IV Konferencja Olimp Marketplace - Kup Taniej Bilet !

12 kluczowych wskaźników, które warto monitorować sprzedając na Allegro

utworzone przez Konrad
2022-12-27

Kluczowe wskaźniki na Allegro, które warto monitorować

Często słyszę stwierdzenie, że chciałbym monitorować coś więcej niż sprzedaż na Allegro, ale nie wiem jak.  Chce Ci przedstawić 12 kluczowych wskaźników, które pokażą co prócz słupków sprzedażowych można przeglądać i analizować.

Pierwszy wskaźnik to liczba odsłon oferty. Przeglądając swój asortyment na Allegro masz możliwość sprawdzenia liczby odsłon każdej aukcji. Istotne  jest monitorowanie tego, czy ta liczba spada, czy wzrasta, ponieważ może to być przyczyną wzrostu lub spadku sprzedaży. Na pierwszy rzut oka suma wszystkich wyświetleń nie jest nigdzie widoczna, ale jeśli przejdziesz do raportu Moja sprzedaż, a następnie Moje wyniki Allegro oraz do zakładki Odsłony to możesz sprawdzić ile masz odsłon na Twoich aukcjach. 

To jest bardzo kluczowy czynnik, jeżeli chodzi o sprzedaż, bo większość osób monitoruje tylko wynik przychodowy, a mało kto wie ile ma odwiedzin, każdego dni, tygodnia, miesiąca. Zalecam przynajmniej raz w miesiącu zapisywać ile masz wyświetleń ofert, żeby mieć pełne spektrum kondycji  Twojego konta. Aktualnie żadne inne narzędzie nie podpowiada tych danych. Wiemy, że w przyszłości Allegro Analytics ma mieć rozbudowane opcje i dostarczać więcej przydatnych informacji, ale to może potrwać 🙂 

Koszty na Allegro

Drugi (z dwunastu) wskaźnik to dane dotyczące Twoich kosztów i przychodów. Nowa funkcjonalność na Allegro pozwala sprawdzić ten bilans, znajdziesz go w zakładce Finanse – Podsumowanie kosztów

Bardzo dobrze widać, jaki jest przychód, a jakie są koszty. Koszty rozbite są na poszczególne obszary: ADS Allegro, prowizje, promowanie, pakiety promo, strefę okazji. W łatwy sposób można zobaczyć, na czym można zaoszczędzać, żeby zysk na koniec miesiąca był jak największy. 

Trzeci wskaźnik to oczywiście jakość sprzedaży.  Dobrym rezultatem jest 800 punktów. Jeśli ten wynik jest niższy to wiele obszarów jest do poprawy. Wystarczy rzut oka na jakość sprzedaży, a poznasz słabe strony swojego konta i będziesz wiedział nad czym musisz popracować. 

Kolejny obszar, który należy monitorować to procent zamówień  z dostawą SMART? Jeżeli ilość zamówień ze SMARTem jest duża to na pewno firma nie może z niego  rezygnować.  Znam przykłady w których sprzedawca spróbował wyłączyć darmowe dostawy SMART! Na początku nie było różnicy w sprzedaży, po 6 tygodniach niewielka część konsumentów odnalazła oferty bez SMART! a tym samym zakupiło produkt. Oferowanie dostaw SMART uatrakcyjnia aukcję i zwiększa szansę na sprzedaż. 

Kup w zestawie – dzięki tej opcji łatwo można powiększyć koszyk zakupowy i sprawić, aby klient pozostał w obrębie konta Allegro. Z łatwością można to zrobić w AleAsystencie. Z poziomu Allegro można zobaczyć, które zestawy są najchętniej kupowane, należy odszukać zakładkę Obsługa Ofert – Zestawy i rabaty.

Zestawy na Allegro - skuteczność

 

Sklep na Allegro

Ciekawym wskaźnikiem jest ilość osób odwiedza sklep na Allegro. Inwestycja w sklep może szybko się zwrócić. W tym miejscu zainteresuj Klienta najlepszymi ofertami i zakomunikuj swoje przewagi. Nie pozostawiaj bannerów, serii produktowych czy tła sklepu „pustych”. Liczbę odsłon sklepu poznasz klikając sprawdź statystyki

Sklep na Allegro - liczba odwiedzin


Monitoring wskaźników Allegro ADS

Ważnym elementem sprzedaży są ADS Allegro i oczywiście to, co należy monitorować to zwrot z inwestycji (oblicz satysfakcjonujący zwrot dla Twoich produktów dzięki kalkulatorowi Allegro ADS ). Jest to bardzo ważne, żeby wiedzieć czy kierunek w którym zmierzamy jest skuteczny i przede wszystkim czy zarabiamy.

Prócz tego w statystykach Allegro ADS znajdziemy jeszcze inne kluczowe wskaźniki na Allegro – liczba kliknięć/stawka CPC.  Brak kliknięć może oznaczać zbyt małą stawkę CPC lub pogorszenie jakości ofert. Zazwyczaj dochodzi do tego drugiego – konkurencja próbuje zgarnąć lepsze pozycję na listingu (szczególnie w najlepszych okresach sprzedażowych np poniedziałek czy grudzień) podwyższając stawki CPC. Utrata widoczności ofert bezpośrednio wpływa na sprzedaż.

Warto również monitorować jak rozkłada się budżet na poszczególne dni w kampaniach sponsorowanych. Przykład: Jeśli zazwyczaj liczba kliknięć to 322 a na wykresie widzimy spadki np.: 43 kliknięcia to może oznaczać, że budżet się wyczerpuje.

Koszty Allegro ADS w podziale na dni tygodnia

Oczywiście zwiększenia budżetu powinno poprawić sytuację, ale zobacz czy nie masz jakichś drastycznych odchyleń. Jeżeli oczywiście jest to 10-20% to wszystko jest w porządku, ale jeżeli jest to 90% to znaczy, że Twoje reklamy w jakiś dzień nie są dopilnowane i konkurencja może w tych okresach przejmować Twoich Klientów.

Analityka na Allegro

Dziesiąty wskaźnik do monitorowania to: jak rozkłada się sprzedaż ze względu na dni tygodnia i godziny, można to sprawdzić w narzędziu Allegro Analytics, wystarczy analizować to raz na trzy miesiące. Zebrane informacje pozwolą określić, kiedy dany asortyment sprzedaje się najlepiej. Mając tę wiedzę możemy precyzyjniej wystartować ze sprzedażą towaru oraz dopasować stawki w Allegro ADS. 

Trend sprzedaży na Allegro według godzin i dni tygodnia

Warto również analizować swój udział w danej Kategorii. W Allegro Analytics można wygenerować raport, który zobrazuje udział procentowy.

Uzyskane 2 % nie jest satysfakcjonujący, ale jeśli macie około 10% to jest to dobry wynik. Znamy Sprzedawców, którzy mają po 80% udziału w Kategorii i chcą więcej, oczywiście nie ma rzeczy niemożliwych;), ale trzeba zadać sobie pytanie, czy zdobywanie kolejnych klientów nie jest zbyt kosztowne i określić cel tych działań.

Należy również analizować ilość stałych klientów. Do analizowania tego wskaźnika warto użyć narzędzia zewnętrznego, którym jest Baselinker. Klikając w Zamówienia- Statystyki, a następnie Rodzaj danych: Klienci. Możesz sprawdzić ilu klientów np.: na przestrzeni roku zrobiło u Was zakupy więcej niż jeden raz. Wykorzystanie tych danych przysłuży się do określenia strategii sprzedaży.

Wszystkie wcześniejsze wskaźniki dotyczyły opcji, które dostępne są bezpośrednio na Allegro. Raport powracających klientów możesz wyczytać korzystając na co dzień z Baselinkera – podrzucam kod na 30 dni okresu testowego https://baselinker.com/pl-PL/rejestracja/?r=vsprint.pl|omtb4a5 

Poznałeś już kluczowe wskaźniki na Allegro, pochwal się w komentarzu swoimi liczbami 🙂 Artykuł został opracowany na postawie materiału na Naszym kanale YouTube – znajdziesz tam więcej przydatnych Video

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount