Pobrania są bardzo wygodną formą dostawy dla konsumentów. No właśnie dla konsumentów, bo sprzedawca w zależności od branży, sezonu i skali zamówień może

Pobrania są bardzo wygodną formą dostawy dla konsumentów. No właśnie dla konsumentów, bo sprzedawca w zależności od branży, sezonu i skali zamówień może mieć z tego powodu trudności. Szczególnie, gdy pobrania nagminnie są nieodbierane. Praca została wykonana i towaru na magazynie już  fizycznie nie ma. Jak radzić sobie z nieodebranymi pobraniówkami ?

Obiecałeś że klikniesz w reklamę 🙂
[quads id=”1″]

Zwiększ cenę pobrań

To najprostsza metoda, która ma dwa główne cele

  1. Przekierować klientów na tańszą formę dostawy ( wpłata z góry )
  2. Zgromadzenie od klientów, którzy odbierają pobrania „górki gotówkowej”, która będzie rekompensowała straty od konsumentów nieodebranych pobrań. Chodź wydaje się to nie do końca sprawiedliwe i krzywdzące dla uczciwych Klientów to osobiście uważam, że działa.

Wyłącz pobrania

Usunięcie z cennika dostaw pobraniówek to jeden ze sposobów – dosyć drastyczny.  Jeśli masz dużą skale nieodebranych wysyłek za pobraniem polecam przetestować to rozwiązanie . Na okres 2-3 tygodni w ramach eksperymentu nie oferuj tej formy dostawy i sprawdź jaki to ma wpływ na sprzedaż.

Pokrycie kosztów nieodebranych pobrań przez klienta

Szczególnie w okresie Świąt Bożego Narodzenia, część kupujących zamawia ten sam towar od kilku sprzedawców za pobraniem i odbiera tylko ten, który przyjdzie pierwszy. Ogólnie wśród konsumentów panuje przekonanie, że sklepy realizują pobrania szybciej, bo nie muszą oczekiwać na pieniądze. Ziarnko prawdy w tym jest, bo jeśli nie ma się zautomatyzowanych systemów magazynowo-księgowych to jest jeden ze sposobów by logistyka się nie nudziła 😉 Każdy z nas sprzedawców, odpowiedzialny jest za edukację klienta. Coraz częściej spotykam się z rozwiązaniem, które może być dla konsumenta zaskoczeniem. Chodzi o zwrot kosztów za nieodebrane pobranie. Tak wygląda ten dokument, które skuteczność jest wg moich obserwacji na poziomie 60-70% https://centrumsprzedawcy.pl/sklep/prawo-dla-sklepu/wzor-pisma-przedsadowe-wezwanie-do-zaplaty-wersja-dla-konsumenta . 

Jako uzupełnienie zachęcam do przeczytania artykułu w serwisie, który bardziej szczegółowo opisuje omawiany temat:
https://www.legalniewsieci.pl/aktualnosci/konsument-nie-odbiera-przesylki-pobraniowej—co-robic 

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
Scroll to Top