Jak usunąć negatywny komentarz na Allegro? || i kiedy można go usunąć ?

Kto z Was otrzymał niesłuszny negatyw i nie wie jak usunąć ten negatywny komentarz? Są przypadki, gdzie “zawaliliśmy” w procesie obsługi lub w procesie logistycznym wysyłając paczkę z opóźnieniem czy też nie do szacowaliśmy stanów magazynowych . Nic tak jednak nie boli, jak otrzymanie negatywa w momencie, gdy dopilnowaliśmy każdego etapu – od opisu, przez rynkową cenę dostawy, po expresową wysyłkę. Subiektywna opinia Klienta może popsuć dzień, spowodować utratę Super Sprzedawcy, a może być po prostu zwykłą próbą wyłudzenia gratisu czy zniżki. Coraz większa liczba Klientów zna moc komentarza i próbuje to wykorzystać.

Jak usunąć negatywny komentarz na Allegro?
Jak usunąć negatywny komentarz na Allegro?

Dla miłościwie nam kupujących

ProKlienckie podejście Allegro do kupujących nie jest niczym zaskakującym. Podobny schemat na linii Sprzedawca-Kupujący stosuje Amazon, Ebay a nawet Aliexpress. Odwrócony model nie przetrwa długo – wiem ze swojego doświadczenia – ponieważ kupujący szybko wykorzystają zasięg internetu do dzielenia się swoim doświadczeniem, jak zostali oszukani przez Sprzedającego. Pomimo, że pojawiają się platformy z hucznymi hasłami po dobrze zbadanej potrzebie wśród grupy docelowej ( WY na pierwszym miejscu ) to trzeba pamiętać, że ta sama platforma jeszcze nie tak dawno wysyłała wypowiedzenia Sprzedawcom zwykłym listem, a dziś coraz trudniej dostać się na omawiany serwis, ze względu na weryfikację ( trochę przypomina mi to Strefę Marek na Allegro ). Poniżej reklama Allegro.pl z 2007, która wiele tłumaczy o kierunku serwisu. Ja jednak uważam, że brakuje narzędzia do obrony własnych interesów Sprzedających i jeśli to się nie zmieni skala nadużyć ze strony kupujących będzie coraz większa.

Kiedy można ubiegać się o usunięcie negatywa ?

Na początek oficjalnie stanowisko Allegro. Wszystkie opinie zawierające wulgaryzmy, treści rasistowskie czy innego typu mowa nienawiści będzie usuwana. Umieszczanie danych kontaktowych lub loginów użytkownika jest również zabronione w komentarzu. Dodatkowo ( i tu cytat, bo nie do końca rozumiem ten punkt )

Allegro.pl nie ingeruje w treści ocen i odpowiedzi, jednakże zastrzega sobie prawo do edycji, usunięcia lub zablokowania możliwości ich wystawienia w uzasadnionych przypadkach, gdy … treść oceny zawiera znaki, które powodują, że staje się ona nieczytelna..

Na sam koniec, wraz z przykładami dwa typy niesłusznych negatywów, które mogą być usunięte przez pracowników Allegro:

  1. zostały omyłkowo wystawione niewłaściwemu Użytkownikowi lub do niewłaściwej Transakcji, jeśli ich treść jednoznacznie wskazuje na pomyłkęnegatyw allegro

     

  2.  treść oceny jednoznacznie wskazuje na pomyłkę co do jej typu ( opis komentarza Polecam, 4×5 gwiazdek i negatyw ) pozytywna opinia Allegro

 

Wykorzystywanie komentarzy do własnych celów biznesowych

Są jeszcze dwa przypadki, kiedy Allegro może usunąć komentarz Kupującego, ale oba mogą wiązać się z zablokowaniem konta. Pierwszy to wykorzystywanie przestrzeni komentarz do autopromocji – np.: umieszczanie adresu sklepu www czy zachęta do kontaktu telefonicznego. Drugi dotyczy nabijania sprzedaży i tym samym opinii. Taki proceder jest stosowany w celu poprawienia trafności, lepszej wartości współczynnika jakości oferty w Allegro Ads, uzyskania Super Sprzedawcy czy zwiększenia zaufania dla nowego konta. P.S. W sieci istnieje kilka miejsc, gdzie takie komentarze można “kupić”:)

Usunięcie komentarza Allegro: pozostałe przypadki

Kiedy jeszcze można ubiegać się o usunięcie komentarza na Allegro:

  • brak wypełnionego adresu wysyłki i otrzymanie negatywa ( bo jak wysłać, kiedy nie wiadomo gdzie 🙂 )
  • komentarz od konkurencji  ( gdy powiązania między kontami – Twoim i konkurencji – są jednoznaczne, taki komentarz można anulować )
  • komentarz odwetowy ( gdy komentarz jest odwetem na wcześniejsze działanie Sprzedawcy np.: nie rozpatrzenie reklamacji,  potrącenie z tytułu utraty wartości towaru itp. )
  • negatyw za nie zwrócenie kosztów wysyłki z wykorzystaniem SMART przy odstąpieniu od umowy ( ciekawy sposób na wzbogacenie )
  • gdy na platformie występował błąd techniczny lub mechanizmy dają furtkę do nadużyć ( Klient zamówił towar wybierając wysyłkę na terenie kraju, a w korespondencji żąda wysyłki do Anglii na koszt Sprzedawcy )
  • komentarz został wystawiony po 3 minutach od zakupu, co wskazuje na zakup wyłącznie w celu wystawienia negatywnej opinii
  • kupujący anulował zakup, ale zostawił komentarz negatywny ( w takich przypadkach warto mieć podkładkę mailową, telefoniczne ustalenia ciężko udowodnić serwisowi Allegro 🙂 )
  • nieodebrane pobranie zakończone negatywem ( warto udokumentować całą ścieżke kontaktu z Klientem i screeny z trackingu )
  • jeśli Kupujący dokonał mniejszej wpłaty ( poprzez przelew tradycyjny ) niż wymaga tego transakcja

Negatywny komentarz – kilka faktów

  1. Kupujący ma na wystawienie komentarza aż 90 dni. Tutaj widzę pole do nadużyć – szczególnie przy częstych zakupach oraz mailach od Allegro z prośbą o wystawienie opinii.
  2. Jeżeli jeden kupujący wystawił kilka komentarzy w ciągu 7 dni – do średniej liczy się tylko pierwszy z nich.
  3. Po usunięciu komentarza przez Allegro, kupujący w większości przypadków ma możliwość ponownego wystawienia
  4. Komentarze po roku giną i to jest dobra wiadomość dla cierpliwych 🙂

Negatywne komentarze/ Opinie na Allegro – przydatne narzędzia

Na sam początek w przypadku otrzymania negatywa zalecam kontakt z Kupującym w celu wyjaśnienia sytuacji. Zrozumienie potrzeb Klienta i jego oczekiwań będzie pomocne przy anulowaniu niechcianej opinii ( odsyłam do artykułu Negatyw na Allegro: jak go uniknąć ? ) Jeśli strony dojdą do porozumienia pozostaje już tylko formularz z prośbą o usunięcia negatywa.

Bardzo przydatnym narzędziem jest tzw. Kalkulator Opinii dostępny pod adresem   http://www.dink.com.pl/SSS. Aplikacja w łatwy sposób umożliwia analizowanie ocen od kupujących i zwraca dużo informacji dotyczących kondycji konta. Podobnie jak autor narzędzia ja również mocno wierzę w ideę, że jeśli jakieś oprogramowanie  jest darmowe lub dany artykuł jest wartościowy dla odbiorców to warto klikać w reklamy umieszczone w serwisie.

Są też takie miejsca, gdzie można sobie wspólnie z innymi sprzedawcami ponarzekać na system komentarzy. Pod adresem   https://www.facebook.com/groups/ZjednoczeniSprzedawcy/permalink/2142953749283689/ znajdziecie grupę sprzedawców, gdzie opisanych jest już wiele podobnych przypadków dotyczących subiektywnych opinii kupującego 🙂

Na sam koniec coś niby oczywistego, ale rzadko spotykanego. To że komentarz można usunąć jest powszechne, lecz niewielu Sprzedawców wie co robić w momencie hybrydy:  pozytywny komentarz + niska ocena . Wiesz jaka jest procedura, aby Allegro taką opinie anulowało w momencie gdy Kupujący wyraził taką chęć ? A przecież to słabe oceny wpływają na Super Sprzedawcę. Zostaw swój ślad w moich komentarzach, a podeślę CI materiał, który ułatwi Ci proces usunięcia takiej opinii.

Warto też odwiedzić ten link i sprawdzić kto będzie gościem specjalnym na szkoleniu Allegro. Temat przewodni: trafność Allegro i tworzenie kampanii świątecznych.

Newsletter dla Sprzedawców
Twoja konkurencja już się zapisała 😉 i korzysta z cotygodniowych wskazówek sprzedażowych. Nowości, trendy, techniki zwiększające przychody - Zero SPAMu i Śmieci.

 

5 (100%) 2 votes

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*