Jak się rozpędzić ? || Strategie sprzedaży na Allegro

Na każdym etapie swojej działalności powinniśmy dążyć do określonego celu. Droga od punktu A do punktu B jest określana mianem strategii. Wraz z każdym ruchem, z każdą decyzją istotne jest posiadanie strategii sprzedaży na Allegro. Duże marki posiadają swoje strategie, rozpoznawalne sklepy internetowe przygotowują strategię i realizują ją na każdym kroku swojej działalności. Strategia pozwala efektywniej działać i wyznacza przewagę w biznesie. Najwyższy czas, aby taki dokument pojawił się również u Ciebie. Strategia powinna być dostosowana do branży, okoliczności i wypływać z potrzeby Klientów oraz fundamentów firmy. Dziś dwie najpopularniejsze strategie spotykane na Allegro, które dobrze dopasowane pozwalają odebrać Klientów konkurencji.

Szeroka oferta na Allegro

W pewnym momencie dobrze prosperującego biznesu pojawia się pokusa zwiększania liczby asortymentu. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest zaoferowanie Klientowi w jednym miejscu wszystkiego czego potrzebuje w określonej sytuacji np.: wyprawka dla noworodka. Kompleksowe zakupy są wygodne i zwykle tańsze ( jednorazowy koszt transportu ). Łączą to z produktami HERO czyli takimi, które ściągają Klientów na Twój sklep ze względy na atrakcyjną cenę ( SMART OKAZJE ) zdobywasz przewagę konkurencyjną. Niejednokrotnie udzielając konsultacji czy prowadząc darmowy audyt allegro, zwróciłem uwagę u Sprzedawcy na ofertę, która daje niewielki zysk (promowanie + okazje Allegro = potrójna prowizja). Rzadko jednak usłyszałem odpowiedź, że jest to element wewnętrznej strategii – ta oferta generuje ruch, sprzedaż i dosprzedaż innych produktów z mojej oferty. Tak świadoma decyzja jest rzadkością, bo zwykle balansowanie na granicy opłacalności wynika z nieznajomości cennika opłat.

Newsletter dla Sprzedawców
Twoja konkurencja już się zapisała 😉 i korzysta z cotygodniowych wskazówek sprzedażowych. Nowości, trendy, techniki zwiększające przychody - Zero SPAMu i Śmieci.

Specjalistyczna oferta – produkty na wyłączność

Przeciwieństwem powyższej propozycji jest wąski,  unikatowy asortyment. Ma to miejsce np.: w branży kosmetycznej, gdzie ze względu na karnacje skóry czy podatność na alergeny część grupy docelowej może stosować specyficzne preparaty, dostosowane do ich indywidualnych potrzeb. Produkty z tzw. długiego ogona pozwalają uzyskać dużą marżę, ponieważ w tym obszarze zwykle nie ma dużej konkurencji i walki cenowej. Coraz częściej producenci wpuszczają na rynek serie limitowane (świąteczne), których dystrybucja odbywa się wyłącznie w jednym kanale lub jednemu sprzedawcy ( kremy Nivea dla Rossmann ). Dostęp do takich towarów daje przewagę i pozwala skierować Klienta na nasze aukcję. W tym przypadku również ważne jest posiadanie w ofercie produktów must have, w dobrych cenach (nie najniższych!!) Dzięki temu budujemy koszyk – blisko 50% kupujących dodaje do koszyka więcej niż 1 produkt.

Podsumowanie

W tej części można by było jeszcze wspomnieć o strategii eksperta, ale ze względu na ograniczone możliwości w Allegro ( brak możliwości umieszczania filmów, ikonografik czy konfiguratorów sprzętu ) ta strategia lepiej sprawdza się w sklepach internetowych.

Dotknęliśmy jednego z obszarów – ofertę – na podstawie której można tworzyć strategie sprzedaży na Allegro. W kolejce czekają : zarządzanie ceną, tworzenie contentu, wykorzystywanie mechanizmów promocyjnych, model dystrybucji itp .
Jeśli artykuł był przydatny i chcecie więcej to warto zaangażować się w komentarzach.

Twoja konkurencja klika w reklamę, a Ty ?

Co Cię ominęło na Allegro ?

Część sprzedawców nie jest na bieżąco ze zmianami w serwisie. Pojawił pomysł, by w telegraficznym skrócie przedstawić aktualności na pomarańczowym marketplace. Jeśli forma się Wam spodoba i uważacie, że jest przydatna zostawcie swój komentarz. Obiecuje w zamian w każdym poście napisać kilka zdań aktualności.

  • Wysokość dodatkowej prowizji w kategoriach Dziecko i Moda wzrosła z 40% na 50% wartości obowiązującej prowizji od sprzedaży.
  • Odbiór osobisty na Allegro zmienia się na Odbiór Osobisty w Punkcie Sprzedaży. Ważne! jeśli posiadasz punkt stacjonarny i chcesz nadal umożliwiać Klientom odbiór koniecznie zapoznaj się z tą zmianą.
  • Dotychczas zwrot wpłaty przez Allegro Finanse możliwy był tylko do momentu wypłaty środków. Od teraz nie ma takiego ograniczenia. Zwrot można wykonać, jeśli tylko na saldzie u danego operatora w Allegro Finanse – PayU, Przelewy24 – są wystarczające środki do jego realizacji. Oznacza to, że jeżeli np. wpłata była wykonana przez PayU, zwrot może być zrobiony wyłącznie z salda PayU. Hurraaaa!!!!

 

3.1 (62.22%) 9 votes

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*