Konferencja Cross-Border by Olimp - ODBIERZ DOSTĘP

alleTips #2 zakup od kwoty, a wysyłka gratis

utworzone przez Konrad
2017-04-10

Bardzo często marketerzy sklepów internetowych dają możliwość darmowej wysyłki po przekroczeniu ustalonego progu zakupowego np: wysyłka gratis od 150 zł.  Allegro również zapragnęło takiej funkcjonalności na swoim portalu i słusznie. Znajdziemy ją w

Moja Sprzedaż -> Ustawienia sprzedaży -> Cenniki dostawy :

Allegro opcja darmowej wysyłki

[quads id=”1″]

Darmowa dostawa : czy to działa ?

Większość sprzedawców nie korzysta z tej opcji. Ci którzy się decydują robią to na ślepo, ustalając próg na oko . Niejednokrotnie spotkałem się z sytuacją, gdy przedmiot można było kupić za 21 zł, a z automatu wskakiwała wysyłka gratis, bo sprzedawca ustawił próg na 20 zł.  Biorąc pod uwagę koszty kuriera (średnio 12 zł ) + prowizję ( koło 2 zł ) + koszty magazynowo-pracownicze to mam nadzieję, że nie wyszedł na zero. Sytuacje w drugą stronę również mają miejsce, gdy dla zabawek, wysyłkę gratis ustala się od 999 zł. Zapewne, należałoby się przyjrzeć bliżej rentowności i strategi firmy. Bez tych danych nie komentujmy strategi sprzedażowej, bo może działa 🙂

Analiza konkurencji

Pierwszym czynnikiem , na podstawie którego podejmujemy decyzję jest ukochana konkurencja. Przeglądamy czy korzysta z tej formy promocji, a jeśli tak to jaki próg wejścia prezentuje. Jeśli natomiast nie korzysta z tej opcji – może warto być pierwszym ?

Statystyki sprzedaży na allegro

Pomarańczowy portal, po wykupieniu modułu statystyk ( zachęcam ) daje możliwość podejrzenia średniego koszyka sprzedażowego.

Moja sprzedaż -> Usługi dla Sprzedających -> Statystyki Sprzedaży

Oczywiście, możemy to sami przeliczyć dodając kwotę zamówień bez wysyłki i podzielić przez liczbę zakupów. Przyjmijmy, że średnia cena sprzedaży wynosi 179 zł. Ustalenie progu darmowej wysyłki na 199 zł może spowodować zwiększenie koszyka zakupowego nawet dwukrotnie. Jest to dobra praktyka, którą sam osobiście stosuje na swoich aukcjach. Okresowo monitoruje poczynania konkurencji, jak również statystyki sprzedaży dostosowując ( zmniejszając lub zwiększając ) próg.

Marżowość oferty

Prawdopodobnie powinniśmy od tego zacząć. Darmową wysyłkę na całą ofertę ustawiamy jeśli nas na to stać. Są branże gdzie cena zakupu jest 5 razy mniejsza w stosunku do ceny sprzedaży ( biżuteria, moda ) . Są kategorie w których ta opcja będzie kosztem, a nie inwestycją.

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

Wszystkie formy dostawy albo żadna

Minusem tego rozwiązania, jest fakt, że nie możemy wybrać których form dostawy ma dotyczyć promocja. Z automatu, po przekroczeniu progu darmowej wysyłki, Klient ma do wyboru każdy dostępny sposób dostawy z aukcji. Osobiście brakuje mi wyłączenia np opcji za pobraniem z tego mechanizmu.

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

1 komentarz

  1. Krzysztof

    Cześć,
    na początku wielkie dzięki za ogromną bazę wiedzy, którą w wolnych chwilach przeglądam od jakiegoś czasu. Czego mi tu brakuje? Dat napisania wpisów, moduł statystyk zapewne już wyleciał z Alle… bo nie widzę w podanym miejscu. No i nie pierwszy raz mam wrażenie, że czytam całkiem już nieaktualne informacje 🙂 Poza tym – wielki szacun za tego bloga!
    Pozdrowienia!

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount