Drugi wywiad na horyzoncie 🙂 Na tapetę apteka i odżywki. Przedstawiam Radka i Łukasza, którzy opowiedzieli Nam trochę o sprzedaży na allegro.
1. Przedstawienie, coś o sobie, czym się zajmujesz
[quads id=”1″]
Sprzedaż suplementów diety oraz wyrobów medycznych, zarówno w sieci tradycyjnej, jak również online na rynki Europy środkowej.
2. Największy błąd który widzisz u Sprzedawców na Allegro ?
Bitwa cenowa. Obniżane koszta przesyłki, sprzedawanie produktów po kosztach lub na minimalnej marży. Na krótką metę ok, niestety przy próbie rozwoju, reklamacjach, zwrotach marża musi być opłacalna, nie mówiąc o dodatkowym zarobku na wysyłce. Mielenie towaru jest dobre jedynie w sytuacji gdzie mamy inne źródła dochodu, a Allegro to jedynie zbywacz niepotrzebnego towaru.
3. Jak zapatrujesz się na obecne zmiany
Zdecydowanie negatywnie. Allegro wymusza na sprzedawcach jak największe ograniczenie swojej tożsamości. Zmusza nas do pewnego rodzaju dropshoppingu. Bardzo często u starszych klientów spotykam się z sytuacją, w której dzwonią do nas i zadają pytania czy to Allegro ? Niestety nie możemy nic poradzić poza rozwijaniem innych serwisów i miejsc sprzedaży.
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
4. Jak sądzisz, w którym kierunku będzie podążać sprzedasz na allegro i jakie dalsze zmiany nas czekają
Allegro zamiast podążać w stronę ebay, kieruję się w stronę Amazona, ja osobiście mam złe doświadczenia z Amazonem i ta zmiana mi się nie podoba. Polityka swoich sklepów, stref marek i okazji do których ciężko się dostać jest zdecydowanie negatywna. Ponadto wymuszanie na sprzedawcach korzystania z usług InPost w cenach, gdzie koperta i pakowanie to usługa gratisowa jest żałosne.
5. Czy allegro to główne źródło Twoich przychodów, dywersyfikujesz swój biznes ?
Jeszcze rok temu allegro było moim głównym źródłem dochodów. Obecnie promuję własne sklep oraz staram się jak najbardziej rozwinąć w serwisie ebay.
6. Na co zwracasz największą nacisk w ofercie allegro ? Cena , opis , zdjęcia , techniki sprzedażowe itp
Bardzo ważna w mojej branży jest czytelność oferty, prostota opisu oraz zakupu. Cena jest ważna jednak nie tylko ona decyduję o sprzedaży. Bardzo dużo osób zwraca uwagę (mimo wszystko) na opinię, oraz czas wysyłki.
7. Twój ulubiony mechanizm, zwiększający sprzedaż na serwisie ?
Popularność 😉
8. Kilka słów na koniec
Podsumowując: Allegro staję się powoli sklepem internetowym, a nie serwisem aukcyjnym. Władze podążają w kierunku zmniejszenia liczby sprzedawców. Rynek e-commerce mimo stałego rozwoju jest zagrożony własnie przez takie potęgi z którymi bardzo często konkurować. Mimo wszystko jednak nam małym sprzedawcą łatwiej jest ograniczyć koszty oraz próbować walczyć na rynkach zagranicznych.
9. Pytanie od Dominika : W jakim sklepie internetowym najczęściej kupujesz i dlaczego?
Najczęściej kupuję w sklepie empik.com – z racji dostępnej bogatej oferty asortymentowej, licznym promocją oraz karcie rabatowej dla stałych klientów.
[quads id=”1″]