W maju 2023 roku zgłosił się do nas ambitny partner z branży motoryzacyjnej, który był gotów zrobić wszystko, aby zmaksymalizować swoje wyniki na Allegro. Z perspektywy agencji mieliśmy wiele możliwości, a co za tym idzie – również wiele wyzwań, aby osiągnąć pożądane efekty.
Pierwszy miesiąc współpracy
Pierwszy miesiąc współpracy zakończył się na granicy rentowności w Allegro Ads. Osiągnęliśmy 108 tysięcy złotych wartości sprzedaży, wydając jednocześnie 12 tysięcy na reklamy. Był to zarówno dla nas, jak i dla partnera pierwszy sygnał, że musimy działać więcej i poszukać wsparcia poza Allegro Ads.
Audyt konta i wdrożenie najlepszych praktyk
Wspólnie zdecydowaliśmy, że dobrym pomysłem będzie audyt konta, aby ujednolicić oferty i wdrożyć najlepsze praktyki. Jak pokazały kolejne miesiące, było to trafne posunięcie. Już w następnym miesiącu zauważyliśmy realne różnice w jakości ofert w statystykach Allegro Ads. Liczba kliknięć wzrosła z 18 500 do 27 700, przy wzroście kosztów jedynie o 1800 zł. Przełożyło się to również na wartość sprzedaży, która była wyższa o prawie 50% względem poprzedniego miesiąca!
Opracowanie strategii sprzedaży
Widząc ten sukces, wraz z partnerem poszliśmy za ciosem i zaczęliśmy wspólnie opracowywać strategię sprzedaży na Allegro. Zaowocowało to wyjątkowym lipcem, który sprzedażowo był niemal trzykrotnie lepszy niż pierwszy miesiąc współpracy – osiągnęliśmy sprzedaż na poziomie 284 tysięcy złotych. Kolejne trzy miesiące były niezwykle stabilne sprzedażowo, co było imponujące, biorąc pod uwagę niekorzystny okres wakacyjny w tej branży.
Edukacja i rozwój
Dla partnera był to idealny moment na zdobycie dodatkowej wiedzy, którą uzyskiwał na naszych webinarach, spotkaniach oraz z newslettera. Pod koniec września partner zdecydował się na uczestnictwo w konferencji „Olimp Marketplace III”, poświęconej sprzedaży na największych platformach sprzedażowych. Uzyskana wiedza przydała się jeszcze w tym samym roku, gdy wspólnie przygotowywaliśmy się do szczytu sezonu, czyli listopada.
Rekordowy wynik w listopadzie
Listopad był ostatnim momentem na wykorzystanie Allegro Ads i innych systemów promowania ofert, dlatego opracowaliśmy strategię działania na ten konkretny miesiąc. Wykorzystując Black Weeks w Allegro oraz konsekwentnie reklamy w Allegro, udało nam się osiągnąć rekordowy wynik – 350 tysięcy złotych wartości sprzedaży!
Grudzień – analiza i przygotowania
Po tak intensywnym okresie nadszedł grudzień, który w branży motoryzacyjnej zazwyczaj nie przynosi dobrych wyników. Mimo to nie spoczęliśmy na laurach. Grudzień okazał się miesiącem przygotowań i zbierania danych za cały okres współpracy. Byliśmy w stanie dokładnie przeanalizować wszystkie podkategorie i konkretne produkty, a nasze aktualne reklamy przeszły w stan stagnacji, aby ograniczyć koszty. Było to trafne posunięcie, ponieważ od grudnia aż do maja 2024 nie odnotowaliśmy ani jednego spadku sprzedaży.
Kontynuacja sukcesu
Analiza konta w okresie bożonarodzeniowym pozwoliła nam na dobieranie ofert tak, aby z miesiąca na miesiąc konsekwentnie uzyskiwać lepsze wyniki sprzedażowe, co przedstawia tabela:
Miesiąc | Grudzień | Styczeń | Luty | Marzec | Kwiecień |
Budżet | 12 867 | 18 700 | 26 700 | 25 800 | 35 250 |
Sprzedaż | 173 000 | 275 000 | 343 000 | 406 000 | 502 000 |
Przygotowania do wakacji
Zbliża się okres wakacyjny, gdzie wyniki najpewniej utrzymają się na podobnym poziomie. Nasz partner już teraz przygotowuje się na wszystkie nadchodzące webinary i nowe materiały edukacyjne. Dodatkowo, zapisał się na IV edycję konferencji Olimp Marketplace, która odbędzie się 27 września dla 1000 uczestników w Multikinie w Złotych Tarasach.
Podsumowanie
Podsumowując cały rok współpracy, możemy jasno stwierdzić, że jeżeli ambicje i zaangażowanie po obu stronach są na wysokim poziomie, nie ma barier dla osiągania wybitnych wyników. Należy jednak pamiętać, że sprzedaż na Allegro to maraton, a nie sprint. Aby nasze strategie się sprawdzały, trzeba ciągle poprawiać jakość ofert i konta oraz edukować się i wdrażać najnowsze możliwości.
autor: Paweł Wesołek vSprint