Tytuł dość odważny i przyciągający, bo przecież kto by nie chciał poznać odpowiedzi na pytanie: jak zwiększyć sprzedaż na allegro ? Ponad 2/3 sprzedawców wystawiając przedmiot na pomarańczowym portalu robi to po linii najmniejszego oporu ( na skróty 😉 ) dodając tylko jedną aukcję danego produktu. W tym dość krótkim artykule chciałbym zachęcić Was do troszkę odmiennego podejścia i skorzystania z dobrodziejstw serwisu allegro.pl – darmowego wystawiania w niektórych kategoriach.
Czego szukasz ?
Po kilku latach pracy przy śrubowaniu sprzedaży na allegro w przeróżnych branżach wiem jedno – każdy Klient jest inny. Jedni zwracają uwagę miniaturkę, dla części Konsumentów szybkie odnalezienie produktu wiąże się z natychmiastowym zakupem, innych kręci darmowa wysyłka jako element triggera zakupowego, no i wszyscy dobrze znamy tych dla których liczy się najniższa cena na allegro !
Zwiększ liczbę odwiedzin swoich aukcji
Nie znam prostszej metody na poprawienie wyników sprzedaży jak wystawienie jednego przedmiotu w kilku wariantach. Co rozumiem przez wariant ? Każdy element aukcji, który jest kluczowy dla Klienta, na który Klient zwraca uwagę podczas procesu zakupowego. Cztery podstawowe warianty z których korzystam to:
- Zdjęcie
- Tytuł aukcji
- Opis
- Cena
Dla przykładu wystawiając tuner, zadbaj o to by aukcja była w różnych cenach, zdjęcie z miniaturce było za każdym razem inne, tytuły odmienne, a sam opis również był zróżnicowany. Poniższe zdjęcie prezentuje zastosowanie mechanizmu powielania aukcji – tytuł + środek aukcji. Pierwsze trzy nie generują zamówień, dopiero czwarty wariant aukcji zanotował sprzedaż.

Automatyzacja, testowanie, optymalizacja
Zdaje sobie sprawę, że przy 1000 unikalnych przedmiotów, może być ciężko wszystko zrobić według powyższego schematu. Dla firm, które korzystają z “kombajnów” do wystawiania aukcji można to zautomatyzować, a później kontrolować. Dla mniejszych firm polecam wystawić przedmiot w 3-5 wariantach i dla małej liczby produktów z oferty ( tam gdzie jest największa konkurencja ). Dla “chcących” podpowiadam, że można bawić się również typem aukcji, kategorią, kosztami wysyłki itp.
Podany przykład to nic innego jak przetestowanie i wyłonienie najlepszego rozwiązania. Nieodłacznym elementem tej strategi jest optymalizacja i wygaszanie aukcji. Chodź koszty wystawienia mogą być zerowe to już zarządzanie takim portfolio niekończenie. Przy optymalizacji warto zwrócić uwagę na dwie wartości: liczba wyświetleń i liczba zakupów. Nie zawsze dana aukcja musi sprzedawać – może przyciągać Konsumenta i przez wielowariantowość odsyłać do innej aukcji.
Jeśli jesteś ciekawy jak jeszcze bardziej podkręcić aukcję by zwiększyć obroty napisz do mnie: poczta@vsprint.pl
Przydało by się narzędzie do automatycznych testów A/B różnych wariantów aukcji.