Zielona cena na Allegro

Zielona czy przekreślona cena na allegro to nic innego jak strefa okazji. Dla kupujących teoretycznie to miejsce z najlepszymi ofertami w serwisie, a dla Sprzedających sposób wypromowania swoich aukcji. Poniżej rozwinięcie tej krótkiej zajawki, wraz z odpowiedzią na pytania : jak dodać produkt do Strefy Okazji.

Aukcja ze Strefy Okazji na allegro

Korzyści z posiadania aukcji w Strefie Okazji

Zacznijmy od plusów związanych z aukcjami z zieloną ceną. Po pierwsze SO ( Strefa Okazji ) w znaczący sposób wyróżnia się na listingu. Pośród wypromowanych ofert konkurencji oferta z przekreśloną ceną początkową, uzyskaną zniżką procentową oraz innym kolorze ceny podkreśla wyjątkowość ofert. Po drugie: daje przekaz Kupującemu, że ta aukcja jest niczym innym jak okazją. Po trzecie : spotkałem się z opinią, że jest jednym z kilkudziesięciu czynników wpływających na trafność. Po czwarte : promuje naszą ofertę w kategorii głównej, w zakładce  https://allegro.pl/strefaokazji oraz dla aukcji z dużą popularnością, również na stronie głównej. Dodatkowo mogę powiedzieć, że oferty ze strony głównej są wybierane do reklam serwisu allegro.pl na zewnętrznych portalach ( np onet, gazeta.pl itp ).  Skoro wspomnieliśmy o plusach to czas na drugą stronę medalu. Korzystanie ze Strefy Okazji Allegro jest dodatkowo płatne i rozliczane prowizyjnie od sprzedaży ( tyle dobrego ). Wartość prowizji waha się od 2 do 8% w zależności od kategorii. Spotkałem się ze Sprzedawcami, którzy oferowali do 15% dodatkowej prowizji. Taki przykład występuje w branżach z dużą marżowością towaru.

Strefa okazji na listingu allegro

 

Newsletter dla Sprzedawców
Twoja konkurencja już się zapisała 😉 i korzysta z cotygodniowych wskazówek sprzedażowych. Nowości, trendy, techniki zwiększające przychody - Zero SPAMu i Śmieci.

Warunki umieszczenia produkt w SO

Jak dodać produkt do Strefy Okazji Allegro. Niestety, nie jest to takie proste. Program Strefa Okazji, zgodnie z informacjami ze strony http://faq.allegro.pl/artykul/26631/czym-jest-strefa-okazji kierowany jest wyłącznie do zweryfikowanych kont Firma, generujących odpowiedni obrót ( około 30 000 zł miesięcznie ) oraz o wysokim procencie pozytywnych komentarzy – 99% ( przy liczbie komentarzy nie mniejszej niż 1000 ). Z doświadczenia wiem, że łatwiej przystąpić do programu, gdy posiada się Standard Allegro.

3 Sposoby dodania aukcji do Strefy Okazji

  • zgłoszenie oficjalne ( mało prawdopodobne na przyznanie ) https://pomoc.allegro.pl/kontakt/#subjectId=b94d9d6b-558d-416e-abdc-3c7878299bbc
  • allegro widzi potencjał w Twojej aukcji i samo wychodzi z propozycją umieszczenia jej w SO ( rzadko spotykane )
  • piszesz, szukasz kontaktu, kombinujesz ( najbardziej prawdopodobne na akceptacje ). Krótki przykład od Klienta, któremu bardzo zależało na wyróżnieniu swojej oferty w ten sposób. Przez kilka tygodni, próbował bezskutecznie. Poradziłem by na początek zainwestował w reklamę (brand belka) i nawiązał kontakt z opiekunem. Gdy informacja została przekazana do odpowiedniego działu, kontakt z opiekunem nawiązany, a zlecenie na pokaźną kwotę podpisane, na koncie Klienta zazieleniło się od aukcji z ceną promocyjną.

 

Doświadczenia ze Strefą Okazji

  • dodawany produkt musi być unikalny. Jeśli w strefie jest już czerwona kredka, opiekun nie zaakceptuje drugiej czerwonej kredki. Dlatego zalecam tworzenie zestawów. Jeśli konkurencja zgłosiła 10 przypraw, zrób zestaw z 12 przyprawami i pojemniczkiem na nie.
  • Allegro nie informuje o odrzuceniu oferty. Nigdy do końca nie wiemy czy nadal czekać na wiadomość czy sobie podarować. Ja przyjąłem zasadę, że czekam 48h – zazwyczaj tyle czasu potrzebne jest na akceptację.
  • zamiast obniżać cenę, dorzuć jakiś gratis i wysyłkę gratis. Wartość dodana jest w oczach Klienta równie cenna jak niższa cena produktu.
  • na okazję, można zgłaszać trwające aukcje z ofertami, co jeszcze bardziej napędza koło sprzedażowe – nie startujmy od zera.
  • są w kategorie, że przesyt aukcji w SO jest ogromy, a wtedy wyróżnikiem na liście ofert jest normalna aukcja z “czarną ceną”.
  • w starych źródłach odnalazłem więcej informacji, które mogą być przydatne http://allegro.pl/country_pages/1/0/okazje.php  . Najistotniejsze kwestię podaję poniżej:Aby zgłosić swoją ofertę do Strefy Okazji należy wypełnić formularz, w którym należy podać:- markę i model przedmiotu,
    – numer oferty, jeżeli jest już wystawiona,
    – liczbę sztuk przedmiotu, które chcesz sprzedać,
    – cenę za 1 szt., którą możesz zaproponować w ofercie,
    – sugerowaną przez producenta cenę detaliczną lub średnią cenę rynkową,
    – najniższy koszt wysyłki, który możesz zaoferować.

 

Strefa Okazji dla Kupujących

Mechanizm sam w sobie jest ciekawy i skuteczny. Są Sprzedawcy, którzy wykorzystują go dość niezgrabnie. Sam jako Klient, przed skorzystaniem z takiej okazji, sprawdzam dwie rzeczy:

  1. ceny u konkurencji
  2. ceny przed dodaniem aukcji do Strefy

Poniżej obrazek, na którym widać, że cena przed dołączeniem do programu była niższa, a Sprzedający koszty związane z dodatkową prowizją przerzucił na Kupującego.

Aukcja przed / po dodaniu do Strefy Okazji

 

Wpis dość wyczerpujący, jak Wam się podobał ? Jakie są Wasze doświadczenia z SO ?

ZaGłosuj !

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*