Jak wystawić aukcję na Allegro i który rodzaj oferty wybrać? Do dyspozycji mamy trzy możliwości: licytacja, kup teraz na określony czas oraz kup

Jak wystawić aukcję na Allegro i który rodzaj oferty wybrać? Do dyspozycji mamy trzy możliwości: licytacja, kup teraz na określony czas oraz kup teraz do wyczerpania przedmiotów. Każda z nich ma inne właściwości i w inny sposób działa na zachowania Klientów. Dziś chciałbym przedstawić metodę 80-15-5 którą często stosuje na nowych kontach, ale może również przyda się doświadczonym sprzedawcom.

Licytacje na Allegro

Format oferty, który jeszcze kilka lat temu cieszył się ogromną polarnością, a dzisiaj jest marginesem (stanowi kilka procent całości). To nie zmienia faktu, że warto z niego korzystać. Licytacje sprowadzają widownie na Wasze konto, pozwalają pozbyć się produktów, które zalegają na magazynie. Sam serwis wykorzystuje ten mechanizm do promocji swojej platformy, a i nie trudno znaleźć konta, które opierają na tym swoją strategię np konto Megastore. Licytacje, również są pewną formą hazardu i potrafią mocno wciągnąć 🙂

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

Kup teraz na określony czas

Ten rodzaj aukcji ma dwie zalety – każda nowa oferta na Allegro ma „fory w trafności” oraz daje jasny sygnał Klientowi, że czas nieubłaganie płynie. Taka motywacja zmusza do podjęcia decyzji zakupowej tu i teraz. Łącząc to z ograniczoną ilością sztuk mamy podwójną technikę perswazji. Format, który co prawda niedługo przestanie istnieć, ale i tak uważam, że jest zbyt rzadko stosowany przez Sprzedawców. Ze swojej strony, mogę polecić by aukcja kończyła się w czasie największego piku sprzedażowego ( w większości branż poniedziałek/niedziela wieczór ) co jeszcze bardziej wzmacnia potencjał oferty.

Kup teraz do wyczerpania przedmiotów

Najpopularniejsza forma wystawiania na Allegro. Kumulowanie popularności z 30 ostatnich dni jest mocnym argumentem sprzedażowym, którego nie powinno się lekceważyć. Często nabita sprzedaż daje okienko do większej ceny – konsumenci ufają tym aukcją, które są częściej wybierane przez innych kupujących – a zakup to największa forma rekomendacji na Allegro i element, który wpływa na trafność. Tutaj jeszcze jedna uwaga dotycząca ofert w Strefie Okazji – nie zalecam umieszczania aukcji z ilością 10000 sztuk i wrzucania tego na SO. Wraz ze słabą rotacją oferty, możemy mieć przykrą niespodziankę, w momencie gdy będziemy chcieli wyjść ze strefy. Allegro może zażądać 500 zł kary 🙂 Ważne słowo w tym zdaniu – może.

Metoda 80 – 15 – 5

Po tym wstępie łatwo się domyślić na czym polega metoda 80-15-5. Warto w swoim portfolio mieć różne typy aukcji. U mnie sprawdza się schemat

80% ofert kup teraz dwp (do wyczerpania przedmiotów)
15% oferta kup teraz na określony czas
5% licytacji

Wierzę, że po tym wpisie będziecie już wiedzieli jak wystawić aukcję na Allegro 🙂

P.S.

W 2020 roku wracam do kursu online Ads Allegro i tworzenia skutecznych ofert. Kto z Was byłby zainteresowany i jakie tematy warto poruszyć – piszcie na pawel@vsprint.pl

Szkolenia i konsultacje – ruszamy pełną parą 🙂 Nowe miasta, nowe terminy. Więcej informacji znajdziecie pod linkiem https://sprawnymarketing.pl/szkolenia/allegro-ebay-amazon/

Jeśli jeszcze nie jesteście na grupie, zachęcam gorąco do dołączenia – codziennie staram się wrzucić coś interesującego jak również czekam na Wasze pytania i spostrzeżenia Grupa na Facebook

Podobno kobiety częściej klikają w reklamy i wspierają vSprint 🙂

[quads id=”1″]

 

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
Scroll to Top