fbpx

? Jak analizować konkurencję na Allegro? || Raporty Allegro

Powiedzmy się szczerze – bez Tradewatch raporty Allegro ich tworzenie, przeglądanie i  analizowanie to by była męka. Tradewatch to narzędzie, które znacznie ułatwia pracę, pozwala podglądać konkurencję na Allegro oraz podpowiadać jakie produkty wprowadzić do oferty. Rekord wygenerowanych raportów padł 7 października 2019 roku – ponad 38 tys. raportów w ciągu 1 dnia. Czy znacie wszystkie możliwości TradeWatcha? Poniżej kilka bardziej zaawansowanych raportów. P.S. Doczytaj do samego końca i sprawdź niespodziankę 🙂

Wartość wystawionych przedmiotów na Allegro

Na rozgrzewkę zaczniemy od Twojego konta i sprawdzenia ile byś zarobił, gdyby wszystkie wystawione przedmioty wyprzedały się do końca.

TradeWatch -> Lista Aukcji ->  Wybierz Sprzedawcę -> Generuj

Piękna liczba – pochwalcie się w komentarzu
Wynik jednego z 300 moich partnerów poniżej 🙂

Wartość aukcji Allegro

Zapisywanie raportów Allegro

Przeglądając konta znacznej liczby sprzedawców na Allegro zauważyłem, że nie lubią Oni ułatwiać sobie życia i oszczędzać czasu. Każdorazowo analizując kategorię lub konkurencję powtarzają tą samą sekwencję ruchów zamiast stworzyć raport. Dzięki takiej konfiguracji mamy kilka kliknięć mniej, a nawet istnieje możliwość by taki raport przychodził nam codziennie na maila. Na samej górze raportu mamy ikonki, które pozwalają wyeksportować dane do pliku, jak również zapisać raport by w przyszłości szybciej go uruchomić. Pomocna funkcja, ułatwiająca pracę. Zapisane raporty znajdują się w dolnej części kokpitu TradeWatch

raport codzienny allegro

 

Zoom

Tę funkcję odkryłem po kilku latach korzystania z raportów TradeWatch. Mała rzecz, a cieszy. W momencie kiedy macie zadeklarowany duży okres czasu, wykres może być bardzo nieczytelny i trudno dostrzec szczegóły. Aby nie korzystać z filtrów i szybko zrobić „przybliżenie” wystarczy kliknąć myszką w odpowiednim miejscu, przeciągnąć i puścić myszkę. W efekcie otrzymujemy bardziej szczegółowe dane w zaznaczonym zakresie czasu. W każdej chwili korzystając z przycisku Reset Zoom po prawej strony możemy wrócić do danych początkowych

Newsletter dla Sprzedawców
Twoja konkurencja już się zapisała 😉 i korzysta z cotygodniowych wskazówek sprzedażowych. Nowości, trendy, techniki zwiększające przychody - Zero SPAMu i Śmieci.

Weryfikacja ceny dostawy

Koszt wysyłki jest jednym z 3 parametrów ocenianych przez kupującego i wartością, która ma wpływ na status Super Sprzedawcy. Póki nie odkryłem raportu uniwersalnego musiałem na piechotę przejrzeć wartość kosztów dostawy w całej kategorii. Na szczęście również tu z pomocą przychodzi TradeWatch.

Raport Uniwersalny -> Wybór kategorii -> Dostawa

i mamy jak na tacy pokazane jaki jest najczęściej ustawiany koszt dostarczenia paczki kurierskiej.

Koszt wysyłki na Allegro

Dni i godziny sprzedaży

Bardzo ważny raport z perspektywy najbardziej skutecznych okienek sprzedażowych. Zastanówcie się chwilę i spróbujcie przypisać odpowiednie dni i pory największej sprzedaży w branży ( odpowiedź i interpretacja dla ciekawskich na poczta@vsprint.pl ):

Poradniki do gier, kody do gier

Ekran do telefonu

specjalistyczny sprzęt monterski

Jeśli nie wiecie, to odpowiedź możecie znaleźć w dwóch raportach: uniwersalny lub raport kategorii.

Teraz możecie efektywnie i świadomie planować budżety kampanii oraz ustawić dostępność biura obsługi Klienta.

Więcej możliwości TradeWatch możecie znaleźć w pozostałych wpisach raporty Allegro lub na oficjalnym koncie Youtube tego narzędzia.

Narzędzia do analizowania konkurencji na Allegro

W najbliższym czasie planuje zorganizować darmowy Webinar, na którym zaprezentuje 7 narzędzi do analizowania rynku, konkurencji i produktu na Allegro. Pokażę schematy, które wykorzystuje we własnej pracy – dużo wiedzy praktycznej. Jeśli jesteś zainteresowany to śledź moją grupę Paweł, praktyk e-commerce i daj klika reklamie 🙂