IV Konferencja Olimp Marketplace - Kup Taniej Bilet !

Jak sprzedawać na Allegro WIĘCEJ? || ? Atrakcyjna oferta

utworzone przez Konrad
2021-01-07

Jak sprzedawać na Allegro WIĘCEJ? To co na pewno przyniesie Nam 2021 to wyższe podatki i wyższe prowizje na Allegro. Początek roku to najlepszy czas, aby podsumować sobie co było sukcesem, co nie wyszło, a przede wszystkim jaki określić cele do zrealizowania. Skończyły się już czasy, w których słaba oferta dawała nadzieję na „jakiś tam” przychód. Konkurencja na Allegro jest coraz większa i z należytą dbałością podchodzi do tworzenia oferty i obsługi klienta. W minionym roku poznałem wielu sprzedawców którzy jednocześnie nie mieli czasu, nie mieli pieniędzy na inwestycje i marketing oraz nie mieli wiedzy jak efektywnie zarządzać ofertą. Niestety, również polski Internet wchodzi na wyższy poziom i może się okazać, że jedynym miejscem gdzie będą mogli wykorzystywać swoje handlowe umiejętności to pobliski market spożywczy lub budowlany. Ja w 2020 roku zrozumiałem, jak ważna jest oferta, atrakcyjna oferta zbudowana na miarę potrzeb. Poniżej kilka wskazówek, które pomogą sprzedawać na Allegro więcej.

[quads id=”1″]

Rozpoznanie rynku

Zanim wystawię na Allegro jakikolwiek produkt, sprawdzam jego potencjał na Allegro. Wykorzystuje do tego 3 narzędzia:

  1. Aktualny listing Allegro, który pokazuje mi jakie jest zainteresowanie produktem w ostatnich 30 dniach
  2. Planner kampanii Ads Allegro, który podpowiada mi trendy w wyszukiwaniu danego produktu
  3. TopSprzedawca jako alternatywa dla TradeWatch

Zbierając te dane widzę poziom zainteresowania, konkurencyjność na rynku (ilu sprzedawców ma ten produkt) oraz średnią cenę produktu. Na tej podstawie decyduje ile zaangażowania przeznaczę na tworzenie oferty z danym produktem. Osobiście mam system w którym określam czy produkt będzie uzupełnieniem oferty i wystawiam go jakoś (poziom 3). Druga opcja to produkt który może mieć potencjał, ale musi się sprawdzić w boju sam – pracuje jedynie nad tytułem i miniaturką(poziom 2). I jak pewnie się spodziewacie produkty o które dbam ze szczególną troską, tworząc opis od zera i dopieszczając fotografie (poziom 1). U części sprzedawców, którzy mają własną markę rekomenduje wprowadzenie poziomu 0. To produkty własne, które omija produktyzacja, mają większą marżę, a więc jest miejsce na odpowiednią komunikację benefitów, przedstawienie wyróżnika na tle konkurencji oraz dodanie „czegoś więcej”. Dzięki takiemu podejściu nie narzekam na wieczny brak czasu i świadomie wprowadzam produkty na Allegro. 

Lista programów z których ja korzystam przy zarządzaniu Allegro

Przygotowanie atrakcyjnej oferty

Wiemy już na który produkt postawiliśmy. Teraz należy przeprowadzić proces budowy atrakcyjnej oferty, aby sprzedawać na Allegro więcej. Zdradzę Wam 3 miejsca, którymi ja się inspiruje przy tworzeniu aukcji:

  1. Aliexpress
  2. Zakupy Mango
  3. Gazetki reklamowe typu biedronka

Dlaczego akurat te 3 inspiracje? Na aliexpress azjatyccy sprzedawcy w ciekawy i nietuzinkowy sposób prezentują produkty. Zakupy Mango od lat kuszą Polaków tymi samymi sloganami, pokazując same benefity produktu. Na sam koniec gazetki marketów, które bardzo dobrze komunikują przewagi produktu w mega prosty sposób, odpowiadając na potrzeby konsumenta. Dla mnie liderem w tym obszarze jest Biedronka – sprawdźcie sami

komunikacja benefitów - jak sprzedawać na Allegro więcej

Źródło: https://twoja-gazetka.pl – Biedronka – W tym tygodniu M

Jako vSprint każdego dnia audytujemy oferty (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś podrzuć nam aukcje do bezpłatnego audytu Allegro) Efekty możesz sprawdzić tutaj – średnio w ciągu tygodnia inwestycja się zwraca.

Audyt w branży olejków CBD – film na Youtube

Oferta przed audytem

Aukcja po audycie jakościowym (w pierwszy dzień pojawiła się sprzedaż)

Ważny wniosek: nie reklamujcie niedopracowanych ofert. Licznik wejść się zwiększy, sprzedaż będzie stała w miejscu!

Marketing na Allegro

Reklama na Allegro to kolejny etap, aby sprzedawać więcej na Allegro. Nigdy nie inwestuje w ciemno. Produkty z poziomu 3 nigdy nie są reklamowane. Poziom 2 to szczupły budżet. Pokaźniejsze kwoty przeznaczam na poziom 1 i 0. Istotny jest również model promocji, który wykorzystuje. Podobnie jak to ma miejsce w doborze produktów na Allegro, również mam schemat wyboru odpowiedniej formy promocji. Do dyspozycji mamy kilka możliwości:

  • coraz kosztowniejsze promowanie ofert
  • Adsy Allegro – wg mniej najskuteczniejsza forma promocji i jednocześnie najtańsza. Koniecznie sprawdź mój autorski kurs Ads Allegro
  • Okazje Allegro
  • Monety Allegro
  • sprowadzanie ruchu z zewnątrz

Która forma jest najlepsze dla Ciebie? Nikt nie będzie wiedział tego lepiej niż Ty. To wszystko zależy od marż, otoczenia konkurencyjnego, stawek CPC w ADS Allegro. Odsyłam do bezpłatnego materiału na blogu, który przybliży Cię do podjęcia decyzji: promowanie czy ADS Allegro

Tak podchodząc do kwestii wydatków możemy być pewni, że pieniądze nie są wyrzucane w błoto tylko inwestowane z głową.

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

Zaufanie do sprzedawcy

Często pomijanym obszarem przez sprzedawców jest dbanie o wiarygodność. To suma małych rzeczy decyduje, że jedna firma jest TOP3 a druga bije głową w ścianę i nie może przekroczyć pewnego progu obrotów. Bardzo istotny przy przeglądaniu oferty jest tzw. moment prawdy, który obejmuje  kredyt zaufania względem sprzedawcy jak również pewność oferty. Jak można (wręcz trzeba) zwiększyć zaufanie do sprzedawcy na Allegro? Poniżej przedstawię Ci kilka działań, które poprawią Twoją wiarygodność:

  • Super Sprzedawca – pomaga nie tylko w trafności, dostarcza darmowe monety, ale również zwiększa zaufanie
  • podanie numery telefonu
  • wydłużenie zwrotu/gwarancji na produkt
  • szybkie odpisywanie na wiadomości
  • uzupełnione wszystkie sekcje
  • zapamiętywany login

To na dobry początek, dalej można już wznosić się na szczyt i budować własną markę, szeroko się reklamować by być rozpoznawalnym czy korzystać z wizerunku celebrytów.

Strategia sprzedaży na Allegro w 2021 roku

Nowy Rok = Nowe webinary

Jeśli uważasz, że ten artykuł jest wartościowy koniecznie dołącz do darmowego webinaru, na którym dowiesz się więcej o planowaniu sprzedaży na Allegro, zwiększaniu zasięgów ofert i domykania sprzedaży. Wtedy już nie będziesz mógł narzekać na brak wiedzy 🙂

?ZAPISZ SIĘ TERAZ, na bezpłatny webinar
? godzina: 20.00
? data:  piątek 12 stycznia 2021
? miejsce: link otrzymasz 2 dni przed Live
?✈️ prowadzący: Paweł Mielczarek

 

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount