  • Wysłać formularz zwrotu prowizji
  • Przenieść zamówienie miedzy folderami/statusami

Baselinker - automatyczna akcja

Jeśli jeszcze nie znasz baselinkera, ale spodobały Ci się opisane tutaj opcji, zachęcam do testowania. Dla chętnych mamy przygotowany rabat na przetestowanie konta (napisz na poczta@vsprint.pl).

Rejestracja BaseLinker

 

Newsletter dla Sprzedawców
Twoja konkurencja już się zapisała 😉 i korzysta z cotygodniowych wskazówek sprzedażowych. Nowości, trendy, techniki zwiększające przychody - Zero SPAMu i Śmieci.

 

2.8 (55%) 4 votes

4 thoughts on “Automatyzacja sprzedaży na Allegro || BaseLinker od podstaw”

  1. Używam Baselinkera do obsługi zamówień. Ostatnio otrzymałem informację od klienta z Allegro, że nie życzył on sobie przetwarzania jego danych osobowych poza Allegro. Zagroził zgłoszeniem do odpowiedniej instytucji od RODO 😉 Co w takim przypadku?

  2. Podobną sytuację miałam generując powiadomienia o statusie zamówienia z poziomu sklepu www (import Allegro do sklepu www). Klient napisał, że nie życzy sobie otrzymywać e-maili z adresem @ sklepu gdy kupił na allegro i zgłasza sprawę do RODO (o spamie nie było mowy, to były zwykłe e-maile z numerem nadania przesyłki itd).

    1. Masz prawo wykorzystywać podane dane w zakresie realizacji zawartej z kupującym umowy, na co on wyraził zgodę dokonując zakupu. @ transakcyjne należą do tego, co robisz, aby wywiązać się z zawartej umowy. Biorąc jednak pod uwagę, że importujesz dane do sklepu, radziłabym zasięgnąć porady prawnika, oczywiście pod warunkiem, że nie masz zawartej odpowiedniego zapisu w informacji RODO.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*