Tradewatch Allegro – czy jako właściciel sklepu internetowego znasz to narzędzie? Jeśli korzystasz z Google Analitycs, Google Trends czy SimilarWeb to również TradeWatch powinien być Ci pomocny przy zbieraniu danych z rynku. Co to jest TradeWatch? Ten „zegarek handlowy” uzbroi każdego sprzedawcę w raporty Allegro, statystyki kategorii oraz pomoże w badaniu rynku internetowego i wyznaczaniu trendów.
[quads id=”1″]
Bestsellery u konkurencji
Jeśli zastanawiałeś się co sprzedaje się najlepiej u konkurencji to podzielę się z Tobą sposobem jak to sprawdzić. Znaczna część sklepów internetowych czy marek posiada swoje oficjalne konta na platformie Allegro. Dobrym przykładem będzie sklep Militaria.pl i ich konto na Allegro. Sortując po popularności otrzymujemy Bestsellery, a z moich obserwacji wynika, że w 90% pokrywa się to ze sklepem internetowym. W stosunku do sklepów stacjonarnych to podobieństwo jest już znacznie mniejsze – działają inne mechanizmy (doradztwo, ekspozycja, zakup impulsowy). Jestem pewny, że będziesz wiedział jak tę wiedzę przełożyć na własny biznes :). W tym samym czasie na sklepie www militaria.pl większość produktów TOP z Allegro oznaczona jest promocjami:
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Trendy sprzedaży w internecie
Allegro jest świetnym miejscem aby podglądać zainteresowanie zakupowe danego produktu/kategorii w określone jednostce czasu (wakacje, dzień dziecka, black friday itp). Dzięki takim informacją jesteś w stanie lepiej przygotować się do sezonu, określi termin rozpoczęcia wyprzedaży oraz szukać inspiracji na nowe produkty do sklepu internetowego. Dla przykładu poniżej zrzuty ekranu ilustrujący sezonowość sprzedaży grilla. Spójrz na samą górę fotografii, a zobaczysz ile wart jest ten segment rynku tylko na Allegro.
Drugi screen prezentuje topowe produkty w kategorii klimatyzacja i wentylacja. Jak widać TOP 10 stanowią klimatyzatory przenośne. Może warto właśnie te modele wprowadzić do swojej oferty sklepu internetowego albo poszukać czegoś podobnego u producenta?
Jak sprawdzić średni koszyk konkurencji ?
….to co mi się w pracy przydaje najbardziej i daje możliwość podejrzenia średniego koszyka u konkurencji. Jest to trochę bardziej skomplikowane i obarczone błędem (mniejszym lub większym) ale prezentuje ciekawe informacje, warte przeanalizowania. W pierwszym kroku należy sprawdzić własną średnią wartość koszyka. Na ilustracji widać, że wynosi ona 106,76 zł (4 034 676,62 / 37 791 transakcji) dla naszego konta na Allegro.
Krok drugi to podgląd konkurencji, ważne aby zakres dat był ten sam. TradeWatch w tym raporcie ukrywa login sprzedawcy, ale jeśli dobrze znamy swoją konkurencje to rozszyfrowanie nie sprawi nam kłopotu.
Mamy ciekawe dane do obróbki. Nasz konkurent z pozycji 2 (na nim się koncentrowaliśmy) osiąga średnią wartość transakcji 106,44 zł (2 446 311,61/22 981). Teraz te dane warto skorelować z własnym sklepem internetowym i wyliczyć średnią wartość koszyka u konkurencji.
Przy okazji możemy również sprawdzić dane dla dla całej kategorii.
Na sam koniec kilka słów o TradeWatch – jest to narzędzie dostępne w formie abonamentu, które ma możliwość 14 dniowego okresu próbnego. Jeśli chciałbyś przetestować zachęcam gorąco i odsyłam na stronę tradewatch.pl. Jak korzystać z Tradewatch Allegro – producent przygotował filmiki instruktażowe, które ułatwią poruszanie się na tej analitycznej platformie.