Konferencja w Twoim mieście-KUP BILET

Wrogowie Twojej Sprzedaży || Niska sprzedaż na Allegro

utworzone przez Konrad
2018-09-13

Niska sprzedaż na Allegro – hasło coraz częściej wpisywane w przeglądarce Google. Poszukiwania przyczyn trwają dość długo,a ich zlokalizowanie jest trudne. Ads Allegro, wyróżnienia, monety Allegro czy oferty z opcją Smart Allegro to wszystko powinno stymulować sprzedaż, a jednak rzeczywistość bywa odwrotna. Zapoznaj się z poniższym artykułem i zminimalizuj potencjalne straty !

[quads id=”1″]

Wróg nr 1 – Urlop

Znam wiele przyczyn dla których urlop jest zły.

  1. Większość Kupujących nie widzi informacji o urlopie – kupuje, czeka, czeka, czeka i wystawia negatyw albo wchodzi w dyskusje.
  2. Informacja o urlopie dociera zwykle w fazie przeglądania oferty – nabija licznik wyświetleń, brak jakiegokolwiek zdarzenia i tracimy trafność.
  3. Allegro.pl to portal, któremu zależy na ciągłości sprzedaży – jak Ty jesteś na urlopie to sprzedaż serwisu również maleje – dlatego woli stawiać na sprzedawców, którzy 365 dni w roku obsługują sprzedaż/Klientów – patrz odpowiedź na dyskusje

Wniosek jest prosty – urlop to zło 🙂

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

Wróg nr 2 – Wysoki koszt wysyłki

Przypomnijcie sobie moment w którym dodaliście coś do koszyka, ale okazało się że cena wysyłki jest zbyt duża. Podobna sytuacja ma miejsce, gdy za kolejną sztukę trzeba dopłacać kilka złotych – Klient może odebrać to jako ukryta opłata i przerwie proces zakupowy. Skończyły się czasy, w których zarabiało się na kosztach transportu, próbując ominąć prowizję. Innym ograniczeniem związanym z wysyłką jest brak szerokiego wyboru dostawców: jednym wygodniej zamówić kuriera do pracy, inni ufają tylko poczcie polskiej, a jest grono Klientów ceniących sobie paczkomaty.

Wróg nr 3 – Nierozwiązana dyskusja

Spór Allegro – delikatniej ujmując dyskusja 🙂 – przez większość ze Sprzedawców jest źle interpretowana. Dyskusja zamknięta przez klienta jako nierozwiązana ( JAKO NIEROZWIĄZANA ) jest jednym z kryteriów uzyskania Super Sprzedawcy. Otwartych dyskusji można mieć wiele – samo narzędzie jest często wykorzystywane do komunikacji. Dla przypomnienia: Dyskusja niezamknięta sama się zamknie (jako rozwiązana). 

Wróg nr 4 – Bezludny negatyw

O błędach popełnianych przy negatywnych komentarzach pisałem szczegółowo w artykule pt negatyw na Allegro. Ta kwestia jest na tyle istotna i również zbyt często pomijana aby o niej nie wspomnieć. Negatywna opinia na Allegro bez odpowiedzi zabija Twoją sprzedaż.

Wróg nr 5 – Późna odpowiedź

Znam firmy, które mają swój harmonogram pracy i bardzo uporczywie się go trzymają. Poranna kawa, do południa wprowadzanie zamówień do systemu, o 14 kurier i po 15 odpowiedzi na zapytania ofertowe. Tylko, że ten Klient co napisał maila dzień wcześniej o 17 kupił już następnego dnia rano bo miał odpowiedź od konkurencji. I mimo, że sprzedawca zrobił do pewnego momentu wszystko poprawnie – ładne zdjęcie, zrozumiały opis, monety na aukcji – to poległ na ostatnim etapie – kontakcie z Klientem.

Wróg nr 6 – Szarlatańskie narzędzia i mechanizmy

Mój ulubiony wróg 🙂 Od czasu do czasu pojawiają się firmy widmo, które gwarantuję szybki zysk na Allegro przy bardzo korzystnej cenie. Posługują się precyzyjnymi frazami – wysoka trafność, dobre pozycjonowanie, skuteczniejsza sprzedaż – a tak naprawdę zaproponowane działania negatywnie wpływają na wyniki. Bo aby być wysoko w wynikach nie należy mieć aukcji w tysiącem wyświetleń i 1 sprzedaży ( o kurcze, chyba zdradziłem sekret trafności 😀 ). Innym przykładem jest próba ominięcia systemu i pokazanie darmowej dostawy do …. Rosji. Swego czasu, gdy na listingu była wyświetlana ikona darmowej dostawy, niezależnie od kraju spora grupa Sprzedawców postanowiła z tego skorzystać – przypisać zerowy koszt wysyłki do kraju na końcu Świata: Urugwaj, Rosja, Azerbejdżan itp . No i co było dalej ? Albo negatyw albo prośba o zwrot prowizji.

Darmowa wysyłka do Rosji

 

 

 

Już 25 września sala zapełni się sprzedawcami którzy uzupełnią swą wiedzę, poznają przydatne przykłady rozwoju biznesu na Allegro i wprowadzą swoją sprzeda na wyższy level. Na liście 28 firm z całej Polski i ostatnie 2 miejsca. Zapraszam. Paweł Mielczarek

 

Szkolenie Allegro

 

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount