Konferencja Cross-Border by Olimp - ODBIERZ DOSTĘP

TradeWatch: zatrzymaj utraconą sprzedaż

utworzone przez Konrad
2017-12-05

Dziś na tapetę bierzemy utraconą sprzedaż. A co to w ogóle jest ? Pojęcie utraconej sprzedaży używamy w momencie gdy moglibyśmy wygenerować pewien zysk/sprzedaż jednak coś jest barierą np.: dla sklepu stacjonarnego moment w którym Klient przychodzi po paprykowe chipsy Lays, ale nie ma ich na półce, a są na magazynowym zapleczu. Jak to można odnieść do allegro ? Moment w którym mamy dobrze wypozycjonowaną ofertę (siłą popularności aukcji ) i moglibyśmy uzyskać większy obrót/marże, jednak przed chwilą ktoś kupił ostatnią dostępną sztukę towaru.

[quads id=”1″]

Dlaczego moja aukcja została zamknięta ?

Są 3 powody zakończenia aukcji:

  • łamiemy regulamin i administrator serwisu usunął ofertę
  • sami zamknęliśmy aukcję ( kończymy dystrybucję danego produktu )
  • Klient zakupił ostatnią sztukę, ponieważ nie dołożyliśmy większej ilości dostępnych produktów.

Trzecia opcja boli najbardziej. Przez nasze gapiostwo, niedopilnowanie tematu właśnie udusiliśmy kurę znoszącą złote jajka. Automatycznie na tą pozycję wskakuje oferta konkurencji, a My musimy inwestować dodatkowe środki, aby odbudować sprzedaż.

Pilnuj stock’ów na aukcji

Posiadając konto firmowe na allegro mające 100 ofert łatwo raz w tygodniu przejrzeć każdą aukcję i zaktualizować stany. Co w momencie, gdy liczba aukcji to ponad tysiąc na każde z trzech kont ? Z pomocą przychodzi raport TradeWatch. Poniżej krótki tutorial:

  1. Logujemy się do konta, klikamy po prawej stronie w kafelek Lista aukcji
  2. Z formularza po prawej stronie wybieramy konto, dla którego ma być wygenerowany raport i klikamy Generuj (rys 1 )
  3. Uzyskany raport zapisujemy do XLS – opcja dostępna na górze strony
  4. Otwieramy utworzony plik, przechodzimy do kolumny Sztuki dostępne i wyniki sortujemy rosnąco (rys 2 )
  5. Szablon raportu zapisujemy i przynajmniej 2 razy w miesiącu przeglądamy dostępności.

lista aukcji tradewatch

rys 1

Dostępne sztuki allegro

rys 2

[quads id=”1″]

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

1 komentarz

  1. Łuki

    a platformy do obsługi allegro, które same regulują stany?

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount