Konferencja w Twoim mieście-KUP BILET

Dlaczego aukcja nie sprzedaje ? || Największy błąd na Allegro

utworzone przez Konrad
2018-07-17

Jako agencja zbliżamy się do progu 200 audytów i z pewnością możemy powiedzieć, że znaleźliśmy największy błąd na Allegro popełniany przez Sprzedawców. Na przestrzeni ostatnich miesięcy opisywaliśmy mniejsze i większe „kwiatki” można je podejrzeć tutaj:  5 błędów na allegro, których musisz unikaćDlaczego nie masz sprzedaży na aukcjach allegro ?Popraw swoje aukcję na Allegro . Ucząc się na czyiś błędach, sami sobie nie zbijamy guzów 🙂

[quads id=”1″]

Najdroższa aukcja na Allegro

Zastanawialiście się kiedyś, jaka jest najdroższa aukcja na Allegro ? Żeby utrudnić zagadkę podpowiem, że nie chodzi o wartość sprzedaży. Pomyślcie chwilę …. W sektorze hotelarskim najdroższy pokój to ten, który jest pusty, w kinie – miejsce, które nie zostało obsadzone. Zatem z perspektywy właściciela biznesu najdroższy jest ten pokój/miejsce w kinie, które mimo poniesionych kosztów związanych z utrzymaniem, serwisem, opłatami stałymi nie generuje przychodu. Analogicznie jest na platformie sprzedażowej – z perspektywy sprzedawcy najdroższa jest aukcja, która nie przynosi zysku – nie sprzedaje. Ta, która wymagała wystawienia, przygotowania opisu, wykonania fotografii, wygenerowała roboczogodziny, a nie dała efektu w PeeLeNach ( Polskich złotych ).

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

Opłata utrzymaniowa – jestem na TAK !

Od lipca w cenniku pojawi się nowa opłata tzw „utrzymaniówka”. Co 10 dni sprzedawca zapłaci 10 gr za nieefektywną aukcję. Mimo, że to są kolejne koszty dla budżetu firmy to się z nią zgadzam, gdy patrze na te długie ogony listingów, gdy zanim dotrę do oferty innej niż 400 pokrowców do telefonów tego samego sprzedawcy to jestem na tak. Zdaje sobie sprawę, że to element strategii – tak liczne zasianie ofertami danej kategorii, by po nazwie czy cenie potencjalny Klient miał trudność z dotarciem do aukcji konkurencji. Opłata utrzymaniowa pozwoli choć trochę zmienić podejście z ilości na jakość. Bo przecież skoro aukcja nie wygenerowała sprzedaży przez 365 dni to o czymś może świadczyć.

Największy błąd na Allegro

Najczęstszy i największy błąd na Allegro to sprowadzanie ruchu na aukcję bez optymalizacji oferty . Ads Allegro, wyróżnienia, monety, strona działu czy płatna reklama w serwisie jest potrzebna – ale na etapie, w którym jesteśmy pewni, że „wszystko w środku gra”. Poniżej mój ulubiony przykład, gdy Sprzedawca mimo zwiększonych wydatków na pozyskanie ruchu zapomniał zmienić aktualnej daty przydatności produktu, a załączony obrazek dotyczy aukcji z roku 2017 🙂 Sprzedawca mógł  inwestować środki ( chociaż trafniej będzie napisać przepalać budżet ) do granic możliwości niestety efektów brak. Data ważności na allegro

 

Moc wyświetleń

Po czym poznać, że aukcja ma potencjał choć aktualnie nie przynosi zysków ? Rozwiązanie jest banalne – sprawdzić licznik wyświetleń na Allegro. Jeśli aukcja ma dość dużo odwiedzin (wyświetleń) to znaczy, że pierwsze wrażenie dotyczące oferty jest pozytywne – tytuł, miniaturka, cena – te elementy angażują potencjalnego Klienta, aby wejść głębiej. Co znaczy dużo odwiedzin ? Sprawdź średnią na danej kategorii w swoich aukcjach i aukcjach konkurencji – wtedy będziesz miał od czego wyjść i do czego porównywać. Zalecam również oddanie aukcji pod profesjonalny audyt oferty Allegro, lub chociaż poproś znajomych i sprawdź jak czytają Twoją ofertę i czy nie mają do niej zastrzeżeń.

12 powodów braku konwersji na aukcji

Poniżej sporządziłem 12 najpopularniejszych powodów, które przyczyniają się do braku sprzedaży. Wystarczy zostawić swój adres e-mail oraz imię, a uzyskasz dostęp do dotąd niepublikowanych materiałów ( plik do pobrania pojawi się pod przyciskiem „Pobierz” ) .

[email-download download_id=”1160” contact_form_id=”1151”]

 

P.S.
Jeśli chciałbyś bardziej się wgłębić w temat optymalizacji konwersji – pozostaw komentarz, a podeślę ciekawy materiał tym razem dotyczący sklepów internetowych. Lubie wynagradzać za zaangażowanie 😉

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

25 komentarzy

  1. Dawid

    Taktyczny komentarz 🙂

    Odpowiedz
  2. Teresa

    Chętnie wgłębię się bardziej w ten temat 🙂

    Odpowiedz
  3. Marcin

    To ja też poproszę 😉

    Odpowiedz
  4. Mac

    dobry artykul, czekam na wiecej

    Odpowiedz
  5. Patryk

    Również chętnie skorzystam z dodatkowych materiałów 🙂

    Odpowiedz
  6. Dorota

    Super! Praktyczna wiedza w pigułce. Bardzo proszę o więcej.

    Odpowiedz
  7. Mateusz

    Jestem na początku swojej ścieżki, ale każdy Twój artykuł przybliża mnie do kolejnych sprzedanych w e-commerce

    Odpowiedz
  8. Łukasz

    Poproszę

    Odpowiedz
  9. Wojtek

    Zaciekawiło mnie korzystanie z fraz nie związanych z aukcja. Jak to robić aby moc to robić? 🙂

    Odpowiedz
  10. Piotr

    Zadanie wykonane

    Odpowiedz
  11. Darek

    To ja też się angażuję 😉

    Odpowiedz
  12. Włodzimierz

    Chętnie poszerzę swoją wiedzę.

    Odpowiedz
  13. Łukasz

    zainteresował mnie artykuł, proszę o więcej materiałów 🙂

    Odpowiedz
  14. Galskor

    no to i ja zostawię komentarz 🙂

    Odpowiedz
  15. Ewa

    Moje aukcje nagle przestaly sie sprzedawac.

    Odpowiedz
  16. Milena

    Super artykuły! Chetnie dowiem się wiecej jak podnieść sprzedaż na allegro

    Odpowiedz
  17. Krzysztof

    Po niedługim czasie Twoja (i moja też) radość z tej opcji okazała się przedwczesna. Raczej nie poznikają przeterminowane oferty, bo już widziałem stosowne opcje w baselinkerze i jeszcze innym programie obsługującym sprzedaż online – omijacze opłaty utrzymaniowej 😉 Automatycznie zamykają takie aukcje i wznawiają z nowym numerem….

    Odpowiedz
    • Paweł

      Dzieki za komentarz
      omijacze opłaty utrzymaniowe – chyba tak nazwę nowy wpis 🙂

      Odpowiedz
  18. Konrad Nagodziński

    Również poproszę 🙂

    Odpowiedz
  19. Lila

    Ja także poproszę 🙂

    Odpowiedz
  20. Adam

    Dzięki za wskazówki. Chętnie również przeczytam 12 powodów braku konwersji na aukcji, o których mowa w artykule.

    Odpowiedz
  21. Grzegorz Uchman

    Chętnie zgłębię tą tajemną wiedzę 😉

    Odpowiedz
  22. Krystian

    Chętnie skorzystam! 🙂

    Pozdrawiam,
    Krystian

    Odpowiedz
  23. Krzysztof

    Chętnie dowiem się więcej.

    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  24. Magda

    Chętnie sprawdzę temat

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount