Dlaczego Klient przestał kupować ? || Słabe wyniki na Allegro

Słabe wyniki na Allegro nie biorą się z niczego, trzeba na nie “zapracować”. Być może to zdanie przeczy samo sobie, jednak moje obserwacje jasno wskazują, że sprzedawcy nie mają wiedzy co może być przyczyną kiepskich wyników w bilansie miesięcznym. Pierwszy i najlepszy element sprzedażowy, który pcha się na usta dotyczy pytania jak działa Trafność Allegro. Ten wpis będzie ogólnikowo wskazywał obszary do zmiany, jeśli natomiast chcesz poprawić swoją pozycję przy sortowaniu po trafności zapraszam Cię na czwartkowe szkolenie na którym szerzej omówimy czym jest algorytm trafności, co na niego wpływa i jak kilkoma zmianami podnieść swoją ofertę ku górze ( sprawdź szczegóły szkolenia – temat przewodni trafność na Allegro )

Aukcje widmo

Niby są, ale żaden klient ich nie widział. Przyczyn może być wiele, od źle dobranego tytułu, który nie zawiera słów kluczowych, po trudność w przebiciu się przez ścianę konkurencji. Im dalej nasza pozycja na listingu ofert, tym szansa na wejście w konkretną aukcję jest mniejsza. To ten sam przykład jak przy pozycjonowaniu sklepu internetowego w Google – podobno ktoś kiedyś wszedł na drugą stronę wyszukiwań, podobno. Jak zatem sprawić by nasza oferta mogła cieszyć się jak największą liczbą wejść? Najlepsza rekomendacja to dobrze skonfigurowania kampania Allegro Ads. Możemy również skorzystać z aukcji promowanych, jeśli marża produktu nam na to pozwala. Monety, okazje Allegro czy inny sposób wyróżnienia się na listingu jest dobrym pomysłem, aby przyciągnąć wzrok kupującego w stronę naszej oferty.

Cena jako komunikat

Rzadkością jest sytuacja, gdy na listingu będziemy jedyni. Zazwyczaj konkurujemy z kilkoma sprzedawcami z tym samym towarem i w tym momencie decyzja zakupowa opierana jest o cenę. Element bardzo wrażliwy, bo jeśli zbyt mocno pójdziemy w górę to nie sprzedamy, jeśli zbyt nisko to nie zarobimy i przyciągniemy tych Klientów którzy chcą tanio, szybko i z gratisem. Ważne, aby z tej lekcji zapamiętać, że cena konkurencyjna nie znaczy najniższa. Zalecam znalezienie złotego środka i opracowanie wartości dodanej dla której Klient zostawi u Nas swoje pieniądze. Cenę powinniśmy na bieżąco monitorować i dostosowywać do zmieniającej się rzeczywistości. Technologie się starzeją, dolar drożeje, a konkurencja wyprzedaje nadwyżki towaru – to tylko niektóre ze zmiennych.

Zaufanie jako waluta przyszłości

Nazwa konta zybi17, e-mail zbigniew.brodacz@buziaczek.pl, brak numeru telefonu, brak odpowiedzi na komentarze, minimalny opis i zdjęcie z hurtowni. Podsumowując aukcja nie budzi zaufania. Ci sprzedawcy, którzy są odporni na zmiany i nie dostosowują się do profesjonalizacji pomarańczowego serwisu tracą najwięcej. Skończyły się czasy przaśnych aukcji, bazarowych miniaturek i zdjęć disco polo. Później okazuje się, że jedynie czym mogą konkurować to cena. Dziś bez marketingu, budżetu na działania zwiększające jakość oferty i dobrej obsługi Klienta skończymy marnie. Oferując najniższą cenę, nie mamy z czego inwestować. Coraz głośniej słychać głosy o minimalnej marży na produktach- szkoda, że nie idzie za tym stopniowe, racjonalne podnoszenie cen.

Newsletter dla Sprzedawców
Twoja konkurencja już się zapisała 😉 i korzysta z cotygodniowych wskazówek sprzedażowych. Nowości, trendy, techniki zwiększające przychody - Zero SPAMu i Śmieci.

Lojalny klient na Allegro

Ponoć taki nie istnieje. Dobrze, że są dane które temu przeczą 🙂 . W kategoriach, w których może występować lojalność do sprzedawcy ( suplementy diety, perfumy, żywność ) ten współczynnik sięga niemal 50%. Oczywiście, muszą być zachowane wszystkie procesy ( nazwa zapadająca w pamięć, sprawny proces logistyczny itp. ) . Być może Twoja konkurencja robi to lepiej, a Klient wraca i wraca i wraca …

Wykres lojalności Klientów na Allegro
źródło: TradeWatch

 

Słabe wyniki na Allegro mają swoje przyczyny: konkurencja mocniej przycisnęła z promocją oferty lub to Ty o czymś zapomniałeś ( nie przypilnowałeś Super Sprzedawcy czy odpuściłeś Allegro Smart ). Jeśli już znajdziesz się w polu zainteresowań Klienta wykorzystaj wszystkie mechanizmy, aby doprowadzić go do konwersji.

4 (80%) 4 votes

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*