Konferencja w Twoim mieście-KUP BILET

? Autoresponder w służbie Klienta || Pytanie do sprzedającego na Allegro

utworzone przez Konrad
2019-04-25

Kontakt z kupującym na Allegro może przybrać wiele form – telefoniczną, mailową, pytanie do sprzedającego oraz te mniej pożądane jak dyskusja czy negatywny komentarz. Nowością jest również kontakt na żywo o którym wspomniał prezes Allegro prezentując strategie największej platformy sprzedażowej w kraju. My Sprzedawcy, powinniśmy zadbać o jakość odpowiedzi, jak również i czas. Klient nie lubi oczekiwać na odpowiedź na zadane pytanie przed zakupem ( wybiera tę ofertę, w której sprzedawca szybciej odpowiedział ), jak również po zakupie ( kiedy będzie moja paczka ). Aby usprawnić komunikację na linii kupujący-sprzedający możemy skorzystać z prostego i powszechnego narzędzia, które nazywa się autoresponder.

Kliknij, jeśli nie dostałeś dziś negatywa i jutro też nie chcesz dostać:)
[quads id=”1″]

Pytanie do sprzedającego

W zależności od branży dziennie otrzymuje od kilku do kilkuset pytań od potencjalnych Klientów, którzy wybierają tę metodę udostępnioną przez Allegro. Staram się tak ułożyć pracę Biura Obsługi Klienta, aby na pierwsze zapytanie odpowiedź była błyskawiczna. Niestety, przy tak dużej liczbie zapytań po prostu jest to niemożliwe. 80% zapytań dotyczy tego samego np.: czy produkt jest oryginalny, jaka jest rozmiarówka koszuli czy uchwyt będzie pasował do telewizora LG 43 cale. Wszystkie te pytania zebraliśmy w FAQ i ustawiając autoresponder dajemy błyskawiczną odpowiedź Klientowi, na najczęstsze pytania. Daje nam to ogromną przewagę względem konkurencji oraz oszczędza dużo czasu. Raz w miesiącu robimy rewizję pytań dodając lub usuwając niektóre zagadnienia. To proste rozwiązanie, ale jak ważne – pozwala pozyskać sporą ilość Klientów z rynku Allegro.

Bieżąca informacja o statusie zamówienia

Nie znam cenniejszej wiadomości niż ta, która informuje mnie o bieżącym statusie zamówienia. Takie ułożenie powiadomień sprawia, że kupujący jest bezpieczny o swoją paczkę a przede wszystkim, ze nie mamy miliona pytań „gdzie i kiedy będzie moja przesyłka?”. Niektóre większe e-commerce wykorzystują do tego również wiadomości SMS. Maila nie wszyscy czytają, a wiadomość SMS dotrze z większą skutecznością do adresata. Poniżej przykład sekwencji powiadomień, które można utworzyć za pośrednictwem Baselinker – narzędzia do automatyzacji procesów sprzedażowych w internecie.

Powiadomienia Allegro od programu BaseLinker

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

Darmowy audyt aukcji Allegro

Jeśli jeszcze nie skorzystałeś z darmowych porad dotyczących Twoje aukcji to najwyższy czas to zrobić. Pomogłem już niemal 1000 firm usprawnić ich ofertę całkowicie za darmo, podsyłając 3 wskazówki. Zachęcam do odwiedzenia zakładki darmowy audyt aukcji Allegro.

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

0 komentarzy

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount