W maju 2023 roku zgłosił się do nas ambitny partner z branży motoryzacyjnej, który był gotów zrobić wszystko, aby zmaksymalizować swoje wyniki na

W maju 2023 roku zgłosił się do nas ambitny partner z branży motoryzacyjnej, który był gotów zrobić wszystko, aby zmaksymalizować swoje wyniki na Allegro. Z perspektywy agencji mieliśmy wiele możliwości, a co za tym idzie – również wiele wyzwań, aby osiągnąć pożądane efekty.

Pierwszy miesiąc współpracy

Pierwszy miesiąc współpracy zakończył się na granicy rentowności w Allegro Ads. Osiągnęliśmy 108 tysięcy złotych wartości sprzedaży, wydając jednocześnie 12 tysięcy na reklamy. Był to zarówno dla nas, jak i dla partnera pierwszy sygnał, że musimy działać więcej i poszukać wsparcia poza Allegro Ads.

Audyt konta i wdrożenie najlepszych praktyk

Wspólnie zdecydowaliśmy, że dobrym pomysłem będzie audyt konta, aby ujednolicić oferty i wdrożyć najlepsze praktyki. Jak pokazały kolejne miesiące, było to trafne posunięcie. Już w następnym miesiącu zauważyliśmy realne różnice w jakości ofert w statystykach Allegro Ads. Liczba kliknięć wzrosła z 18 500 do 27 700, przy wzroście kosztów jedynie o 1800 zł. Przełożyło się to również na wartość sprzedaży, która była wyższa o prawie 50% względem poprzedniego miesiąca!

Opracowanie strategii sprzedaży

Widząc ten sukces, wraz z partnerem poszliśmy za ciosem i zaczęliśmy wspólnie opracowywać strategię sprzedaży na Allegro. Zaowocowało to wyjątkowym lipcem, który sprzedażowo był niemal trzykrotnie lepszy niż pierwszy miesiąc współpracy – osiągnęliśmy sprzedaż na poziomie 284 tysięcy złotych. Kolejne trzy miesiące były niezwykle stabilne sprzedażowo, co było imponujące, biorąc pod uwagę niekorzystny okres wakacyjny w tej branży.

Edukacja i rozwój

Dla partnera był to idealny moment na zdobycie dodatkowej wiedzy, którą uzyskiwał na naszych webinarach, spotkaniach oraz z newslettera. Pod koniec września partner zdecydował się na uczestnictwo w konferencji „Olimp Marketplace III”, poświęconej sprzedaży na największych platformach sprzedażowych. Uzyskana wiedza przydała się jeszcze w tym samym roku, gdy wspólnie przygotowywaliśmy się do szczytu sezonu, czyli listopada.

Rekordowy wynik w listopadzie

Listopad był ostatnim momentem na wykorzystanie Allegro Ads i innych systemów promowania ofert, dlatego opracowaliśmy strategię działania na ten konkretny miesiąc. Wykorzystując Black Weeks w Allegro oraz konsekwentnie reklamy w Allegro, udało nam się osiągnąć rekordowy wynik – 350 tysięcy złotych wartości sprzedaży!

Grudzień – analiza i przygotowania

Po tak intensywnym okresie nadszedł grudzień, który w branży motoryzacyjnej zazwyczaj nie przynosi dobrych wyników. Mimo to nie spoczęliśmy na laurach. Grudzień okazał się miesiącem przygotowań i zbierania danych za cały okres współpracy. Byliśmy w stanie dokładnie przeanalizować wszystkie podkategorie i konkretne produkty, a nasze aktualne reklamy przeszły w stan stagnacji, aby ograniczyć koszty. Było to trafne posunięcie, ponieważ od grudnia aż do maja 2024 nie odnotowaliśmy ani jednego spadku sprzedaży.

Kontynuacja sukcesu

Analiza konta w okresie bożonarodzeniowym pozwoliła nam na dobieranie ofert tak, aby z miesiąca na miesiąc konsekwentnie uzyskiwać lepsze wyniki sprzedażowe, co przedstawia tabela:

MiesiącGrudzieńStyczeńLutyMarzecKwiecień
Budżet12 86718 70026 70025 80035 250
Sprzedaż173 000275 000343 000406 000502 000

Przygotowania do wakacji

Zbliża się okres wakacyjny, gdzie wyniki najpewniej utrzymają się na podobnym poziomie. Nasz partner już teraz przygotowuje się na wszystkie nadchodzące webinary i nowe materiały edukacyjne. Dodatkowo, zapisał się na IV edycję konferencji Olimp Marketplace, która odbędzie się 27 września dla 1000 uczestników w Multikinie w Złotych Tarasach.

 

Podsumowanie

Podsumowując cały rok współpracy, możemy jasno stwierdzić, że jeżeli ambicje i zaangażowanie po obu stronach są na wysokim poziomie, nie ma barier dla osiągania wybitnych wyników. Należy jednak pamiętać, że sprzedaż na Allegro to maraton, a nie sprint. Aby nasze strategie się sprawdzały, trzeba ciągle poprawiać jakość ofert i konta oraz edukować się i wdrażać najnowsze możliwości.

autor: Paweł Wesołek vSprint

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
Scroll to Top