IV Konferencja Olimp Marketplace - Kup Taniej Bilet !

Case study: Jak zarobić więcej na allegro ?

utworzone przez Konrad
2017-11-21

Uwielbiam wpisy, które generują dużo pytań. Ostatni mój materiał dotyczący wzrostu sprzedaży na allegro właśnie takim był. Aby uzupełnić w pełni temat odsyłam do ciekawego artykułu przygotowanego przez samo allegro ( część punktów się pokrywa ) https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/jak-przygotowac-sie-do-sezonu-swiatecznego-XEGrPzBM7hy .

Wasze pytanie potwierdzają mi tezę, że nie stosujecie prezentowanych podpowiedzi, bo boicie o utraconą sprzedaż / wygenerowany obrót. Staram się podkreślać, że nie liczy się obrót, a uzyskany przychód – czyli to co  zostanie po odjęciu wszystkich kosztów.

Brak Case Study ? Oto i jest…

Poniżej krótki przykład (spora liczba próśb o audyty i zwiększona ilość pracy przed Świętami odrywa mnie od przyjemności pisania 🙂 ), w którym wykorzystałem mechanizm podniesienia ceny, celem zwiększenia zysku. Moment jest idealny, 18 urodziny allegro i darmowe paczkomaty, zbliżający się black friday, mikołajki oraz choinka. W tym okresie postrzeganie wydatków jest mniej odczuwalne dla kieszeni konsumenta. Polak na wakacjach i w Święta może pozwolić sobie na więcej. Aukcja, w której podniosłem cenę miała ponad 200 ofert. Po przekroczeniu popularności na poziomie 200 zakupów, zawsze podnoszę cenę i czekam co się stanie. Do prezentacji wyników użyłem narzędzia do badania sprzedaży TradeWatch i zakładki https://tradewatch.pl/report/item-bids.jsf .

Poniższe zdjęcie prezentuje transakcje w cenie 199 zł, przed podwyżką w dniu 19 listopada. Aby uwierzytelnić wynik podałem po jednej ofercie dzień wcześniej i dzień później. Popularność: 13 sprzedanych.

TradeWatch - raport 19 listopada

Kolejne zdjęcie to sprzedaż dzień później 20 listopada w cenie 229 zł i uzyskana sprzedaż 7 sztuk. Nie bez powodu wybrałem moment przejścia z niedzieli na poniedziałek. Z doświadczenia te dwa dni są najmniej inwazyjne i przejście jest łagodne. Najgorzej wychodzi z piątku na sobotę i w konsekwencji ciężko odbić sobie wynik w późniejszym czasie.

TradeWatch analiza sprzedaży allegro

Na sam koniec porównanie z tego samego dnia ( poniedziałek ) tylko tydzień wcześniej. Uzyskana sprzedaż 7 sztuk. Różnica w wygenerowanym zysku 210 zł ( trzeba odliczyć prowizję, podatki itp ). Zapewniam Was, że nie zmieniłem składu zestawu, nie uruchomiłem kampanii Ads Allegro czy nie dodałem darmowej dostawy ( była ona od początku. Zastanawiam się czy w kolejnym kroku jej nie wyłączyć i dodać kilka zł).

Trade Watch allegro sprzedaż 13 listopada

Docelowo chciałbym na tej aukcji zarobić minimum 4 tys zł w perspektywie zbliżającego się miesiąca. Bardzo ważne jest śledzenie trendu – co się dzieje z ofertą, czy nagle zainteresowanie nie spadnie. Na jednym koncie podniosłem ceny 7 przedmiotów – domyślcie się jaki może być zysk jeśli wszystko wypali.

W tym samym czasie konkurencja nie zmieniła cen. Nadal zarabia 30 zł mniej, pakując zbliżoną liczbę paczek i obsługując podobną liczbę klientów. Zostawiłem im te roszczenia o gratisy, niskie oceny za darmowe koszty wysyłki + jednodniowy czas realizacji zamówienia i prośbę o to, że jak weźmie dwie to czy będzie taniej 🙂

Pewnie spytacie mnie o link do aukcji – chętnie go podeślę zainteresowanym na maila.

Paweł || vSprint

 

 

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

1 komentarz

  1. Monia

    bardzo ciekawy artykuł 🙂 najlepsze są zawsze praktyczne porady 🙂

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount