IV Konferencja Olimp Marketplace - Kup Taniej Bilet !

Za mało gwiazd || Jak usunąć pozytywny komentarz z niską oceną gwiazdek?

utworzone przez Konrad
2018-11-15

Post Archiwalny. Allegro zmieniło zasady – od listopada 2018 to kupujący powinien bezpośrednio napisać prośbę o usunięcie opinii bezpośrednio do administratora serwisu Allegro.pl

Cześć wszystkim.

Jakie mam doświadczenie?

  • Przez około rok czasu sprzedawałem na Allegro prowadząc konto pracodawcy
  • Pod koniec lipca 2018 wystartowałem z własną sprzedażą na Allegro
  • W około 3 miesiące zaczynając na koncie z zerową sprzedażą wystawiłem ponad 10 000 aukcji, sprzedałem ponad 1000 zamówień i uzyskałem Super Sprzedawcę
  • Po 2 miesiącach od intensywnego startu skorzystałem z kursu Allegro u Pawła Mielczarka, właściciela Vsprint, który zmotywował mnie do dalszego rozwoju

W czasie tego szkolenia Allegro w Warszawie pojawił się temat usuwania niskiej oceny gwiazdkowej pozytywnych komentarzy. To bardzo ważne bo od średniej ocen gwiazdkowych Allegro zależy to czy uzyskamy tytuł Super Sprzedawcy. By go uzyskać potrzebujemy średniej co najmniej 4,95. Jak sprawdzić swoją średnią?

Usuwanie niskich gwiazdek = Dobre oceny gwiazdkowe = Super Sprzedawca

Znaczek Super Sprzedawca to obok programu Allegro Smart jeden z głównych dopalaczy sprzedaży. Pokazuje, że traktujesz klientów z szacunkiem i jesteś bezproblemowy w sprawach zwrotów i reklamacji a Twój towar jest dobrej jakości.
Dbanie o status Super Sprzedawcy jest jak dbanie o roślinkę. Jeśli będziesz ją regularnie podlewać to ozdobi Twoje stoisko i przyciągnie kolejnych kupujących.

Gwiazdki dla SUper Sprzedawcy

 

Usuwanie komentarzy i ocen Allegro – fakty:

  • Możesz porozumieć się z kupującym i usunąć komentarz negatywny za pomocą formularza Allegro w ciągu 21 dni od wystawienia bez angażowania pracowników serwisu
  • Nie możesz usunąć komentarza pozytywnego ani oceny gwiazdkowej bez interwencji pracownika Allegro
  • Aby anulować komentarz pozytywny i niską ocenę gwiazdkową musisz posiadać dowody na to, że kupujący zgadza się usunąć ocenę
  • Takie dowody przesyłasz do pracownika Allegro i czekasz około 2-3 dni na usunięcie oceny

 

Usuwanie pozytywnych ocen Allegro krok po kroku:

 

  1. Ustawiam w Google Callendar cykliczne przypomnienie by regularnie usuwać niskie oceny Allegro w każdy piątek. W piątki jest niższa sprzedaż więc jest więcej czasu ale też wydaje mi się, że przed weekendem klienci są bardziej wyluzowani i przychylni.
  2. Znajduję Nick Allegro kupującego, który wystawił mi niską ocenę, jego telefon, e-mail i numer aukcji na której kupił.
  3. Czytam ocenę, liczbę gwiazdek i zastanawiam się czemu kupujący wystawił taką ocenę?
  4. Telefonuję do niego i rozmawiam mniej więcej tak:

JA – „Dzień dobry Panie Janie, nazywam się Michał, dzwonię z NAZWA MOJEJ FIRMY bo ostatnio kupował Pan u nas  TAKĄ RZECZ i właśnie przeczytałem ocenę.

JA – Zależy nam na utrzymaniu wysokich ocen bo mając status Super Sprzedawcy nasi klienci dostają monety Allegro i dzięki temu mogą kupować taniej. Chcę Panu zaoferować rabat 10% na kolejne zakupy jeśli zgodzi się Pan usunąć ocenę.

KLIENT A) 80% przypadków – Dobrze, ale jak to zrobić?

KLIENT B) 15% przypadków – Ale ja nie chcę nic więcej kupować. No więc co będę z tego mieć? JA – W takim razie proponuję zwrot 5% wartości ostatniego zamówienia.

KLIENT C) 5% przypadków – Wystawiłem taką ocenę bo….

Tutaj klient dyktuje powód reklamacji, której nie chciało mu się złożyć bo nie jest bardzo istotna ale skoro zadzwoniłem to muszę ją przyjąć. Wtedy klient najczęściej zgodzi się usunąć niską ocenę.

  1. Gdy już klient zgodzi się usunąć pozytywną ocenę mówię mu:

JA – „Dziękuję – za chwilę wyślę Panu e-mail na adres EMAIL@KLIENTA z prośbą o zgodę na usunięcie oceny. Bardzo proszę w odpowiedzi odpisać „Zgadzam się na usunięcie oceny Allegro”

KLIENT – Dobrze, odpiszę wieczorem jak będę przy komputerze

  1. Przykładowa treść e-maila do klienta i jego odpowiedź:

Dzień dobry Panie Janie,

w nawiązaniu do rozmowy telefonicznej proszę o zgodę usunięcia oceny gwiazdek Allegro na naszym koncie NAZWA-KONTA, które wystawił Pan z konta KONTO-KLIENTA

Pozdrawiam,
Mój podpis i nr tel.

Wyrażam zgodę na usunięcie mojej oceny Allegro

Z poważaniem
Jan Kowalski

  1. Gdy klient odpisze, że zgadza się na usunięcie oceny dokumentuję to dla pracownika Allegro przez zrobienie 2 zrzutów ekranu.

Materiał dowodowy

 

Zrzut ekranu na Windows
Do robienia zrzutów ekranu używam wygodnego darmowego programu Lightshot  na Windows ze strony https://app.prntscr.com/pl/ bo po wciśnięciu klawisza PrintScreen umożliwia szybkie i łatwe zaznaczenie fragmentu ekranu i zapisanie jako obrazka PNG lub JPG (ja preferuję PNG bo ma lepszą jakość).

Zrzut ekranu na Mac
Na komputerach Mac też można użyć Lightshot ale nie trzeba dodatkowego programu, wystarczy skrót na klawiaturze: Shift+Command+4

ZRZUT EKRANU 1. Zaznaczam prostokątem całą wiadomość e-mail do Klienta oraz jego odpowiedź by pracownik Allegro widział, że klient Allegro zgodził się usunąć ocenę.

 ZRZUT EKRANU 2. W programie do wysyłania e-maili (ja używam poczty Gmail) klikam w strzałkę w dół obok pola Do. Po jego kliknięciu pojawia się dymek z pełnym adresem email nadawcy, pełnym adresem e-mail odbiorcy oraz datą wysłania wiadomości. Gdy widać te informacje wykonuję drugi zrzut ekranu. Dzięki temu pracownik Allegro będzie wiedział, z jakiego adresu e-mail do jakiego adresu oraz o jakiej dacie i godzinie wysłałem e-mail. To uwiarygodnia prośbę o usunięcie oceny.

  1. Wysyłam do Allegro formularz kontaktowy z prośbą o usunięcie oceny.
    Wchodzę na stronę:
    https://allegro.pl/pomoc/faq/jestem-sprzedajacym-kiedy-allegro-moze-ingerowac-w-opinie-kupujacego-AVXzLE8ePTA

Klikam napisz do nas w polu zaznaczonym żółtym prostokątem i piszę wiadomość tego typu:

Witam,

 

otrzymaliśmy od klienta Allegro (nick) niską ocenę.
Wyjaśniliśmy sprawę z klientem i teraz zgadza się na usunięcie oceny.
W załączniku przesyłam zrzuty ekranu, które to potwierdzają.

Proszę o usunięcie oceny.

Dziękuję

(mój podpis)

Po takim mailu z załączonymi zrzutami ekranu pracownik Allegro zwykle usuwa niską ocenę w ciągu 2-3 dni bez dodatkowych pytań.

Po odpowiedzi z Allegro zawsze dostajemy też link do ankiety z prośbą o ocenę pracownika Allegro 😉 Tak tak – oni też są oceniani i starają się dobrze wypaść przed nami, sprzedawcami. Warto wystawić im dobrą opinię aby chętnie nam pomagali.

Podsumowując:

Dobra wiadomość jest taka, że prawie zawsze możemy usunąć komentarz negatywny i pozytywny z niską oceną. Najlepiej robić to regularnie by uzyskać i utrzymać status Super sprzedawcy. Właśnie tego życzę Wam i sobie.

A może macie jakieś własne przemyślenia? Piszcie śmiało w komentarzach.

Autor wpisu: Michał przedsiębiorca z Dolnego Śląska.

Post Archiwalny. Allegro zmieniło zasady – od listopada 2018 to kupujący powinien bezpośrednio napisać prośbę o usunięcie opinii bezpośrednio do administratora serwisu Allegro.pl

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

3 komentarze

  1. Grzegorz

    Świetnie! Pięknie! Ale…..
    …..jak przyznasz klientowi rabat? Na allegro?

    Odpowiedz
  2. Michał

    Cześć Grzesiek. Masz kilka opcji:

    1. Wystawienie jednorazowej aukcji Allegro z niższą ceną i 1szt. towaru specjalnie dla tego klienta
    2. Posiadanie na stałe specjalnej uniwersalnej aukcji z akcesoriami/dopłatą do zamówień za 3zł/szt. i poproszenie klienta by kupił ilość akcesoriów odpowiadającą w przybliżeniu cenie docelowego produktu z rabatem około 5%. Trzeba powiadomić klienta by zamawiając na takiej aukcji napisał w polu Wiadomość do sprzedającego, że nie zamawia tych akcesoriów tylko inny produkt z rabatem 5%*
    3. Poproszenie by klient wybrał opcję „Odbiór osobisty po przedpłacie” i podał w wiadomości adres a ty wyślesz mu kurierem bez kosztów dostawy.
    4. Zamówienie bezpośrednie klienta u Ciebie poprzez e-mail lub telefon
    5. Kod rabatowy do Twojego sklepu internetowego

    Jest wiele możliwości. Od ciebie zależy którą zaoferujesz klientowi.

    * Czemu akcesoria/uniwersalne aukcja po 3zł a nie po 1zł?
    Dawniej aukcję z akcesoriami/dopłatą do zamówień też oferowałem po 1zł ale ostatnio Allegro zwiększyło prowizję aukcji za 1zł do 25% i to się kompletnie nie opłaca. Z tego powodu obecnie warto posiadać aukcję uniwersalną z akcesoriami z jednostką sprzedaży od 3zł bo mamy niższą prowizję 11% (też podrożało bo niedawno było 10%). Sprawdź to w Kalkulatorze opłat Allegro: https://allegro.pl/kalkulator-oplat/dla-sprzedajacych

    Odpowiedz
  3. Grzesiek

    Potwierdzam skuteczność tej metody. Odkąd zacząłem ją stosować wskaźnik oceny z pogranicznej wartości 4,950 wzrósł na 4,970. Oczywiście trzeba robić to regularnie ponieważ ocena liczona jest z ostatnich 30 dni. Do weryfikacji ocen używam http://www.dink.com.pl/SSS/ (niestety skrypt nie zawsze działa…)

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount