Uf uf zaufanie || Jak budować zaufanie do sprzedawcy na Allegro ?

Zaufanie do sprzedawcy na Allegro czyli inaczej budowanie wiarygodności sprzedawcy w oczach Klienta. Wątek bardzo prosty lecz w rzeczywistości małe niedopatrzenia mogą być przyczyną braku zakupów na Allegro. Sprowadzenie ruchu na aukcję to pierwszy filar lejka sprzedażowego. Jeśli skończymy pracę na tym etapie  to to może się okazać że wydane pieniądze się nie zwracają,  allegro ADS  nie da wyników, a trafność zepchnie ofertę na sam dół. W dalszym kroku powinniśmy solidnie przepracować sposób prezentacji oferty, wyróżnik spośród konkurencji, eliminacja barier ( Dlaczego aukcja nie sprzedaje ? )  oraz zaufanie do sprzedawcy. Poniżej kilka obszarów, które wpływają na postrzeganie naszej oferty w oczach Klienta.

Strefa Marek na Allegro

Nie znam lepszego sposobu na budowanie zaufania wśród kupujących, niż konto w Strefie Marek. Mam dwa bardzo pozytywne doświadczenia z SMA. Pierwsze jest takie, że Strefa Marek nie potrzebuje na początku “rozbujanego konta” z kilkunastoma komentarzami na start. Mimo że jest “0” opinii to ludzie kupują. Drugie dotyczy przepływu klientów między dotychczasowym głównym dystrybutorem danej marki na Allegro, a świeżo powstałym kontem w Strefie Marek. Zdjęcie ilustrujące odpływ Klientów i tempo można sprawdzić na grupie vSprint dedykowanej klientom premium ( firmom, które skorzystały z którejkolwiek mojej usługi: konsultacje, audyt, strategia, szkolenie … ) https://www.facebook.com/groups/743606912665520/?ref=bookmarks

Dostałem negatyw na Allegro

Od komentarzy powinienem zacząć, chodź w tym temacie zostało napisane już wiele. Opinie pozytywne czy negatywne mają ogromną moc sprawczą – to od nich zależy utrzymanie Super Sprzedawcy, a w konsekwencji sprzedaż. Bardzo “namacalne” narzędzie weryfikujące jakość sprzedawcy, a co ważniejsze – bardzo łatwo dostępne dla potencjalnego konsumenta. Brak zainteresowania tym obszarem, a może nawet zarządzania nim ( zarządzania kryzysem sprzedaży ) może być główną barierą w rozwoju sprzedaży. Konta TOP i VIP jakoś to robią, że umieją reagować na negatywne opinie, studzić emocję czy wręcz znaleźć porozumienie z kupującym. Zajrzyj w swoje komentarze i sprawdź czy nie ma tam negatywnych sygnałów, które mogą zniechęcać Klienta do zakupu

Jak usunąć negatywny komentarz na Allegro? 

Jak w krótkim czasie zwiększyć liczbę pozytywnych opinii/komentarzy na allegro ?

Klient pocisnął po gwiazdozbiorze

Jak usunąć pozytywny komentarz z niską oceną gwiazdek?

Negatyw na Allegro

Rozbieżność na aukcji

Audytując aukcję, spotykamy się z dwuznacznymi komunikatami, które się na niej pojawiają. Zdjęcie w miniaturce różni się od tego w opisie, mamy nieścisłość w kosztach transportu, które nie pokrywają się z cennikiem lub w dwóch osobnych sekcjach przedstawiamy zbieżne informacje. Te niedociągnięcia, wprawiają Klienta w zakłopotanie, bo nie wie co jest przedmiotem aukcji i ile ostatecznie zapłaci za produkt. Tytuł aukcji Allegro, miniaturka i opis to nierozłączne elementy, które powinny współgrać ze sobą. Każda rozbieżność powoduje ucieczkę Klienta do konkurencji – bo nie wie co kupuje.

Specyfikacja: długość kabla pistoletu ale pistoletu brak w zestawie

niejasny opis na Allegro
Dwie informacje, każda różna 🙂

 

Odbiór osobisty na Allegro

To pomaga, zwiększa sprzedaż lokalną i daje gwarancję ( “jakąś tam” ), że sprzedawca istnieje i w razie czego można go znaleźć pod wyznaczonym adresem. Nasz mózg odbiera to jako pozytywny sygnał, zwiększający  pewność wobec sprzedawcy. Prócz budowania wiarygodności ma również funkcję sprzedażową. Przydaje się szczególnie na początku sprzedaży jak i w wielkich aglomeracjach – Trójmiasto, Śląsk.

Newsletter dla Sprzedawców
Twoja konkurencja już się zapisała 😉 i korzysta z cotygodniowych wskazówek sprzedażowych. Nowości, trendy, techniki zwiększające przychody - Zero SPAMu i Śmieci.

Numer telefonu + adres mailowy

Aktualnie trudniej niż kiedyś odnaleźć dane kontaktowe do sprzedawcy, chodź liczba Klientów którzy wiedzą jak korzystać z sekcji rośnie każdego dnia. W pełni nie rozumiem sprzedawców, którzy ukrywają kontakt do siebie, albo go ograniczają do minimum np.: infolinia czynna w godzinach 10:00-14:00. Inny ważny aspekt to sam adres mailowy. Który wygląda bardziej profesjonalnie allegro@vsprint.pl czy vsprint@buziaczek.pl ? Jak już udostępniliśmy telefon i mail to należy je obsługiwać. Pakowanie paczek jest równie ważne jak odebranie telefonu. Część sprzedawców odpisuje po 24h, a później się dziwią, że nie ma sprzedaży. Klient kupił, ale w miejscu gdzie uzyskał odpowiedź.

Login sprzedawcy na Allegro

Dobra wiadomość jest taka, że da się go zmienić jeśli za młodu poniosła nas fantazja a dziś ze stasiu69 jesteśmy biznesem na wielką skalę z szyldem StasPol. Login powinien być tożsamy z mailem i domeną sklepową lub powinien odzwierciedlać asortyment, który sprzedajemy np https://allegro.pl/uzytkownik/Smartwatch 

Allegrowe sekcje

Must Have dobrego odbioru konta. Puste sekcje, niejasne warunki lub ograniczenie przywilejów kupującemu mocno odbija się na sprzedaży. Reklamacja towaru, polityka zwrotów, a nawet szerokość form dostawy – to sygnał dla kupującego czy dokonać zakupu czy nie.

Małe zmiany tworzą wielką różnicę

Uzupełniając listę warto wspomnieć o kolejnych istotnych punktach zwiększających zaufanie do sprzedawcy:

  • przejrzystość aukcji
  • liczba dni na zwrot przedmiotu
  • liczba przedmiotów w ofercie
  • wysyłka z Polski
  • oferowanie faktury Vat
  • okres funkcjonowania konta

Pytajcie o cokolwiek – zaproszenie

Już w czwartek 27 grudnia, będę do Waszej dyspozycji na facebookowej grupie serwisu Marketing i Biznes -> https://www.facebook.com/groups/891175617572428/permalink/2079182932105018/ Zachęcam do dołączenia, zadawania pytań o ADSy, pozycjonowanie ofert, trendy w 2019 roku i najbliższe zmiany. To ostatnia taka możliwość w tym roku 🙂

3.7 (73.33%) 3 votes