Rok zbliża się ku końcowi. Wchodzimy w fazę największej fali zakupów ( okres 10-18 grudnia będzie istnym szałem zakupowym w internecie, później sprzedaż przeniesie się do galerii i sklepów stacjonarnych ), ale końca nie mają liczne nieścisłości na aukcjach. Poniżej 5 z 20 obszarów do poprawy, które pozwolą zwiększyć zaufanie do sprzedawcy, przyśpieszyć proces czytania oferty oraz wyeliminować zbędne elementy opisu.
[quads id=”1″]
Przedmiotem aukcji jest …
Oj, jak często widzę taki początek oferty. Równie często czytam „witamy na aukcji firmy XYZ, która od 15 lat wsłuchuje się w oczekiwania Klientów i dostarcza najwyższej jakości towar YZX”. Jeśli mi nie wierzycie, to sprawdźcie sami ile jest rezultatów w google dla frazy przedmiotem aukcji jest. Hitem jest potrójne zwrócenie uwagi na fakt, że czyta się opis przedmiotu. Pierwsza linijka to sekcja Allegro, pozostałe dwie dodane przez sprzedawce. Właśnie użytkownik stracił 3 sekundy i nie znalazł nic co by go zainteresowała. Przy tak dużej konkurencji, bijesz się z kilkunastoma Sprzedawcami i wstęp do oferty, pierwsze wrażenie, efekt WOW ma ogromne znaczenie. Szanuj użytkownika, a odwdzięczy Ci się w zakupach !
Klątwa wiedzy klątwą sprzedaży
Ileż to przykładów niezrozumiałych opisów na Allegro. Często się spotykam, ze sprzedawcami którzy są znakomitymi ekspertami w swojej dziedzinie, jednak nie każdy ma tyle pasji i wiedzy żeby zrozumieć to co czyta. Przykład: IR 20M w kategorii monitoring. Czy nie lepiej napisać kamera daje możliwość rozpoznania wielu szczegółów oraz identyfikację osób czy przedmiotów w monitorowanym obiekcie również w całkowitej ciemności dzięki diodom podczerwieni zasięgu 20 metrów. My specjaliści wpadamy w pułapkę że wszyscy wiedzą wszystko o naszym sprzęcie, niemal jak nauczycielka fizyki twierdzi, że każdemu się ona w życiu przyda w 100% omawianego materiału. Pozostawiam Wam ciekawy materiał rozszerzający zagadnienie autorstwa Artura Jabłońskiego .
Błąd 404
Sprzedawców dzielimy na dwa typy :
- tych, którzy twierdzą, że jak kupujący widzi nazwę konta lub maila tożsamego ze sklepem internetowym to na pewno wie co z tym zrobić i kupi na sklepie internetowym omijając prowizję Allegro
- i tych którzy twierdzą że nikt tego nie sprawdza
Prawda pewnie leży gdzieś po środku, ale bliżej tej drugiej wersji, jednak nie można doprowadzić do sytuacji w której pod adresem domeny z maila nie ma nic. Jeśli sklep jest w budowie, to warto zrobić przekierowanie na ofertę Allegro, zamiast pokazywać Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum. Aby zobrazować o co chodzi dwa przykłady
- Sprzedawca cnc3 wraz z mailem sklep@cnc3.pl oraz domeną http://cnc3.pl
- Sprzedawca, którego dane ukryłem z niedziałającą domeną, która nie wzbudza zaufania
Sklep wielobranżowy
Początki interesu na Allegro zwykle są takie same: będę sprzedawał przedmioty w wąskiej grupie asortymentowej, ale dbał o doradztwo, dostępność, perfekcyjną prezentację produktu. Z czasem pojawia się pokusa i pomysł na rozszerzenie portfolio produktowego. W efekcie między mocno sprecyzowaną grupą towarów ląduje przedmiot „ni z gruszki ni z pietruszki” bo teraz jest na niego moda. Dla przykładu 2 lata temu spinner w ofercie miał prawie każdy szanujący się sprzedawca ;)))
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Zastrzegam sobie
To nie wygląda dobrze jak na aukcji deklaruje się pewne warunki, a w stopce jest pełno „zastrzeżeń” niczym gwiazdek w ofertach chwilówek. Już pominę fakt zgodności z regulaminem serwisu Allegro, ale to nigdy nie buduje zaufania do sprzedawcy.
- zastrzegam sobie prawo do wysyłki w czasie dłuższym niż zadeklarowany
- zastrzegam sobie możliwość wysłania innego koloru niż na aukcji
- zastrzegam sobie brak możliwości wystawienia komentarza negatywnego