馃挜馃帤 Jako艣膰 mojej Sprzeda偶y || Wp艂yw punkt贸w na trafno艣膰 Allegro

Na jednej z facebook’owych grup pojawi艂 si臋 bardzo ciekawy wpis dotycz膮cy zak艂adki Jako艣膰 mojej Sprzeda偶y na Allegro.聽Za zgod膮 autora (dzi臋kuje Tomaszu) postanowi艂em umie艣ci膰 post z przeprowadzon膮 analiz膮. Zach臋cam do komentowania i wymiany si臋 obserwacjami w komentarzach lub na otwartej grupie.

Jako艣膰 sprzeda偶y a wp艂yw na moj膮 sprzeda偶 w serwisie Allegro.

Do momentu wprowadzenia magicznego wska藕nika przez serwis allegro – sprzeda偶 mia艂em na sta艂ym poziomie z naturalnymi wahaniami sprzeda偶y na przestrzeni tygodnia.

Od momentu wprowadzenia tego wska藕nika nast膮pi艂 drastyczny spadek przychod贸w. Zwi膮zane to by艂o z kiepsk膮 ocen膮 jako艣ci sprzeda偶y kt贸r膮 mia艂em na grubym minusie.

Jak wida膰 na wykresie, systematyczna praca nad popraw膮 wska藕nika wyra藕nie wp艂ywa na zwi臋kszenie przychod贸w.

W analizowanym okresie nie podejmowa艂em 偶adnych dodatkowych dzia艂a艅 poza tymi kt贸re standardowo prowadz臋, a wi臋c ADS i Wyr贸偶nienia.

W dalszym ci膮gu mam zamiar pilnowa膰 wska藕nika, bo szanse na podniesienie ca艂kowitej oceny mam raczej nik艂e.

Jako艣膰 sprzeda偶y na Allegro
Start z poziomu w kt贸rym 27% sprzedawc贸w radzi艂o sobie lepiej ,aktualny wynik: 0,1%

JAKO艢膯 MOJEJ SPRZEDA呕Y – wnioski

W ostatnim czasie temat wska藕nika jako艣ci sprzeda偶y na portalu Allegro wzbudza sporo emocji, niekoniecznie pozytywnych, r贸wnie偶 u mnie. Ja ju偶 jestem takim typem, 偶e lubi臋 wiedzie膰 jak co dzia艂a i jaki to ma wp艂yw na moje wyniki finansowe.
Du偶a cz臋艣膰 ( a przynajmniej tak wynika z post贸w i komentarzy) ma ten wska藕nik serdecznie i g艂臋boko , wydaje mi si臋 jednak, 偶e cz臋艣膰 z nas dalej si臋 zastanawia jak go ugry藕膰.
W momencie w kt贸rym ten wska藕nik zacz膮艂 偶y膰, zauwa偶y艂em du偶y spadek przychod贸w ze sprzeda偶y, a przecie偶 nic si臋 w moich ofertach nie zmieni艂o.
Wprowadzi艂em wi臋c szereg dzia艂a艅 kontrolnych aby sprawdzi膰 co dok艂adnie kryje si臋 pod tymi cyferkami i jak to szybko mo偶na poprawi膰.
Wykres kt贸ry za艂膮czam obrazuje wag臋 poszczeg贸lnych obszar贸w ocenianych przez serwis i ich wp艂yw na ca艂kowit膮 nasz膮 ocen臋.

Waga kategorii

  1. Wielko艣膰 i ilo艣膰 zam贸wie艅 ma wp艂yw tylko na 10% ca艂kowitej oceny, z czego 5% przypada na ilo艣膰 zam贸wie艅 i 5% na wielko艣膰 obrotu. W mojej ocenie szkoda zachodu na sztuczne podnoszenie tego wska藕nika. Przy obrocie 30 tys. – 1,2%, przy obrocie 65tys. – 1,5%, przy obrocie 100 tys. 2,5%. Gdyby kto艣 jeszcze si臋 zastanawia艂 czy warto zwi臋ksza膰 obr贸t kosztem mar偶y aby poprawi膰 swoj膮 ocen臋 w trafno艣ci to osobi艣cie NIE POLECAM.
  2. Oceny od kupuj膮cych to 27% ca艂kowitej oceny z czego 10% to polecenia a 17% to nasze nieszcz臋sne gwiazdki. Przeczuwam, 偶e w najbli偶szym czasie, po zlikwidowaniu oceny za czas wysy艂ki, ten wska藕nik pogorszy si臋 u wi臋kszo艣ci sprzedawc贸w.
  3. Realizacja zam贸wie艅 to a偶 20% ca艂kowitej oceny i to tylko za dopilnowanie jednego parametru jakim jest numery przesy艂ek uzupe艂nione w terminie. Dop贸ki w jako艣ci sprzeda偶y nie jest brana pod uwag臋 terminowo艣膰 wysy艂ek, polecam wszystkim wprowadza膰 numery list贸w przewozowych jak najszybciej.
  4. Obs艂uga klienta to tylko 15% og贸lnej oceny, co nie znaczy, 偶e mo偶na sobie ten czynnik nieco poluzowa膰. Praktycznie w ka偶dym ocenianym elemencie mo偶na wy艂apa膰 minusowe punkty. Najwa偶niejsze jest 艣redni czas odpowiedzi na wiadomo艣ci klient贸w bo stanowi a偶 7% og贸lnej oceny i z tego co widzia艂em po komentarzach na grupie to mo偶na wy艂apa膰 naprawd臋 grube minusy. Ci臋偶ko wywnioskowa膰 czy lepiej mie膰 jakiekolwiek dyskusje czy te偶 nie, ale ten parametr to 5% ca艂o艣ci oceny. Niestety nie znalaz艂em jeszcze odpowiedzi na pytanie jak z艂apa膰 ca艂e 5%. Jak wida膰 obs艂uga klienta pod warunkiem, 偶e sprzedawca wszystko robi ok i trzyma termin贸w to wcale nie jest najwa偶niejsza sprawa 鈥 patrz punkt 5 馃槂
  5. Atrakcyjno艣膰 oferty to najwa偶niejszy element naszej oceny i stanowi 28%. Najwa偶niejsze s膮 kody EAN i SMART. Natomiast takie wa偶ne w moje ocenie parametry jak np. czas wysy艂ki w 24h to tylko 3%. Ciekawostk膮 jest, 偶e tylko 2% stanowi膮 oferty z dostaw膮 Allegro, ale do tego serwis chce nas przekona膰 na inne sposoby.W najbli偶szej przysz艂o艣ci do oceny Jako艣ci sprzeda偶y serwis zacznie uwzgl臋dnia膰 parametr 艣ledzenia dostaw. Ten punkt oceny b臋dzie mia艂 dla nas niebagatelne znaczenie. Na ten moment mo偶liwo艣膰 艣ledzenia przesy艂ek przez klient贸w dzia艂a tylko dla metod dostawy allegro.

Jako艣膰 Sprzeda偶y

Podsumowanie

Serwis nie przewidzia艂 dodatkowych punkt贸w za przestrzeganie regulaminu, a ile z tego tytu艂u mo偶na wy艂apa膰 minus贸w to nie wiem i nie chc臋 wiedzie膰馃槈
Mam nadziej臋, 偶e komu艣 b臋dzie si臋 chcia艂o to przeczyta膰 i do czego艣 si臋 przyda a jak nie to trudno.
Powodzenia w trafno艣ci!!!
autor:聽Tomasz Wawrzy艅czak
3.7 (73.85%) 13 votes

1 thought on “馃挜馃帤 Jako艣膰 mojej Sprzeda偶y || Wp艂yw punkt贸w na trafno艣膰 Allegro”

  1. Bardzo dobry artyku艂, w艂a艣nie pracujemy nad oprogramowaniem kt贸re pozwoli na jeszcze dok艂adniejsz膮 analiz臋 pozycji aukcji w trafno艣ci Allegro聽https://autoworker.pl/sledzenie-pozycji-ofert-w-trafnosci-allegro聽馃檪聽聽

Leave a Comment

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

*