Konferencja w Twoim mieście-KUP BILET

? Która forma promocji oferty na Allegro jest lepsza? || Promowanie czy Ads Allegro?

utworzone przez Konrad
2020-02-16

W zeszłym tygodniu, w związku z lawinową ilością pytań promowanie czy Ads Allegro postanowiłem zrobić ankietę na własnym funpage. Zapraszam wszystkich do dołączenia funpage Paweł, praktyk e-commerce. Poniżej dłuższe rozwinięcie tego wątku, co może się Wam przydać do ustalania strategii.

Promowanie ofert czy Adsy Allegro

Co lepsze promowanie czy Ads Allegro?

Każdy kto bez chwili zastanowienia udzieli odpowiedzi na pytanie jest w błędzie. Chyba, że padnie tak znane i lubiane w środowisku marketerów stwierdzenie „to zależy” 😉 Na przeróżnych formach, grupach społecznościowych i filmach na Youtube samozwańczy eksperci podpowiadają jedną lub drugą opcję nie dopytując  o szczegóły – o kategorie, w której jest oferta czy jaka jest marża na produkcie. Wybranie odpowiedniej formy promocji jest kluczowe ze względu na poniesione koszta (przepalanie budżetu) jak również sukces w sprzedaży (złotówki na koncie).

Ile kosztuje promowanie, a ile kosztują Adsy Allegro?

W telegraficznym skrócie – obie formy promocji są rozliczane w zupełnie inny sposób. Promując aukcję  płacimy 19zł co 10 dni plus dodatkowa prowizja, która w zależności od kategorii wynosi 50%/60% wartości podstawowej prowizji. W przypadku Adsów  jest to bardziej skomplikowane i zależy od otoczenia konkurencyjnego. Są już frazy, które dochodzą pod 2 zł za klik. Ważne jest natomiast za co płacimy. W przypadku wyróżnień płacimy za lepszą ekspozycję – oferta pojawia się wyżej na listingu, w przypadku Adsów – za to że użytkownik zapoznał się z ofertą (odwiedził ją). I co ważne – Adsy są nad promowaniami.

koszt ads allegro

Zdjęcie: Ile kosztują Adsy Allegro?

Które oferty wrzucasz na promocję?

Lubie to pytanie zadawać na szkoleniach. Przecież nie można całej oferty wyróżnić lub każdej aukcji umieścić w kampaniach Ads Allegro – chociaż kto bogatemu zabroni ? Jest to po prostu mało efektywne. Zasada Pareto mówi – 20% produktów przynosi 80% zysków.

Z widowni wtedy słyszę:

  • nowe produkty
  • produkty z wysoką marżą
  • oferty gdzie chce przegonić konkurencję
  • „konie pociągowe”, które mają sprowadzić Klientów na aukcje
  • te które mają sprzedaż na niepromowanych, zwiększam cenę i wrzucam na promowane
  • żadne 😀

I jeśli sprzedawca poświęcił chodź chwilę zastanowienia to jest w gronie nielicznych, bo zazwyczaj z form promocji korzysta się na ślepo. Zawsze może pojawić się dodatkowe pytanie – czy łączycie promowanie z Ads Allegro? Nie będę komplikował i w tym poście zaparkuje tą kwestię.

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

Klucz wyboru: promowanie czy Ads Allegro?

Przed podjęciem decyzji warto odpowiedzieć na poniższe pytania, co ułatwi analizę:

  1. Czy sprzedaję w branży, w której raty 0% są ważne dla konsumenta ?
  2. Jaką mam marżę na produkcie ?
  3. Czy chce się pojawiać wysoko w wynikach na daną frazę czy w drzewku kategorii ?
  4. Czy w ostatnim czasie dostałem upomnienia za łamanie regulaminu Allegro i w wynikach trafności jestem nisko?
  5. Jak duże w danej kategorii/wynikach na daną frazę jest „ciasno” (z których metod korzysta konkurencja)
  6. Ile kosztuje przeklik w reklamie Ads Allegro ?
  7. Czy oferta jest nowa ?
  8. Jeśli posiadamy dane historyczne – na ile wyświetleń aukcji możemy liczyć w przypadku promowania ?

P.S. jeśli byś coś dodał do tej listy, chętnie umieszczę sugestię, a od siebie udostępnię jeden z 3 niedostępnych materiałów VIDEO o skutecznej sprzedaży na Allegro.

Ufff, jak sami widzicie – to zależy! Oczywiście, nie musicie tego analizować w ten sposób. Nie dziwcie się później że Allegro tyle kosztuje, a nic się nie sprzedaje. Dodatkowo – ta technika działa tu i teraz, za 2 tygodnie konkurencja może dołożyć aukcji promowanych lub podnieść stawki CPC w Allegro Ads. Ciągła praca  i analiza to gwarancja zysków.

[quads id=”1″]

Przykład: promowanie czy Ads Allegro?

Jestem ciekawy Waszych odpowiedzi w komentarzach. Mamy dwie zupełnie inne kategorie. Nie są to nowe aukcję, marża pozwala na promowania/ads Allegro. Waszym zdaniem – którą formę promocji wybrać dla oferty za 49,99 zł (lewa strona) i oferty za 11,99 (prawa storna). Czekam na komentarze!

promować aukcję czy nie

 

 

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

1 komentarz

  1. przemek

    11,99 na pewno nie ads – za mała kwota jednostkowa przedmiotu :). Także promowane oferty mogły by się tutaj sprawdzić.

    49,99 – cena powinna pozwolić na ads-y, przy dość dobrym zainteresowaniu klientów.
    Oczywiście nie znam marży oraz kosztu CPC.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount