Klient ucieka do konkurencji ? || Ratowanie transakcji na Allegro

Allegro dość skutecznie konkuruje z obszarem zakupów z największą wyszukiwarką na świecie – Google – wujkiem wszystkich internautów 🙂 Dla Polaków to pomarańczowy serwis jest pierwszym wyborem przy poszukiwaniu produktów. Google oprócz funkcji zakupowej pełni jeszcze kilka innych zastosowań: rozrywkową, edukacyjną czy informacyjną ( jaka jest dziś pogoda ). Na pewno amerykański potentat lepiej wykorzystuje swój potencjał w dziedzinie zamykania transakcji poprzez remarketing ( display, GSP, youtube … ) ale to nie znaczy, że w Allegro nie da się nic zrobić 🙂 Poniżej kilka pomysłów jak z użytkownika zrobić Klienta !

Mail przypominający

Klient napisał do Ciebie wiadomość poprzez “pytanie do sprzedającego”. Szybka, merytoryczna odpowiedź z Twojej stron wraz z 2-3 prezentowanymi rozwiązaniami. Mija 24h Klient nie odpisuje. Warto, naprawdę warto przypomnieć się Klientowi, spytać czy odpowiedź wyczerpuje Jego zapytanie czy zaproponować coś zupełnie innego. Skoro jest już potencjalne zainteresowanie, to należy sytuację wykorzystać, a nie porzucać. Nawet jeśli ostatecznie do transakcji nie dojdzie, będziemy mogli wyciągnąć z tego jakąś lekcję i innym razem zrobić to zupełnie inaczej ( skuteczniej )

Nie pozwól zamknąć aukcji!

A gdybym znał sposób, który zmniejsza ucieczkę Klientów do konkurencji i go tutaj przedstawił to skorzystałbyś ? A gdybym znał proste, bezpłatne rozwiązanie na zwiększenie sprzedaży to wdrożyłbyś je ? Pewnie ciekawi Cię co to jest i masz ogromną ochotę skorzystać z tych funkcji. Moje doświadczenie i obserwacje są zupełnie sprzeczne z Twoją odpowiedzią. Wielowariantowość & Kup w zestawie są tymi mechanizmami, które zwiększają zysk na Allegro, jednak nie ma czasu kiedy tego uzupełnić. Podczas konsultacji większość sprzedawców zgodnie przytakuje: tak, wiem Paweł, ale nie ma kiedy…. Kiedy wspominam o dwóch kolejnych metodach: serie i crosselling słyszę: to nic nie daje… I tu się rodzi przewaga firm, które to stosują – wszystkie 4 mechanizmy zwiększają potencjał zakupowy, a aż 3 z nich powodują że Klient swobodnie porusza się między Twoimi aukcjami, a nie przechodzi do ofert konkurencji. Bo jeśli masz nowe Najacze w kolorze czerwonym i nie podepniesz pod wielowariantowość koloru niebieskiego to konsument ucieka do wyszukiwarki i od nowa musisz walczyć o jego zainteresowanie. Przeczytaj co daje abonament allegro.

Ads Network – ratowanie koszyków

Kto dziś nie ma konta na Facebooku ? No właśnie 😛 Wykorzystaj Allegro Ads, pokaż się konsumentowi, przypomnij o swoim produkcie. Ta forma reklamy wyświetla się jedynie użytkownikom, którzy odwiedzili aukcję, ale nie kupili. Odpowiednio skonfigurowana jest skutecznym narzędziem domykającym sprzedaż na Allegro.

Newsletter dla Sprzedawców
Twoja konkurencja już się zapisała 😉 i korzysta z cotygodniowych wskazówek sprzedażowych. Nowości, trendy, techniki zwiększające przychody - Zero SPAMu i Śmieci.

Wyjdź z inicjatywą

Po co Klient ma szukać produktów, martwić się czy do końca tygodnia starczy mu kawy lub karmy dla kota ? Allegro udostępnia dwie możliwości, dzięki którym to Ty rozpoczniesz proces zakupowy u Klienta:

  • planowane zakupy: to świeże rozwiązanie dla posiadaczy aplikacji w systemie Android. Konfiguracja cyklicznych zakupów jest banalnie prosta: dodajesz produkt do koszyka, zaznaczasz płatność kartą i otrzymuje możliwość automatycznego ponawiania transakcji np. co: 60 dni
  • kupony: podobnie jak w podpunkcie wyżej, opcja ta jest dedykowana tylko wąskiej grupie sprzedawców. Jako kupujący otrzymałem już dwa razy wiadomość mailową z możliwością otrzymania rabatu od sprzedawcy, u którego wcześniej dokonałem zakupu. Bardzo ciekawe rozwiązanie dla branż w których produkt dokupuje się cyklicznie kupony na allegro

Darmowy mailing do bazy Allegro

Ostatni pomysł zaprezentuje na ukrytej grupie społecznościowej na Facebook ( dostęp dla osób, które skorzystały z płatnych usług vSprint ). Obawiam się, że gdyby ujrzały światło dzienne szybko zostałby zablokowany https://www.facebook.com/groups/743606912665520/?ref=bookmarks . Osoby, które chciałby mieć wgląd do selektywnej grupy najlepszych sprzedawców zapraszam do zapoznania się z naszymi usługami https://vsprint.pl/oferta/

Przydatny artykuł ?
Wzbogacił Twoją wiedzę ?
Wniósł coś do Twojego biznesu ?
Nie przegap kolejnych i –> ZAPISZ SIĘ <– do newslettera Premium ! 

3.3 (65.71%) 7 votes

5 thoughts on “Klient ucieka do konkurencji ? || Ratowanie transakcji na Allegro”

  1. …”Bo jeśli masz nowe Najacze w kolorze czerwonym i nie podepniesz pod wielowariantowość koloru niebieskiego to konsument ucieka do wyszukiwarki i od nowa musisz walczyć o jego zainteresowanie” – przepraszam ale o co chodzi?

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*