🕳 alleTips #19 Braki w paczce – Jak zmniejszyć ilość zgłoszeń w tytułu braków?

Braki w paczce: W ostatnim czasie notujemy wzmożoną liczbę dyskusji Allegro, z których wynika, że w paczce brakowało części zamawianego towaru.

Wraz z większą liczbą reklamacji z tytułu braków w przesyłce zaczęliśmy zastanawiać się z czego to może wynikać:

  • do zespołu nikt nowy nie dołączył, który mógłby popełniać błędy
  • nie zmienialiśmy nic w procedurach
  • nadal wysyłamy tym samym kurierem
  • liczba wysyłanych paczek wzrosła, ale nie aż w tak znaczący sposób
Newsletter dla Sprzedawców
Twoja konkurencja już się zapisała 😉 i korzysta z cotygodniowych wskazówek sprzedażowych. Nowości, trendy, techniki zwiększające przychody - Zero SPAMu i Śmieci.

Zmiany w magazynie

Po konsultacji z innymi sprzedawcami wypracowaliśmy techniki, które ułatwią monitorować problem braków w paczce i zmniejszyć ilość tego zjawiska:

  1. Montaż monitoringu na stanowisku pakowania. Ciekawy artykuł dotyczący monitoringu stanowiska do pakowania. Dodatkowo sami pracownicy magazynu stali się jakoś bardziej dokładni 🙂
  2. Do każdej paczki zaczęliśmy dodawać ulotkę kto pakował daną przesyłkę. Wygląda to mniej więcej tak jak na zdjęciach na samym końcu.
  3. Wprowadziliśmy taśmę z własnym nadrukiem do pakowania paczek. Przykład taśmy do pakowania z własnym nadrukiem ( na Allegro taśma z adresem sklepu nie przejdzie, dlatego ze względu na kanał dystrybucji mamy dwie różne taśmy ). Przy przedmiotach o dużej wartości można wprowadzić taśmę plombującą.
  4. Paczki obklejaliśmy specjalnymi naklejkami z napisem “Paczka pakowana pod nadzorem kamer“. Innym pomysłem jest dodawanie kartek do środka przesyłki z tym samym komunikatem. Z naszych obserwacji wynika, że skuteczność tego rozwiązania jest mniejsza.
  5. W przypadku trudnych sytuacji informujemy odpowiednie służby i Klienta o próbie wyłudzenia mienia.

Jak zabezpieczyć paczkę przed kradzieżą ?

Śledząc najpopularniejsze forum o sprzedaży na Allegro ( Zjednoczeni Sprzedawcy ) znalazłem jeszcze kilka ciekawych inspiracji:

Dawid: Prośba do kupującego o złożenie reklamacji ilościowej w której jest drobnym drukiem klauzula o odpowiedzialności za oszustwo pod którą trzeba się podpisać.

Dominik: “Proszę sprawdzić raz jeszcze, czasem się coś ukryje w zakamarkach paczki. Paczki są starannie weryfikowane przed zamknięciem a samo pakowanie paczek jest w naszej firmie rejestrowane na kamerach. Jeśli po ponownej weryfikacji zawartości paczki, okaże się ze w dalszym ciągu nie ma czegoś z zamówienia, proszę dać znać, zweryfikujemy nagranie. Jeśli okaże się, ze było zapakowane, uprzedzam że w takim przypadku sprawę zgłosimy organom ścigania by ustaliły czy jest to próba wyłudzenia czy paczka została okradziona. Proszę tego nie odbierać negatywnie, ale po prawie stu takich zgłoszeniach na przestrzeni lat, wszystkie okazały się bezpodstawne a z naszej strony jest to ogrom czasu zmarnowanego na sprawdzaniu bezcelowym. Łączę pozdrowienia i trzymam kciuki by się w paczce od odnalazło”

Piotr proponuje by nagranie z monitoringu udostępniać za opłatą 150 zł. Na paragonie opisywać pozycję jako usługa rejestracji kompletowania zamówienia nr 123456789

Jeśli się dowiedziałeś czegoś nowego kliknij w reklamę kolego 🙂

Jestem ciekaw Waszych rozwiązań: jak radzicie sobie z sytuacjami w których Klient twierdzi że części zamówienia nie było w przesyłce. Podzielcie się w komentarzu

 

Pakowane pod nadzorem kamer

Liścik pakowane przez

Zapakowane specjalnie przez

 

 

 

3 (60%) 2 votes

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*