Konferencja w Twoim mieście-KUP BILET

Pozycjonowanie ofert na Allegro || Mity algorytmu trafności

utworzone przez Konrad
2018-11-29

Pozycjonowanie ofert na Allegro stało się głównym tematem rozmów we wszystkich środkach masowej komunikacji: od for internetowych przez grupy dyskusyjne po kongresy, konferencję i szkolenia Allegro. Zaskoczenie niewielkie, bo przecież każdy by chciał sprzedawać, ale gdy spojrzymy w statystyki można się zdziwić – dwie pierwsze pozycje na listingu generują 20% sprzedaży. Zatem walka o podium na liście ofert jest nieunikniona. Patrząc głębiej w statystyki możemy dowiedzieć się, że najlepiej sprzedaje pierwsza strona wyników zapytania. Zresztą podobnie jest w samym Google, gdzie legenda głosi …

Legenda google głosi

W tym artykule nie będziemy mówić o ofertach sponsorowanych ( tutaj znajdziesz  najczęstsze błędy Allegro Ads ), a o mitach dotyczących sztucznego wypozycjonowania ofert względem trafności.

1. Najważniejsza jest liczba wyświetleń

Nie, nie jest – gdyby była to wystarczyłoby dłużej przycisnąć klawisz F5 lub wrzucić link oferty do programiku generującego liczbę odświeżeń strony.

2. Liczą się tylko zakupy

To też nie jest prawdą i można szybko wytłumaczyć – ile razy na listingu widziałeś aukcję, która była w TOP20, a nie miała żadnej sprzedaży ? 

3. Niższa cena = wyższa trafność

Ja trzymam się zdania, że Allegro lubi zarabiać pieniądze, a najwięcej ich ma z prowizji. Zatem jeżeli najniższa cena byłaby jedynym albo największym czynnikiem wpływającym na trafność to u samej góry byłyby aukcje za 1 zł ( najtańsze ). I teraz jest ten moment, w którym wpisujesz główną frazę dla swojej kategorii, wpisujesz w wyszukiwarkę i sprawdzasz pierwsze top10. Daj znać w komentarzu czy najtańsza oferta jest najniżej ( ja znam odpowiedź )

4. Allegro sztucznie steruje trafnością

To jest HIT 🙂 Spiskowe teorie o tym że ktoś wpadł lub wypadł z puli losującej trafność istnieją. Konta VIP, TOP, Strefa Marek i Oficjalny Sklep Allegro zawsze są na górze, reszta szura po dnie trafności. Jak dla mnie to ma duży związek z podejściem do procesu zakupowego, obsługi Klienta, inwestycji w działania marketingowe jak i obecnością w firmie specjalisty ds sprzedaży na Allegro. 

5. Spadłem w trafności, a nic nie robiłem

Wystarczy, że Twoja konkurencja zrobiła 🙂 Bo w biznesie chodzi o to, żeby zwykłe rzeczy robić trochę lepiej. Trafność jest dynamiczna, na różnych komputerach i w różnym czasie może mieć inne wyniki. Właśnie po to została stworzona, aby odpowiadać na popyt rynku i zmiany jakie na nim następują. No i po to byśmy mieli co robić 🙂

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

6. Konkurencja kupuje trafność

Poproszę numer do konkurencji! Znawcy konkurencji są tak mocno skoncentrowani na biznesie innych, że zapominają o swoim. Na pewno nie wiesz ile konkurencja ma upomnień i ostrzeżeń. Kiedy wstrzymała aukcję i jak długo była na urlopie ( co do minuty ). Dla tych, którzy chcieliby kupić wysoką pozycję w wyszukiwarce odsyłam do Allegro Ads 🙂 To działa!

7. Sztuczne kupowanie polepszy trafność

Zapewne tak, ale do momentu aż algorytmy Allegro tego nie wykryją ( lub czujna konkurencja ) i Cię nie zgłosi. A za to możesz wypaść z wyników wyszukiwania na bardzo długo …

8, 9 i 10…

Pozostałe 3 punkty dotyczące wpływu komentarzy negatywnych na trafność,  skuteczności programów podbijających trafność i ciekawej metody wypromowania aukcji znajdziecie na zamkniętej grupie facebookowej https://www.facebook.com/groups/743606912665520/?ref=bookmarks Grupa dostępna jest dla wszystkich partnerów, którzy skorzystali z konsultacji, audytu lub szkolenia ( pełna oferta ) . W ten sposób, chce docenić ich zaufanie i nadal wspierać w „pompowaniu” sprzedaży. Pozostałych zachęcam do komentowania, dzielenia się swoimi obserwacjami. Najbardziej zaangażowanych zaproszę do grupy vSprint.

Poniżej reklama 🙂 Reklama lubi być klikana 🙂

[quads id=”1″]

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

2 komentarze

  1. Buenos esos

    Nie żebym się czepiał, ale pisz kiedy umieszczasz dany wpis, bo nie wiadomo z kiedy to jest treść. Allegro szybko się zmienia więc niektóre posty na Twoim blogu są nieaktualne (już min. 4 takie artykuły znalazłem) a to odpycha czytelnika. Lepiej jakbyś umieszczał datę wpisu, bo wtedy widzimy czy jest to przed czy po zmianach. Rozumiem, że dla Ciebie może i lepiej jak jest teraz bo najpierw trzeba owy post przeczytać a na końcu można dopiero stwierdzić czy to nie jest czasem już „przeterminowane” ale wtedy też po kilku takich artykułach przychodzi wkurzenie i powoduje, że traci się chęć czytania innych treści na blogu… Pozdro!

    Odpowiedz
  2. jaro

    3 pierwsze zdanie przeczytałem i już wiem, że ci Allegro za ten art zapłaciło. Albo znasz się na tym jak świnia na gwiazdach. Jeszcze w 2018r kombinowali nawet ze zwykłym wyświetlaniem się ofert dla nowych sprzedawców. Jak nie zapłaciłeś za wyróżnienie, to twojego ogłoszenia nikt nie widział. I tle w temacie

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount