IV Konferencja Olimp Marketplace - Kup Taniej Bilet !

Jak wyróżnić się na allegro? 10 sprawdzonych sposobów

utworzone przez Konrad
2022-08-02

Ponad 150 tysięcy sprzedawców każdego dnia walczy o uwagę potencjalnego konsumenta. Wraz z popularyzacją zakupów przez Internet, nastąpił lawinowy wzrost liczby klientów na Allegro. Każdy sprzedawca chciałby odkroić dla siebie jak największą część tego tortu. Jak wykazać się w tak konkurencyjnym środowisku i sprawić by klient wracał do Nas częściej? Poznaj 10 darmowych i płatnych pomysłów na wyróżnienie się i zastosuj chociaż jeden u siebie!

Kupony Allegro

Codziennie jadąc do pracy mijam ten sam billboard. Praktycznie nigdy nie zwracam na niego uwagi, z wyjątkiem momentu jak zmieni się na nim reklama. Podobnie jest na Allegro. Jeśli pojawi się jakaś nowość na listingu jest zauważalna przez kupujących. W ostatnim czasie platforma wprowadziła możliwość oferowania kuponów dla konsumentów. Obecnie jest to narzędzie bezpłatne, które wyraźnie odznacza się na listingu ofert. Wszystko co nowe, daje pewną przewagę konkurencyjną i pozwala zwiększyć sprzedaż na Allegro.

Monety Allegro

Czy Wy też zza młodu zbieraliście w szkole obrazki z gum Turbo, karteczki z Pokemonami lub inne magiczne przedmioty? Jeśli tak, to bardzo łatwo zrozumiecie idee Monet Allegro. To moim zdaniem największy system lojalnościowy w kraju. Każdą zebraną monetę można wymienić na środek płatniczy i zrealizować u innego sprzedawcy na Allegro.pl. Część konsumentów wybiera tylko te oferty, które mają żółty pieniążek przy aukcji. Wyróżnienie oferty monetą jest płatne i kosztuje 1 zł netto. Dobrym pomysłem jest stworzenie dwóch osobnych kont: pierwsze z monetami i wyższą ceną oraz drugie ze standardowym cennikiem bez monet.

Wartość dodana

Bonus, gratis, prezent to zawsze przyciąga. Niekoniecznie musi to być produkt fizyczny. Przy sprzedaży narzędzi kuchennych może być to ebook z przepisami, przy suplementach diety czy urządzeniach do treningu poradnik z ćwiczeniami. Przydatny e-produkt może być ceniony przez kupujących, którzy z sukcesem będą z niego korzystać w domowych warunkach.

Grawer/personalizacja

Jeśli sprzedajesz w bardzo zniszczonej przez cenę branży spróbuj zaproponować produkt połączony z usługą . Grawer do zegarka, montaż folii przy zakupie telefonu czy personalizacja poduszki na Dzień Babci. To praktyczne przykłady, które znajdziecie na Allegro u najlepszych sprzedawców i znakomicie wpływają na zwiększenie sprzedaży. Zastanów się czy w Twojej kategorii istnieje usługa, która może wzbogacić ofertę.

Zapakuj na prezent

Sprzedając w branży prezentowej możemy uzbroić swoją aukcję w dodatkową usługę. Zapakuj na prezent pozwoli nam zwiększyć zasięgi i trafić do nowych użytkowników, którzy wpisując słowo prezent nigdy wcześniej nie znaleźliby naszej aukcji. Ta mała sztuczka zwiększyła sprzedaż jednemu z moich partnerów dość nietypowego produktu jakim jest kamera niania.

User Experience

Allegro.pl jako pionier nadaje kierunek rozwoju polskiego rynku e-commerce. Platforma wprowadza innowacyjne rozwiązania, które później często są powielane w innych serwisach czy sklepach internetowych. To wszystko podyktowane jest rosnącymi wymaganiami klientów, którzy lubią robić zakupy wygodnie, szybko, bezpiecznie i tanio. Na Allegro znajdziemy kilka ułatwień, które trzeba wdrożyć na swoim koncie, jeśli celem jest zwiększanie zysków.

darmowa wysyłka w Allegro SMART!
zamów dziś do 18, a dostawa jutro
wydłużony zwrot
wydłużona gwarancja
cenniki hurtowe dla b2b
odroczona płatność
darmowa dostawa od X kwoty
wydłużona praca infolinii

Suma małych rzeczy, udoskonaleń sprawia że jeden sprzedawca jest w czołówce, a drugi nie może się przebić na pierwszą stronę wyników wyszukiwania.

Abonament ekspercki

W gąszczu ofert konkurencji logo w wynikach wyszukiwania może być skutecznym sposobem na dotarcie do konsumenta. Taka przyjemność ma swoją cenę i jej wartość wynosi 3 000 zł miesięcznie. W zamian dostajemy większą rozpoznawalność i klientów, którzy łatwiej trafią na naszą ofertę przy kolejnych zakupach. Szczególnie polecam firmom, które sprzedają asortyment powtarzalny – karmy, soczewki, suplementy. Dobrym sposobem na przetestowanie tego wyróżnika jest wykupienie go na przełomie listopada i grudnia.

Reklama graficzna na Allegro

Reklama na Allegro wcale nie musi być droga. Na platformie mamy podobne rozwiązanie jak w Google ADS i nazywa się (nie zgadniecie) Allegro ADS :). Możemy skorzystać z dwóch modeli CPC i CPM. Skupmy się na tym drugim, gdzie stawka dotarcia do 1000 użytkowników zaczyna się już od 9 zł. Trzy fundamenty skutecznej reklamy graficznej: wyraziste logo, perswazyjny tekst oraz najatrakcyjniejsze produkty przyciągające klientów niczym asortyment z gazetki popularnych supermarketów (tzw lokomotywy) wybrane do reklamy. Efekt? Z zainwestowanych 80 zł wygenerowany przychód na poziomie 3 129 zł.

Zielona Strefa okazji

Polacy kochają okazje, dlatego pomarańczowy portal stworzył strefę okazji – miejsce z największymi rabatami na Allegro.pl. Ta forma promocji wiąże się z dodatkowymi, niemałymi opłatami (codzienna opłata oraz dodatkowa prowizja) w zamian dając możliwość dotarcia do setek nowych klientów. I jak ze wszystkim na Allegro również i Strefę Okazji warto u siebie przetestować, w szczególności jeśli chcemy rozpromować nową aukcję.

Znajomość grupy docelowej

Na sam koniec zostawiłem najciekawszy przypadek, który znalazłem na pewnej aukcji. Sprzedawca karmy dla psów zaoferował coś innego, niż reszta sprzedawców w kategorii – obietnice wartości. Ten komunikat trafił do użytkowników, którzy odwdzięczyli się zakupami u konkretnego sprzedawcy. A co emocjonalnego w Twojej branży może skusić konsumenta do zakupów?

Przegląd strategii sprzedażowych wykorzystywanych przez liderów kategorii

Każdy kanał sprzedaży powinien mieć spisaną strategię i konsekwentnie ją realizować. Na Allegro.pl z łatwością można stworzyć kilka kont i stosować różną koncepcję sprzedaży na każdym z nich. Najwięksi sprzedawcy, którzy zajmują czołowe miejsca w swojej kategorii wykorzystują w swoim działaniu “multipodejście” umożliwiające elastyczne dostosowanie się do otoczenia konkurencyjnego i pozwalają dotrzeć do każdego klienta. Zobaczmy na praktycznych przykładach jakie metody stosują liderzy.

Niska cena na start

Trudno się nie zgodzić z tezą, że niska cena przyciąga. Jako naród jesteśmy bardziej wrażliwi na cenę niż niemcy, francuzi czy anglicy. Jednym z modeli biznesowych jest przerzucenie dużej ilości towaru na małej marży. Ten sposób się sprawdza do momentu, aż ktoś nowy nie zaproponuje ceny jeszcze niższej. Ceną trzeba zarządzać, zmieniać, dostosowywać. Poniżej przykład jednego z naszych Partnerów, który buduje popularność nowego produktu agresywną polityką cenową. W zależności od popytu, konkurencji, ilości produktu na magazynie dostosowuje wartość przedmiotu do panujących warunków – zaczynając od 23,90 zł, aż do 49,99 zł.

Privat Lebel

Jeśli miałbym zabawić się we wróżbitę i przewidywać przyszłość to z pewnością tworzenie produktów pod własną marką na pewno się opłaci. Produktyzacja na Allegro zmieniła zasady gry. Mali sprzedawcy, którzy zaopatrywali się u jednego dostawcy nagle stracili grunt pod nogami. Na ich aukcjach zaczął pojawiać się komunikat Najtańsze od kierując do ofert konkurencji. Posiadanie produktów z “własnej stajni” pozwala uciec przed walką cenową i zaoferować klientowi coś co sprawia, że gdy pomyśli o marce lakierów hybrydowych wybierze NEONAIL, a nie produkt no name. Własna marka oczywiście wymaga nakładów finansowych np.: w marketing czy opakowania, natomiast na samym końcu dobrze przepracowany proces brandingu sprawia, że konsument wybiera markowy produkt w wyższej cenie, zamiast taniego, nieznanego odpowiednika. Inny przykład warty opisania to marka VACUFLO zdobyła swoją popularność dzięki sprawnie przeprowadzonemu procesowi brandingu produktów.

Strategia szerokiego asortymentu

Dostęp do towaru nigdy nie był tak prosty jak dziś. Wystarczy podpiąć się do dowolnej hurtowni i oferować sprzedaż kilkuset tysięcy produktów na swoim sklepie Allegro. Dzięki takiemu podejściu możemy oferować zarówno produkty sezonowe jaki i całoroczne. Towary szybkozbywalne lub te które kupuje się raz na 10 lat. Potencjał tego rozwiązania jest ogromny, jednak w ostatnim czasie coraz częściej o zakupie decyduje jakość, a nie ilość. W opozycji do tego rozwiązania jest stworzenie konta, które będzie mocno powiązane tylko z bardzo wąską kategorią np.: produkty jednorazowego użytku.

Strategia edukacji

Klientów można podzielić na dwie grupy. Pierwsza grupa to zdecydowany konsument, który wie czego chce. Znajomy polecił wybrany model telefonu, ulubiony influencer używa go na co dzień, a konsultant w salonie zachwalał ten model – Samsung Galaxy S9. Trudno będzie przekonać klienta do czegoś innego, a głównymi kryteriami wyboru przy przeglądaniu Allegro.pl będzie cena, szybkosć dostawy oraz opinie o sprzedawcy. Druga grupa to poszukiwacze, którzy mają zdefiniowaną swoją potrzebę – telefon do robienia ładnych zdjęć. W tym przypadku cena jest elementem drugorzędnym, a na pierwszym planie są prezentowane treści – przedstawienie walorów aparatu, pokazanie przykładowych zdjęć, film z prezentacją na YouTube czy wymienione funkcjonalności.
Zasady tworzenia opisów na platformie Allegro są bardzo rygorystyczne, ale jednym z pomysłów na prezentowanie wartości jest skorzystanie z wypunktowania lub sekcji FAQ.

Cztery wymienione strategie to tylko początek możliwości. Liczba kont, które można utworzyć na Allegro jest nieograniczona. Samo Allegro, które również sprzedaje na własnej platformie handlowej ma ich założonych ponad 60. Część sprzedawców ma wątpliwości, czy zasadne jest utworzenie drugiego konta, obawiając się podzielenia sprzedaży. Z mojego doświadczenia mogę podpowiedzieć, że warto mieć minimum cztery konta. Jedyny błąd, który może spowodować zatrzymanie sprzedaży to brak widocznych różnic w prezentacji oferty.

Kilka przykładów czym różnicować konta między sobą:

polityką cenową
sposobem promocji (Promowania, Ads Allegro, Strefa okazji, Monety)
miniaturką ( odbicie lustrzane, cień, prezentowanie produktu przez modela)
asortymentem ( wszystkie produkty, wąska gama towarów, produkty outletowe)
czasem dostawy (warto oddzielić produkty personalizowane od tych dostępnych od ręki)
hurtownią w przypadku sprzedaży w modelu dropshipingu

 

psyt – szukasz więcej inspiracji? Koniecznie sprawdź Nasz film Video jak wyróźnić się na Allegro 

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount